Skip to content

נגיף הקורונה: משרד הבריאות מרחיב את בידוד הבית לשבים ממקומות נוספים

משרד הבריאות הוציא הנחיות חדשות בתוקף מיידי • עדכון לגבי ה"דאימונד פרינסס" • התייחסות נתניהו בפתח ישיבת הממשלה • קוביד-19 בנתונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ישיבת הערכת מצב במשרד הבריאות, תחילת חודש פברואר. צילום: דוברות משרד הבריאות

משרד הבריאות הוציא הנחיות חדשות בתוקף מיידי

לאחר הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, שהתקיימה הבוקר (ראשון) בראשות שר הבריאות, יעקב ליצמן, ובהשתתפות צוות המומחים במשרד הבריאות, הוחלט כי מהיום יחול בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים הבאים: תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו.

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. חל עליו איסור לצאת למרחב הציבורי ולשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הנחייה זאת ניתנת, כך מסבירים במשרד הבריאות, בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל.

עדכון לגבי אוניית השייט (קרוז) דאימונד פרינסס

הבוקר נודע, כי שני ישראלים, נוסעים על סיפון אוניית השייט ה"דאימונד פרינסס", נדבקו בנגיף הקורונה. מצבם קל והם מטופלים בבידוד, בבית חולים בעיר יוקוהאמה, יפן.

הישראלים הם שניים מתוך 70 נוסעים על סיפון האונייה שנדבקו והורדו היום לטיפול בבית חולים. עד כה נדבקו בנגיף הקורונה 355 נוסעים ואנשי צוות מהאונייה, שזכתה לכינוי "ספינת הקורונה".

משרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הגיע היום (ראשון) ליפן על מנת לבחון מקרוב את מצבם של הנוסעים הישראלים על סיפון ספינת השייט דאימונד פרינסס.

פרופ׳ רן ניר-פז, רופא בכיר במחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות, בבית חולים הדסה עין כרם, ייצא גם הוא ליפן, ככל הנראה מחר (שני). פרופ' ניר-פז יעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה את הנוסעים בהליך הרפואי.

לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו חיוביים לנגיף, משרד הבריאות בוחן, בשיתוף חברות הביטוח, את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי למשך שבועיים נוספים.

התייחסות ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להתפשטות נגיף הקורונה בפתח ישיבת הממשלה היום, ואמר: "הממשלה ממשיכה את ההיערכות שלה להתמודדות עם נגיף הקורונה. בניגוד לציפיות, עד לרגע זה לא ידוע לנו על הידבקות בארץ. יש כמובן אפשרות כזאת, אבל זה עדיין לא קרה, אף על פי שכבר הגיע מקרה ראשון למצרים לפי הדיווחים בתקשורת".

נתניהו הוסיף: "במקביל אני רוצה להודות לשר הבריאות שפועל יחד עם צוותו כדי להביא את הישראלים על האונייה שנמצאת ביפן. אלה שלא נדבקו – יבואו לארץ ויכנסו לבידוד. אלה שנדבקו נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם. אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם. אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל. עד עכשיו כמו שאומרים – ברוך ה'."

חברות הביטוח מנורה ומגדל חדלו לבטח נוסעים למזרח הרחוק

חברות הביטוח לא יציעו ביטוח לנוסעים למספר יעדים במזרח הרחוק, בהם סין, יפן, תאילנד, דרום קוריאה, הודו ונפאל. זאת, על רקע התשפטות נגיף הקורונה (כלכליסט).

קוביד-19 (קורונה) בנתונים (נכון ל- 17:00):

חולים: 69,289 • מתוכם בסין: 68,509 • ביפן: 414 חולים (כולל חולי ה"דאימונד פרינסס"), בסינגפור 75, בהונג קונג 57, בתאילנד 34, בדרום קוריאה 29 וחולים נוספים ברחבי העולם • עד כה דווחו חולים ב-29 מדינות;
חולים במצב קשה מאד עד אנוש: 11,298 • מחוץ לסין: 26 חולים חולים במצב אנוש;
חולים שהבריאו: 9,883; מקרי המוות: 1,671 • טאיוואן עדכנה היום על מקרה מוות ראשון בשטחה • עד כה מתו 5 אנשים מחוץ לסין. //

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן