Skip to content

דנילוביץ החליט וכולם אחריו. במרבית ישובי הדרום אין לימודים ביום ה'

אזעקה נשמעה בב"ש ב-10:30 והרקטה יורטה. רקטת גראד נורתה הבוקר לעבר נתיבות והתפוצצה בשטח פתוח. ראשי הישובים החליטו שבטוח יותר לתלמידים להישאר בבית, בסמוך למרחב המוגן. איש לא מוכן לקחת סיכון למקרה נפילת טיל באחד מבתי הספר או בדרך לשם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזעקה נשמעה בב"ש ב-10:30 והרקטה יורטה. רקטת גראד נורתה הבוקר לעבר נתיבות והתפוצצה בשטח פתוח. ראשי הישובים החליטו שבטוח יותר לתלמידים להישאר בבית, בסמוך למרחב המוגן. איש לא מוכן לקחת סיכון למקרה נפילת טיל באחד מבתי הספר או בדרך לשם

מאת אליק מאור ונורית קרטן

רקטת גראד נורתה בעשר וחצי לכיוון באר שבע ויורטה על ידי כיפת ברזל. הבוקר, בסמוך לשעה שמונה וחצי, נורתה רקטה לעבר נתיבות, שם התקיימו לימודים בבתי הספר. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח בלי לגרום נזק לאדם ולרכוש. שתי רקטות שנורו לעבר באר שבע והמועצה האזורית שער הנגב ולפני כן, לנתיבות, גרמו  לישראל להגיב הלילה בשתי תקיפות של חיל האוויר. אמש, יירטה כיפת ברזל  טיל שנורה לעבר באר שבע. עקב המצב, החליטו ראשי הערים באשדוד, באר שבע ואשקלון לא לקיים היום את מערך הלימודים. באוניברסיטת בן גוריון יתקיימו הלימודים כסדרם. כמו כן לא יתקיימו הלימודים בגן יבנה, קריית מלאכי  וקריית גת.

תקיפת מטרה ברצועה הלילה (צילום: דובר צה"ל)
תקיפת מטרה ברצועה הלילה (צילום: דובר צה"ל)

לאחר יומיים של הסכם הפסקת אש, בהם המשיכו טילים להגיע למרכזי ישובים בדרום, החליט ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, שתלמידי עירו יישארו בבית ולא יצאו ללמוד עד להודעה חדשה. במהלך הערב הודיעו מרבית הישובים בדרום שגם אצלם התלמידים יישארו בבית. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, אמר הבוקר: "כל עוד יש טילים. אין לימודים. משוואה פשוטה. בבאר שבע אני לא מוכן  לזה ולא ילמדו כאן תחת איום של טפטוף טילים".

בני ועקנין (ראש עיריית אשקלון) הבוקר: "אני דורש מראש הממשלה להפסיק את הירי. אם במצב הזה הממשלה רוצה שילמדו בתי הספר, שיקחו אחריות על התלמידים. שיורו לי ויחייבו אותי לשלוח תלמידים לבתי ספר. אני אשב עם ועדי ההורים והם יצטרכו להחליט. אני לא מוכן לקחת אחריות לבית ספר אחד שתיפול עליו רקטה אחת בודדת. הנה, בנתיבות החליטו ללמוד ונפל לא רחוק מהם טיל".

תא"ל רועי אלקבץ, רמ"ט פיקוד העורף בתגובה: "פיקוד העורף  ממליץ על קיום חיי שגרה. אנחנו חוזרים לשגרה, עם האצבע על הדופק. הערכתנו היא שגם הטפטוף הזה יפסק, אבל אם לא, צה"ל ערוך לתת תשובה לכל תרחיש. גם ארגוני הטרור בעזה יודעים את זה. הדרג המדיני יצטרך לתת את ההוראה ואנו נבצע".

בצה"ל העריכו כי ירי הגראדים לעבר נתיבות ובאר שבע, ביומים שחלפו מאז הפסקת האש, בוצע על ידי חוליות מתמרדות בתוך ארגון הג'יהאד האסלאמי.

אמש, לקראת חצות ליל רביעי, תקף חיל האוויר שתי מטרות: האחת, אתר שיגור בצפון הרצועה, והשנייה, מנהרה בדרום הרצועה. מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהגיב בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להוצאת פעילות טרור", מסר דובר צה"ל. עוד נמסר, כי צה"ל רואה בחמאס את האחראי לירי והוא מנצל את ארגוני הטרור אחרים לביצוע פעולות טרור נגד מדינת ישראל, לכן הוא "יישא באחריות לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט".

"אם ישוגרו גם היום רקטות לעבר ישראל", אמרו גורמים בצה"ל, "זה יחרוג מההבנות והמענה יהיה שונה. אנחנו לא נסכים לטפטוף. ארגוני הטרור יבינו שהם נכנסים לסרט שונה לגמרי".

מקורות פלסטינים דיווחו כי המטרות שהותקפו הן יעד ליד פרדס בסמוך לשוק המכוניות בעיר עזה ובאזור עבסאן, מזרחית לחאן יונס. לדבריהם, מתקיפות אלו לא נפגע איש.

פגיעה בחצר בית ספר בבאר שבע (צילום: ליאור גרונדמן)

פגיעה בחצר בית ספר בבאר שבע (צילום: ליאור גרונדמן)

בכל הישובים מתקיימות הערכות מצב מדי ערב, ולעתים יותר מפעם ביום, ולפיהן מנהלים את החיים תחת אש. הסברה הייתה, שחמאס יצליח לאכוף את הרגיעה הרבה יותר מהר ממה שזה קורה בפועל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן