Skip to content

החל פינוי הנוסעים הישראלים מה"דאימונד פרינסס" למלון בטוקיו עד הטיסה לישראל

מגן דוד אדום והמרכז הרפואי שיבא נערכים להגעתם של הנוסעים לארץ בימים הקרובים • עד כה חלו בנגיף קוביד-19 (קורונה) 75,217 חולים ב-29 מדינות • 542 חולים בקרב נוסעי ה"דאימונד פרינסס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפנות בוקר החל פינוי האזרחים הישראלים מספינת השייט "דאימונד פרינסס" למלון בטוקיו עד הטיסה לישראל. בני זוג שירדו מהספינה עדכנו, שהם "שמחים לצאת מהספינה אך באותה נשימה נשאר מוטרדים עד להורדת כלל הישראלים מהספינה. אנו מרגישים טוב. במהלך השחרור עברנו בדיקות רבות עד שעלינו לאוטובוס.״

על פי התכנון הנוסעים ירדו, לכל המאוחר, מחר בשעה שש בערב שעון יפן (בהנחה שלא יהיו תקלות בלתי צפויות) ויועברו למטוס שיביא אותם לארץ.

שגרירות ישראל בטוקיו בשיתוף צוות משרד הבריאות, העבירו לפני זמן קצר הנחיות לנוסעים הישראלים בדבר הירידה מהספינה והליך החזרה לישראל.

שניים עשר הישראלים, שנמצאים בשבועיים האחרונים בבידוד מול חופי יפן, צפויים לנחות בנתב"ג בימים הקרובים. עם נחיתתם, הם יפונו באופן מבוקר, באמבולנסים של מגן דוד אדום, מלווים בצוותים רפואיים, לבדיקות במרכז הרפואי שיבא תל השומר ולבידוד למשך 14 ימים.

היערכות מגן דוד אדום

החובשים והפראמדיקים של מד"א ערוכים לפינוי שניים עשר הישראלים, כשהם יהיו מוגנים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר הפינוי, האמבולנסים יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת, שמבטיחה שמירה על בריאותם של החולים והפצועים הבאים שיפונו בהם, ושל צוותי מד"א.

מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר: "צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות זיהומיות. לפיכך, נושא מיגון צוותי מד"א וחיטוי האמבולנסים הוא לא דבר חדש עבורנו, ואנו מתורגלים ומנוסים בו גם בשגרה".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במגן דוד אדום, אנו ערוכים לפינוים של שניים עשר הישראלים שינחתו בארץ, לאחר שהייה של כשבועיים בספינת התענוגות מול חופי יפן. על מנת שלא לקחת סיכונים, החובשים והפראמדיקים שיפנו אותם, ימוגנו בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו. אנו פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הבריאות והחוץ, עם רשות שדות התעופה ועם בית החולים שיבא בתל השומר".

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
היערכות במרכז הרפואי שיבא

המרכז הרפואי שיבא יצר אתמול (שלישי) קשר עם בני המשפחות של הישראלים, הצפויים לנחות בימים הקרובים בישראל ולעבור לבידוד בשטחו.

בין היתר, התבקשו בני המשפחה לארגן ערכה ללא הגבלה של כל דבר שינעים את זמנם במהלך הבידוד ממצעים ועד אוכל ופרטיים אישיים. כמו״כ נציגי המשפחות הוזמנו על מנת לראות את המקום כדי להביע חוות דעתם כיצד יהיה הכי טוב לשוהים להנעים את זמנם.

ממשפחות הנוסעים נמסר, כי הם מברכים את התנהלות שיבא בשיתוף הפעולה עם המשפחות ומקווים שימשיך כך לכל השהייה.

נגיף הקורונה במספרים

75,217 חולים • מתוכם בסין: 74,186 (+1,750) • 542 חולים בקרב נוסעי ה"דאימונד פרינסס" (23% מכלל האנשים על סיפון הספינה); בסינגפור 81, ביפן 77(+3), בהונג קונג 62, בדרום קוריאה 46(+15), בתאילנד 35, ועוד חולים נוספים ברחבי העולם • עד כה דווחו חולים ב-29 מדינות.

12,928 מכלל החולים מוגדרים במצב קשה מאד עד אנוש • 12,017 מתוכם בסין • חולים במצב אנוש מחוץ לסין: 20 חולים במצב קשה מאד עד אנוש בקרב נוסעי ה"דאימונד פרינסס", בהונג קונג 6 (חולה אחד מת), ביפן 4, בסינגפור 4, בתאילנד 2, באיטליה 2, ובאיחוד האמירויות 1.

14,719 חולים הבריאו.

2,012 מקרי מוות מנגיף הקורונה • עד כה מתו 6 אנשים מחוץ לסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן