Skip to content

נשיא המדינה ריבלין בביקור ממלכתי בפיג'י ובאוסטרליה

נשיא המדינה ריבלין זכה לקבלת פנים חמה בביקור הרשמי ההיסטורי בפיג'י • בנאומו לאחר ישיבת עבודה עם ראש ממשלת פיג'י, התייחס ריבלין לאיום האיראני, למצב במזרח התיכון וליחסים עם פיג'י • סיכום ועידת הפיסגה של כל מדינות הפסיפיק, שריבלין עמד בראשה • המפגש עם ראש ממשלת ניו סאות' ווילס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גלדיס ברג'יקיאן, ראש ממשלת מדינת ניו סאות' וויילס, אוסטרליה, ונשיא המדינה, רובי ריבלין. צילום: קובי גדעון / לע"מ
גלדיס ברג'יקיאן, ראש ממשלת מדינת ניו סאות' וויילס, אוסטרליה, ונשיא המדינה, רובי ריבלין. צילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פתח הבוקר (ששי) את ביקורו הממלכתי באוסטרליה בפגישה מדינית עם ראש ממשלת (פרמיירית) מדינת ניו סאות' ווילס, גלדיס ברג'יקליאן.

בפתח פגישתם הביע הנשיא הערכה רבה על תמיכתה של ראשת הממשלה במאבק באנטישמיות וזיכרון השואה ועל הקשר החם שלה עם הקהילה היהודית. עוד הוסיף הנשיא כי הוא מביע את תמיכתו בעם האוסטרלי ובתושבי ניו סאות' ויילס אשר נאבקו בשריפות אשר השתוללו באוסטרליה במחצית השנה האחרונה.

ראשת ממשלת ניו סאות' ווילס הודתה לנשיא ואמרה: "מקומה של הקהילה היהודית בניו סאות׳ ווילס משמעותי עבורי מאוד. אני גאה מאוד בקשר המיוחד הזה ובמקום המרכזי של הקהילה היהודית בחברה שלנו.״

ביקור רשמי היסטורי של נשיא המדינה בפיג'י 

אתמול (יום חמישי) נחת הנשיא בפיג'י. במהלך ביקורו עמד ריבלין, יחד עם ראש ממשלת פיג'י, פרנק באינימאראמה, בראש ועידת פיסגה של מדינות הפסיפיק, הראשון מסוגו. במפגש הפיסגה, שהתקיים בעיר נאדי, השתתפו כל מנהיגי מדינות הפסיפיק: פפואה גינאה החדשה, סמואה, וואנאטו, טובאלו, טונגה ופאלאו.

לפני תחילת המפגש, התקבל נשיא המדינה בטקס פיג'יאני מסורתי, בו הוענקה לו ליי, שרשרת ברכת "ברוך הבא" מסורתית. במהלך הטקס, חיילי המשמר הכבוד, לבושים במדים מסורתיים, ליוו בשירה את הענקת ברכת "ברוך הבא". במהלך הטקס הנשיא שתה ממשקה הקאווה, משקה מסורתי משורש יאנגונה, כסימן לקשרי הידידות בין המדינות, וקיבל מתנות נוספות, לרבות שן לוויתן עתיקה. מתנות אלו מסמלות את ברכות תושבי פיג'י לנשיא על הגעתו לביקור ההיסטורי וכן את תקוותם לחיזוק היחסים בין המדינות.

ישיבת עבודה עם ראש ממשלת פיג'י

בתום הטקס, קיים הנשיא ישיבת עבודה עם ראש ממשלת פיג'י, פרנק באינימאראמה. בתום הפגישה התקיימה מסיבת עיתונאים משותפת.

בנאומו, ציין ריבלין את שיתוף הפעולה המוצלח שבין המדינות, למרות המרחק הגדול ביניהן.

הוא הודה לראש הממשלה על תרומת פיג'י לכוחות השמירה על השלום של האו"ם במזרח התיכון והוסיף, "אני יודע שאתה מכירה את האזור שלנו מאז ששירתת בכוח הבינלאומי בסיני [שמופקד על שמירת הסכם השלום בין ישראל למצרים]. היום איראן ושלוחותיה מאיימים על ישראל בזמן שהם מפיצים טרור באזור, וברחבי העולם. ישראל תעשה תעשה את כל הנדרש כדי להגן על אזרחיה מפני האיום האיראני, ואנו נמשיך לעבוד עם כוחות שמירה על השלום בינלאומיים להבטיח גבולותינו יישארו שקטים.

ראש ממשלת פיג'י, פרנק באינימאראמה, הודה לנשיא על מה שכינה "ביקור היסטורי", וציין כי פיג'י ציפתה לביקור רם דרג כזה מאז שנת 1986. "מפגש הפיסגה חשוב מאד לנו כעוד אבן דרך בחיזוק היחסים בין המדינות. פיג'י תמשיך להתפלל לשלום במזרח התיכון, " הוסיף ראש הממשלה, "יחד, נקדם את הערכים המשותפים שלנו ונגשר בין הפער הגיאוגרפי בינינו.

הנשיא ריבלין בפיסגה בפיג'י. צילום: קובי גדעון / לע"מ
הנשיא ריבלין בפיסגה בפיג'י. צילום: קובי גדעון / לע"מ
ועידת פיסגה של מדינות הפסיפיק בפיג'י 

במסגרת הביקור בפיג'י, עמד הנשיא בראש ועידה ראשונה מסוגה בהשתתפות כל מדינות הפסיפיק שנערכה בפיג'י. במפגש הפיסגה, שהתקיים בעיר נאדי, השתתפו מנהיגי פפואה גינאה החדשה, סמואה, וואנאטו, טובאלו, טונגה ופאלאו.

בהודעת הסיכום שהוציאו המנהיגים מהוועידה בפיג׳י, הם שבו והדגישו את קשרי הידידות והסולידריות, הקיימים בין מדינת ישראל למדינות האיים הפסיפיים, ובין העמים במדינות במשך עשורים רבים וזאת על בסיס הערכים הדמוקרטיים ההדדיים והתנ״ך. המנהיגים החליטו להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל ומדינות האיים הפסיפיים באתגרי הפיתוח בר-קיימא בהן ובהתבסס על היכולות החדשניות של מדינת ישראל בתחומי בריאות הציבור, ניהול מים אבטחת מזון ועוד.

המנהיגים הסכימו כי יש לחזק את המאמצים להקלה על מעורבות נוספת וגישה של יזמי המגזר הפרטי מישראל לפרויקטים של פיתוח בר-קיימא באיי הפסיפיק. הפרויקטים הועלו ונידונו על ידי המנהיגים, ביניהם היו כמה יוזמות כלכליות במגזר הפרטי. נשיא המדינה הודיע על פתיחת 100 תקנים לסטודנטים לחקלאות ממדינות האוקיאנוס השקט במסגרת תכנית עבודה ולימודים לשנה במכללת AICAT בערבה החל מאוגוסט 2020. בנוסף, הציע נשיא המדינה להמשיך ולחזק את הסיוע ההומניטרי שמציעה ישראל לאיי האוקיאנוס השקט במקרי חירום ובמצבי אסון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן