Skip to content

מטחי הרקטות לא פוסקים. החמאס: ירינו טיל באדר 3

משעות הצהריים נורו למעלה מ14 רקטות לעבר ישראל. בשעה האחרונה הודיעה הזרוע הצבאית של החמאס שירתה לעבר ישראל טיל באדר 3 המהווה עליית מדרגה, אם העובדה נכונה. הבאדר 3 יכול לשאת 300 ק"ג חומר נפץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל תקף בצהרים (שלישי) יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי בעזה. התקיפה בוצעה התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור 14 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטות שוגרו בשני מטחים.  המטח הראשון שוגר בשעה 12:01, ומערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט חמש מתוך שש הרקטות שנורו. אחת מהן התפוצצה בשטח פתוח בשער הנגב וגרמה נזק לרכוש. המטח השני נורה לעבר ישראל בשעה 12:31 , אז שוגרו שמונה רקטות נוספות, ושתיים מהן התפוצצו בחצר בית ובגן שעשועים סמוך לישיבת הסדר בשדרות. לא היו נפגעים בגוף. צוות מד"א הוזעק לטפל באישה שלקתה בחרדה בעיר. בקיבוץ ניר עם נפלה רקטה ורסיסיה פגעו ברכב חונה. לא היו נפגעים בגוף. בשעה 13:30 חיל האוויר תקף באמצעות מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל בתגובה מתחם צבאי המשמש לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה בחאן יונס, וכן תשתית תת-קרקעית באל-בורייג'. דובר צה"ל מסר כי צה״ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה, וכי צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל.

צילום: אתר Gaza now news
צילום: אתר Gaza now news

 

צילום: אתר Gaza now news
צילום: אתר Gaza now news

 

צילום: ביטחון ניר עם
צילום: ביטחון ניר עם

 

תרמיל רקטה שנפלה בשדרות (צילום: זק"א מבצעי)
תרמיל רקטה שנפלה בשדרות (צילום: זק"א מבצעי)

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו קיים התייעצות ביטחונית בטלפון עם ראשי מערכת הביטחון בעקבות השיגורים לישראל. עוד נמסר כי רה"מ שוחח עם ראשי הערים שדרות ואשקלון ועדכן אותם בתמונת המצב. בחשבון הטוויטר שלו כתב נתניהו אחרי ההתייעצות כי "תקפנו אמש עשרות מטרות ויעדי טרור, גם בעזה וגם בסוריה. קיימתי התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון. כפי שאתם יכולים להעריך נפעל גם היום. חמאס והג'יהאד צריכים להבין – זה לא יימשך כך. אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין… נאלץ להפעיל את תכנית המערכה הרחבה שהכנו".

קודם לכך, בתום הערכת מצב צה"לית שבוצעה ב06:00 בבוקר הוחלט בצה״ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה.  האזורים והצירים שנחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 – מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם. כביש מס׳ 34 – מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז. כביש מס׳ 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. כמו כן, נאסרה הכניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. דובר צה"ל הדגיש כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי.
תוך כך, בעת העלאת הידיעה לפרסום, נורתה רקטה נוספת שנחתה ככל הנראה בים ובמקביל פרסם ארגון חטיבות אלקודס כי הרקטה שנורתה היא מסוג באדר 3, רקטה מסוכנת הנושאת עד 300 ק"ג חומר נפץ. נכון לעכשי8 אין סימוכין לטענה זו. דובר צה"ל אישר ירי רקטה לעבר ישראל שנחתה באזור אשקלון. תוך כך הודיעו גדודי אל-קודס (חמאס) כי "אנו מצהירים על אחריותנו להפציץ אחר הצהריים את האויב בטילים כתגובה לפשע של התקיפה בדמשק והתנקשות בחללי קדושים שלנו זיאד מנצור וסלים". על פי דיווחי הפלסטינים צה"ל תקף בתגובה באזור חאן יונס

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן