Skip to content

זה יכול היה להיגמר בלינץ' – פעילי קבוצת Crime Minister הותקפו בידי המון זועם

אמש הגיעה קבוצת פעילי שמאל קטנה למתנ"ס דורה בנתניה, לשם הגיע נתניהו לנאום. הקבוצה הוקפה בידי נער וצעירים זועמים. אחד מחברי הקבוצה הוכה במוט ששבר את שיניו, שני מפגינים אחרים הותקפו כשהם במכוניתם שחובלה קשות בידי אוהדי ראש הממשלה. "שתחלו בקורונה", "חבל שהנאצים לא גמרו אתכם", "בוגדים", היו חלק מהקללות שהוטחו במפגינים. "הרצח הבא כבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעילי שמאל מקבוצת (Crime Minister), הותקפו באלימות אתמול (שבת) בעת שהפגינו מול כנסת בחירות במתנ"ס שבנתניה בו נכח ראש הממשלה בנימין נתניהו. חיים שדמי, בין מארגני הפגנת חברי הקבוצה שנערכה מחוץ לאולם הכנס מתאר זאת כתקיפה אלימה שבמזל לא הסתיימה בלינץ'. לדבריו: "ראיתי כבר הפגנות שלנו וראיתי זעם כלפינו מצד תומכי נתניהו, אני מספיק מנוסה להבדיל בין זעם וקריאות נגדנו מזעם מטורף בעיניים שלולא נוכחות משטרה היה נגמר בלינץ'. הם פשוט חיפשו להרוג"
אחד המפגינים איתי נבו, הוכה במוט בפניו  שתיים משיניו נשברו והוא נאלץ להתפנות לבית החולים. שם טופל ושוחרר לקראת 02:00 לפנות בוקר. תלונה הוגשה במשטרה.

שברו את שיניו (צילום באדיבות המצולם)
שברו את שיניו (צילום באדיבות המצולם)

 

טופס האבחון שנמסר בשחרור של נבו קובע - חתך בשפה עליונה ושבר בלסת תחתונה
טופס האבחון שנמסר בשחרור של נבו קובע – חתך בשפה תחתונה ושבר בלסת עליונה

 


צילום חלקי מההפגנה  (צילום: באדיבות מ.)

צילום: גוגל מפות
צילום: גוגל מפות

מתנ"ס דורה צילום: גוגל מפות

שני מפגין אחרים, אייל שובל שהגיע עם חברה, הותקפו באלימות ונאלצו לפנות את דרכם בכוח לתוך מכוניתו של אייל, שם הסתתרו מפני אלימות המפגינים שהספיקו לחבוט ולפגוע בדלת מכוניתו ובכנף הרכב מצד שמאל ולנתץ את פנסי אזהרת בלימה והאיתות האחוריים, טרם הצליח אייל לחלץ את מכוניתו מהמקום. "זה היה מחזה קשה", סיפר אייל למגפון, "כ-30 אנשים רובם צעירים הגיעו בריצה כי זיהו אותנו כחלק מהמפגינים נגד נתניהו על פי החולצות שעל גופינו. הם קללו: 'בני זונות, שיהיה לך סרטן, נאצים, עוכרי ישראל, בוגדים', ומה לא.  דחפו אותי ואת החברה ולמזלי הצלחתי להדוף אחד מהם ולפלס לי דרך למכונית. שם נעלנו את הדלתות כשהם מנענעים את הרכב, תולשים מראת צד, בעטים בדלת שמאל והיא נהרסת, בפגוש ומנתצים בבעיטה את הפנס האחורי שמאלי".

בריון צעיר יורק בפני המפגינים (צילום מסרטון ווידאו)
בריון צעיר יורק בפני המפגינים (צילום מסרטון ווידאו)
פגעו ברכב (צילום באדיבות המצלם)
פגעו ברכב (צילום באדיבות המצלם)
שברו פנסי הרכב ובעטו בדלות ובכנפים (צילום באדיבות המצלם)
שברו פנסי הרכב ובעטו בדלות ובכנפים (צילום באדיבות המצלם)


אוהדי נתניהו תוקפים את הרכב (צילום באדיבות מ. המצלמת)

מפגין אחר, דב בירנצוויג, סיפר כי  "עבר לי בלוק ליד הפרצוף. היה איום ונורא. לא נעים בכלל להיות שם. פתאום מאחת הסמטאות יצאו שלושה חבר'ה עם מוט ברזל והעיפו עלינו בלוק. אדם אחד תקף את איתי, הם חיפשו אותו (את נבו), הלמו לו בפנים והוא נפגע".
זה יכול היה בקלות להיגמר אחרת אומר חיים שדמי, "היו שם במאה פורעים בני השכונה, רובם צעירים שהגיעו בריצה כאילו מישהו קרא להם בדחיפות למקום. מעבר לקללות כמו 'עוכרי ישראל', 'חבל שהנאצים לא גמרו אתכם', 'בוגדים', 'בני זונות' ועוד, היה בהם רצון לבצע לינצ'. משפט שדה ועונשין בכיכר העיר"
לדברי שדמי הגיעו חברי הקבוצה כ- 20 מפגינים, לרחבה מול מתנ"ס דורה שבעיר והתפצלו לשנים. חלק מחברי הקבוצה הקטנה עמדו והפגינו באזור הגעתו של נתניהו וחלק שני מול רחבת הכניסה לקהל. לאחר שנתניהו חלף על פנינו מספר שדמי, עברנו להפגין עם שאר חברי הקבוצה באזור רחבת הכניסה לקהל. מולנו הצטבר קהל זועם שלהערכתי מנה קרוב ל100- בני אדם. רובם הגדול צעירים, ילדים ובני נוער עד לגילאי שנות ה-20 כשהם מלווים במבוגרים. הקללות והשנאה נכרה בהם. 'חבל שהנאצים לא גמרו אתכם', 'שתחלו בסרטן', 'לכו לעזה', 'בוגדים' ומה לא", מספר שדמי.

שדמי: "כבר הייתי בלא מעט הפגנות וראיתי קהל משולהב נגדנו וראיתי מולים קהל זועם, אבל הפעם יכולת לחוש בשנאה רצחנית בעיניים. לולא הם חששו מהשוטרים שגם כך הגיעו בכוח קטן יחסית, היה מתבצע שם לינץ'. זה היה קהל זועם שאין לו מצפון וצפון. היה להם רצח בעיניים. אם המשטרה והשב"כ לא ייקחו את זה ברצינות ראויה, הרצח הבא כבר מצוי בדלת", הוא מזהיר.
מגפון פנה למשטרה ובקש את תגובתה. כשזו תגיע היא תפורסם במלואה.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן