Skip to content

צה"ל תקף אתר הג'יהאד האסלאמי בסוריה

תוך כדי תקיפת מטרות הג'יהאד האסלאמי בעזה שירה עשרות רקטות לישראל, תקף צה"ל גם מטרות ג'יהאד בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל תקף מטרות בסוריה. דובר צה"ל מסר כי אמש (ראשון) לקראת חצות,  תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברחבי רצועת עזה.

לפי דובר צה"ל באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר של ארגון הטרור גא"פ, המהווה עוגן משמעותי של הגא"פ בסוריה. באתר מבצע הגא"פ מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה.

צילום: סוכנות הידיעות SANA הסורית
צילום: סוכנות הידיעות SANA הסורית

 

צילום: סוכנות הידיעות SANA הסורית
צילום: סוכנות הידיעות SANA הסורית

בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומ דיווחה לפני חצות על קולות נפץ שנשמעו באזור דמשק וציינה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד מה שהוגדר "יעדים עוינים". בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית. כך לפי דבר צה"ל.

. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי הטילים שוגרו מכיוון רמת הגולן. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה סורי שמושבו בבריטניה דיווח כי ישראל הייתה זו שתקפה באזור נמל התעופה של דמשק. לפי הדיווח, התקיפה התמקדה ביעדים איראניים במקום. כל זאת לפני הודעת דובר צה"ל, שפירט את יעדי הג'יהאד האיסלאמי שהותקפו

גורם צבאי בסוריה מסר לסוכנות הידיעות הסורית  SANAכי "בשעה 23:25 ביצע חיל האוויר הישראלי תקיפה מחוץ למרחב האווירי שלנו, מעל רמת הגולן הישראלית, לעבר אזור שדה התעופה של דמשק". לדבריו, "התקיפה כללה כמה גלים. מיד עם גילוי התקיפה פעלו מערכות ההגנה האווירית ביעילות, והצליחו להסיט חלק מהטילים ממסלולם ולהשמיד את רוב הנותרים עוד לפני שפגעו ביעד. תוצאות ההתקפה עדיין נבדקות".

דובר צה"ל הוסיף כי לפני כשעה הותקפו גם עשרות יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות.

בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור גא"פ, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של ארגון הטרור גא"פ. בצה"ל מסבירים כי התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע הבוקר על גדר המערכת ולשיגור  הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.
"צה״ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה", נמסר מדובר צה"ל שהוסיף: "צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

קודם לכן, בתקיפות אחרות של צה"ל ברצועה, תקף חיל האוויר מספר פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי שעסקו בהכנות לשיגור רקטות בסמוך לבית ספר שבשכונת תופאח במזרח העיר עזה. ארבעה מחבלים נפגעו.
לאור המצב הביטחוני הודיע הערב פיקוד העורף כי מחר, יום שני,  לא יתקיימו לימודים באשקלון, בנתיבות ובשדרות, וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. פיקוד העורף אף פרסם הנחיותיו למקרה של החמרת המצב.

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן