Skip to content

על רקע ירי טילים הסתיימה ישיבת הערכת המצב הביטחוני

בעוד ראש הממשלה ושר הביטחון מבקשים להרגיע את המצב לפני הבחירות, הג'יהאד האסלאמי יורה עשרות רקטות לישראל. באשקלון לא יתקיימו מחר לימודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע ירי רקטות נוסף לעבר הדרום, הסתיים דיון הערכת מצב בקריה בו השתתפו הרמטכ"ל, אביב כוכבי, בכירי צה"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט. על פי דיווחים, ההחלטה שעולה מהישיבה היא להעביר לעזה מסר שישראל לא תבליג יותר על ירי רקטות מסיבי, אבל ישראל תגיב בתגובה מדודה לירי עשרות רקטות שנורו היום (ראשון) מעזה לישראל, זאת על מנת שלא להסלים את המצב בטרם בחירות. ללבית החולים ברזילי באשקלון פונתה הערב אישה בת 64 שנפצעה קל לאחר שנפלה ונחבלה בראשה בדרכה למרחב מוגן. לבית החולים פונתה גם צעירה בת 20 שלקתה בחרדה. לפי צה"ל 21 רקטות נורו לעבר יישובי הדרום, 13 מהן יורטו. אלא שמאז הודעת צה"ל נפלו עוד 5 רקטות בשטחים פתוחים ורקטה אחת יורטה על ידי כיפת ברזל.

צילום: טל עוז - משרד הביטחון
צילום: טל עוז – משרד הביטחון

 

רסיס שנפל ליד מכונית חונה באחת מערי הדרום (צילום: אלי קליין סוגרים שבוע)
רסיס שנפל ליד מכונית חונה באחת מערי הדרום (צילום: אלי קליין סוגרים שבוע)

בעקבות הערכת מצב בחמ"ל העירוני הודיע ראש העיר תומר גלאם: "נוכח המתיחות הביטחונית בשעות האחרונות וחוסר הוודאות שבו אנו מצויים, החלטתי שלא לקחת סיכון על חיי ילדינו ולבטל את הלימודים בכל מסגרות החינוך באשקלון". בה בעת קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון דיון הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון. גם באשקלון וגם בגן יבנה התבקשו התושבים להישאר בקרבת מקומות מוגני ירי והמקלטים נותרו פתוחים. משטרת ישראל הודיעה כי המשטרה תתגבר את כוחותיה בדרום.

הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי קיבלה אחריות לירי, שלדבריה בוצע בתגובה להרג א- נעם (27), פעיל הארגון מאש צה"ל הבוקר. עוד מסר הארגון כי אם ישראל תביא להסלמה, תגובתו תהיה חריפה יותר.  דובר הג'יהאד האיסלאמי מוסעב אל-ברים אמר הבוקר לרדיו אל-קודס, המשדר מעזה, כי הארגון ינקום את מותו של א-נאעם, ו"לא יסכים לשום תירוץ להסלמה מצד ישראל". הזרוע הצבאית של הג'יהאד, גדודי אל-קודס, אישרה כי א-נאעם פעל מטעמה. דובר חמאס, פאוזי ברהום, מסר כי "ישראל התכוונה להרוג צעיר לא חמוש ולהתעמר בגופתו מול המצלמות של כל העולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן