Skip to content

פריחת הדובדבן בגן הבוטני

הגן הבוטני בירושלים נצבע בצבעי האדום לבן של פריחת עץ הדובדבן. בשבת הקרובה יחגגו בגן סיור בשביל הדובדבן, במקום יערכו פעילויות לילדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פריחת הדובדבן ביפן היא אחת מתופעות הטבע הכי יפות שיש והיא נמשכת רק תקופה קצרה, ודווקא משום כך מושכת אליה התפרחת הנהדרת גם בארץ פורחים עצי הדובדבן בדיוק בתקופה זו של השנה. הדובדבן פורח וזו חגיגה של ממש – הסאקורה! לקראת סוף מרץ יוצאים היפנים בהמוניהם אל הפארקים והגינות לחזות בפריחת הדובדבן.

צילום: צביה אדלר

בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים תתקיים חגיגת הסאקורה בשבת 22.2.20 בין השעות 10:00-15:00 וכמיטב המסורת היפנית יתקיים בגן יום שכולו אנאמי (הסתכלות על פרחים). במהלך היום ניתן להצטרף לסיורים מודרכים בשביל הדובדבן ולטקס התה החגיגי בשעה 13:00 בו המשתתפים יהיו לבושים בלבוש מסורתי בשיתוף מרכז המקויה בירושלים. הילדים וההורים יוכלו להשתתף בסדנאות יצירה מיוחדות מחומרים ידידותיים לסביבה. לכל המבקרים מחכה טבע מרהיב וירוק באווירה פסטורלית מאין כמוה בגן ועוד. המבקרים מוזמנים לערוך פיקניק משפחתי עצמאי בשטחי הגן. כידוע, מידי שנה, נוהגים היפנים לצאת אל הפארקים, לחוות ולחגוג את פריחת עץ הדובדבן, הנמשכת 10 ימים בלבד. ביפן, ממתינים ההמונים שנה שלמה לימי הפריחה המפורסמת, הנקראת "סאקורה". הסאקורה מסמלת את האופי היפה אך חמקמק ובר-חלוף של החייםבין הפעילויות:

צילום: צביה אדלר

סיור "בשביל הדובדבן"
הסיור יוצא כל שעה עגולה בין השעות 11:00-15:00
סביב עצי הסאקורה (הדובדבן היפני) במהלכו נלמד להתבונן על פריחת הדובדבן כפי שעושים ביפן, נספר על המסורת ארוכת השנים של הסאקורה, נגלה דברים חדשים ומפתיעים על העצים הכה יפים, כולל אגדות שסובבות סביב העצים ועוד סיפורים הקשורים בפרי הדובדבן.

סדנת "אוריגאמי"
בסדנא יוכל כל משתתף לבחור בין ארבע צורות שונות וייחודיות של אוריגאמי וללמוד כיצד לקפל אותן בהשראת התרבות היפנית ועצי הדובדבן היפניים.
סדנת הכנת מובייל עם דגי קוי מסורתיים מחומרים ממוחזרים
דגי הקוי מזוהים מאוד עם התרבות היפנית ומסמלים ברכה, הצלחה, עושר ומזל טוב.
בסדנא יצירתית במיוחד, יוכלו הילדים לעוף עם הדמיון ולייצר דגי קוי מסורתיים מחומרים ממוחזרים, אותם ייקחו הביתה.
סדנה להכנת "קומיהימו" (Kumihimo)– צמיד יפני מסורתי
בשיטה עתיקת יומין שנשתמרה במשך דורות ברחבי יפן, יכינו המשתתפים צמיד צבעוני וייחודי, שממש יפתיע כמה קל להכין.

טקס התה המסורתי. (צילום צביה אדלר ויהודית מרקוס)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן