Skip to content

התאחדות המלונות לשר התיירות: המלונות בדרום לא מצליחים להתאושש

  נשיא ההתאחדות עמי פדרמן: סבב הלחימה האחרון הסב נזקים כבדים למלונות האזור. היעדר מנגנון פיצוי אובייקטיבי לא רק פוגע בעסקי התיירות הקיימים, אלא גם מרתיע יזמים ומשקיעים מלהשקיע בו  מאת עירית רוזנבלום "סבב הלחימה האחרון שוב הסב נזקים כבדים למלונות האזור. מאז מבצע 'עופרת יצוקה' לא מצליחים המלונות להתאושש", כך כותב נשיא התאחדות המלונות, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

נשיא ההתאחדות עמי פדרמן: סבב הלחימה האחרון הסב נזקים כבדים למלונות האזור. היעדר מנגנון פיצוי אובייקטיבי לא רק פוגע בעסקי התיירות הקיימים, אלא גם מרתיע יזמים ומשקיעים מלהשקיע בו 

מאת עירית רוזנבלום

"סבב הלחימה האחרון שוב הסב נזקים כבדים למלונות האזור. מאז מבצע 'עופרת יצוקה' לא מצליחים המלונות להתאושש", כך כותב נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, לשר התיירות סטס מיסז'ניקוב. לדבריו, הוא פונה אליו בשם מלונות אשקלון ובאר שבע וטוען כי בכל פעם נגרמים לא רק נזקים מיידיים בגין עזיבת אורחים וביטול הזמנות, "אלא גם כל ההשקעה והעבודה שנעשתה בחודשים האחרונים יורדים לטמיון ושוב צריך להתחיל הכל מהתחלה. קניית אמון הציבור הינו תהליך ארוך ואיטי אך הנזק מתמשך", מתריע פדרמן, "היעדר מנגנון פיצוי אובייקטיבי ובלתי תלוי לא רק פוגע בעסקי התיירות הקיימים, אלא מרחיק ומרתיע יזמים ומשקיעים מכל פעילות באזור".

חבלנים במקום נפילת הגראד, היום בבאר שבע (צילום: משטרת מחוז דרום)
נפילת גראד בבאר שבע בסיבוב האלימות האחרון (צילום: משטרת מחוז דרום)

לדבריו, ההוצאות על כח האדם במלונות נשארות ללא שינוי כמעט, על-אף הירידה החדה בתפוסה. ההוצאות הקבועות והארנונה בראשן נשארות ללא כל שינוי. "מצב זה הינו בלתי אפשרי ומחייב את בעלי המלונות לשקול את כדאיות המשך הפעלתם", הוא מזהיר.

הבוקר נועד פדרמן בפגישה משולשת עם האוצר וההסתדרות במסגרת תפקידו כיו"ר זמני של לשכת התאום של תעשיית התיירות, והעלה נושא זה, בנוסף לבעיית שיפוי המעסיקים עבור תשלום לעובדים שנעדרו מהעבודה כתוצאה מהמצב. אילן לוין, הממונה על השכר ייצג את משרד האוצר והבטיח להמליץ לשר האוצר לקיים דיון דחוף בנושא כבר בימים הקרובים.

פדרמן מבקש את תמיכת השר כדי ליצור מנגנון אשר יתן לעסקים התיירותיים בכלל ולמלונות בפרט, את מידת הביטחון הנדרשת להמשך פעילותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן