Skip to content

שביתה במכון התקנים החל מהבוקר (רביעי)

עובדי מכון התקנים החלו הבוקר בצעדים ארגוניים • יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן: "אנחנו מושיטים יד להנהלה אך לא נוותר אל מול פגיעה בזכויות העובדים. הצעדים והסכסוך יימשכו ויחריפו אם הנהלת המכון לא תשנה את התנהלותה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אסיפות הסברה. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

עובדי מכון התקנים הישראלי החלו הבוקר (רביעי) בצעדים ארגוניים, ובשעה זו משביתים את פעילות המכון במחאה על צעדים חד-צדדיים בהם נוקטת ההנהלה.

במכון התקנים הישראלי מועסקים כ-1,000 עובדים. לאחרונה אימץ מכון התקנים הישראלי תוכנית הבראה מקיפה. ועד העובדים וההסתדרות הודיעו, כי הם מכבדים את התוכנית ומיישמים אותה, אולם לטענתם, הנהלת המכון מנצלת את המצב ונוקטת בהתנהגות דורסנית, שאינה עולה בקנה אחד עם ההסכם הקיבוצי ובניגוד למסורת ארוכת שנים של דיאלוג והיוועצות בין הצדדים.

כך, בין היתר, קיבלה ההנהלה החלטה חד-צדדית על ביטול כל ההסכמים הקיבוציים הקיימים, פוגעת בקידום העובדים ובחלוקת דרגות ודירוגים ומקדמת מיקור חוץ שיאפשר לגופים מהארץ ומחו"ל לבצע חלק מפעילויות המכון אשר היו מבוצעות עד עתה באופן בלעדיו על-ידו. בנוסף נמנע המכון מלמסור לוועד העובדים באופן שוטף מידע בנושאים שעשויים להיות להם השלכות על תנאי ההעסקה.

למרות מספר רב של פניות מצד נציגות העובדים ונכונות להיכנס להידברות, בין הצדדים לא מתקיים כל משא ומתן כן וענייני.

אתמול בבוקר התכנסו העובדים לאסיפת הסברה, בה הציגו יו"ר ועד עובדי המכון, סמי שלום, ויו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן, את האופציות העומדות בפניהם. אמש נערכה ישיבת משא ומתן נוספת בין הצדדים אשר נקלעה למבוי סתום.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן, מסר: "אני דורש מהנהלת מכון התקנים להיכנס להידברות מסודרת עם הוועד על כל הסוגיות שבמחלוקת. אנחנו מושיטים יד להנהלה אך לא נוותר אל מול פגיעה בזכויות העובדים. הצעדים והסכסוך יימשכו ויחריפו אם הנהלת המכון לא תשנה את התנהלותה. להסתדרות יש יכולת ומסורת רבת שנים של שיתוף פעולה עם הנהלות כדי למצוא פתרונות, ואני מאמין שניתן בכל זאת למצוא פתרון הולם שישרת את מטרות המכון אך לא יפגע בעובדים".

אסיפות הסברה. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן