Skip to content

נגיף הקורונה: 2 בני זוג, נוסעים ישראלים על הדאימונד פרינסס, נדבקו בנגיף

משרד הבריאות הוציא תיקון להודעה מהבוקר • נציג משרד הבריאות נמצא ביפן • מומחה למחלות נגיפיות ייצא מחר ליפן • סה"כ 355 נוסעים שהיו על סיפון ה"דאימונד פרינסס" נדבקו בנגיף הקורונה • ברחבי העולם: כ-70,000 חולים, מעל 1,660 מתים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נגיף קוביד-19 (הקורונה החדש: 2019-nCoV). מקור: CDC

אוניית השייט (קרוז) דאימונד פרינסס

הרשויות ביפן עדכנו הבוקר (ראשון), כי 70 נוסעים נוספים על סיפון אוניית השייט "דאימונד פרינסס" נדבקו בנגיף הקוביד-19 (קורונה). הם הועברו לטיפול בבידוד, בבית חולים בעיר יוקוהאמה.

לפי דיווח משרד הבריאות, בין נוסעים אלה גם 3 נוסעים ישראלים. מצבם קל. מספר נוסעים נוספים עדיין בתהליך בדיקה.

// עדכון 15:00 // משרד הבריאות: לפי בירור נוסף כרגע ידוע על 2 אנשים שהם בני זוג, בוודאות, ואין אינדיקציה ברורה ביחס לישראלי נוסף //

משרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים. ישראל תשלח רופא מומחה שיעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה אותם בהליך הרפואי.

לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו חיוביים לנגיף, משרד הבריאות בוחן, בשיתוף חברות הביטוח, את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי למשך שבועיים נוספים.

// עדכון 15:00: משרד הבריאות עדכן, כי פרופ׳ רן ניר-פז, רופא בכיר במחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות, בבית חולים הדסה עין כרם, ייצא גם הוא ליפן, ככל הנראה מחר (שני). פרופ' ניר-פז יעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה את הנוסעים בהליך הרפואי. //

אתמול (שבת) עדכנה שגרירות ישראל בטוקיו את הנוסעים הישראלים, כי יפן מעוניינת לפנות את כל הנוסעים עד יום חמישי (20 בפברואר).

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הגיע היום (ראשון) ליפן על מנת לבחון מקרוב את מצבם של הנוסעים הישראלים על סיפון ספינת השייט דאימונד פרינסס. בראיון הבוקר (ראשון) לאריה גולן בכאן רשת ב', אישר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי פרופ' גרוטו, ייפגש מחר (שני) עם שלטונות יפן על מנת לבחון מקרוב את מצבם של הנוסעים הישראלים ולתאם יציאה שלהם מיפן וחזרתם לישראל.

קוביד-19 (קורונה) בנתונים (10:00)

מספר החולים המעודכן עומד על 69,270, מתוכם בסין: 68,502 (+2,010).

עד כה דווחו חולים ב-29 מדינות. ביפן: 408 (+70) חולים (כולל חולי ה"דאימונד פרינסס"), בסינגפור 72, בהונג קונג 56, בתאילנד 34, בדרום קוריאה 29 (+1), וחולים נוספים ברחבי העולם. חולים במצב קשה מאד עד אנוש: 11,272 מכלל החולים. חולים במצב אנוש מחוץ לסין: ביפן (9), בסינגפור (6), בהונג קונג (7), בתאילנד (2), באיחוד האמירויות (1), ובאיטליה (2). חולים שהבריאו: 9,658.

מקרי המוות: 1,669 (+143). עד כה מתו 4 אנשים מחוץ לסין.

// עדכון 15:15: קוביד-19 (קורונה) בנתונים:

חולים: 69,289 • מתוכם בסין: 68,509 • ביפן: 414 חולים (כולל חולי ה"דאימונד פרינסס"), בסינגפור 75, בהונג קונג 57, בתאילנד 34, בדרום קוריאה 29 וחולים נוספים ברחבי העולם • עד כה דווחו חולים ב-29 מדינות;
חולים במצב קשה מאד עד אנוש: 11,299 • מחוץ לסין: 27 חולים חולים במצב אנוש;
חולים שהבריאו: 9,876; מקרי המוות: 1,671 • טאיוואן עדכנה היום על מקרה מוות ראשון בשטחה • עד כה מתו 5 אנשים מחוץ לסין. //

ספינת השייט (קרוז) ווסטרדאם

מלזיה עדכנה אתמול (שבת), כי תיירת אמריקאית בת 83, מנוסעות ווסטרדאם, נדבקה בנגיף הקוביד-19. התיירת ירדה מהספינה בקמבודיה ביום ששי, וטסה למלזיה, להמשך טיול, יחד עם עוד 144 נוסעים מהאוניה.

כפי שדיווחנו קודם לכן, עגינתה של הווסטרדאם, שעליה 1,455 נוסעים ו-802 אנשי צוות, נדחתה במהלך השבוע שעבר על-ידי שלוש מדינות – טאיוואן, הפיליפינים ויפן, חרף העובדה שלא היה על סיפונה מקרה מאובחן של נגיף הקורונה והספינה לא היתה תחת הסגר. שלשום (ששי) הושג הסדר עם קמבודיה לעגינה והורדת נוסעים.

המירוץ למציאת טיפול ותרופה

צוותים רפואיים בעיר ווהאן שבסין פנו לתושבי העיר שחלו והחלימו בבקשה לתרום דם, לאחר שהתגלה כי עירוי פלזמת דם  משפר את מצבם של החולים במצב אנוש. התאגיד הסיני ביוטק משתמש בפלזמה, שמכילה תאי דם לבנים של מערכת החיסון, לטיפול בכ-10 חולים במצב אנוש מאז 8 בפברואר. בהצהרה מטעם התאגיד נטען היום, כי מצבם של החולים שקיבלו את העירוי השתפר תוך 24 שעות.

ארגון הבריאות העולמי עדכן אתמול, כי סין מקיימת למעלה מ-80 ניסויים קליניים לטיפול בנגיף הקוביד-19 (קורונה), החל מטיפול סיני מסורתי ועד לשילובי תרופות קיימות. המחקר והניסויים נעשים בשיתוף פעולה עם מדענים וחוקרים ברחבי העולם . תוצאות ראשונות של הניסויים צפויות בעוד שבועיים עד שלושה שבועות.

ברחבי העולם

ארצות הברית תפנה אזרחים אמריקאים מה"דאימונד פרינסס": לפי הודעת שגרירות ארה"ב ביפן, היום (ראשון) עתידה ארה"ב לשלוח מטוס לפינוי כ-380 אזרחים אמריקאים, שנמצאים בבידוד על סיפון האוניה "דאימונד פרינסס" מאז תחילת החודש. עם הגעתם לארה"ב, הם יידרשו לשהות בבידוד במשך שבועיים נוספים. הפינוי מותנה בבדיקות: נוסעים שיש להם חום, שיעול או סימפטומים נוספים, לא יורשו לעלות על הטיסה.

הונג קונג: מאות השתתפו אתמול (שבת) במצעד מחאה נגד תוכנית הממשלה להפוך מספר מבנים למרכזי הסגר לחולי קורונה, כשהם דורשים לסגור הרמטית את הגבול עם סין היבשתית.

הוואי: רשויות הבריאות בהוואי מחפשים אחר כל מי שהיה במגע עם תייר יפני, שעם חזרתו ליפן אובחן כחולה בנגיף הקורונה. היום עדכנו היפנים, כי גם אשתו של התייר היפני נדבקה בנגיף ואושפזה בבית חולים.

תאילנד: רשויות הבריאות בתאילנד עדכנו אתמול על חולה נוספת בנגיף הקורונה. המדובר ברופאה, בת 35, שנדבקה בנגיף מחולה שטיפלה בו. סך כל החולים בתאילנד עומד כעת על 34.

מצרים: מקרה ראשון של נגיף הקורונה דווח אתמול במצרים. המצרים הדגישו כי מדובר באזרח זר, אך לא פירטו מעבר לכך. זהו מקרה ראשון של הידבקות באפריקה.

צרפת: שרת הבריאות הצרפתייה אישרה אתמול (שבת), כי תייר סיני בן 80 מת בבית חולים בפריז מדלקת ריאות שנגרמה עקב הידבקות בנגיף קוביד-19. החולה אושפז ב-25 בינואר ומצבו הדרדר במהירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן