Skip to content

האפליקציה שתחסוך לאנשי העסקים את מפגשי הנטוורקינג

עצמאים ופרילנסרים יודעים שהדרך ללקוחות משלמים עוברת לא מעט במפגשי נטוורקינג; אפליקציה חדשה שפיתחה היזמת נתי כהן, עומדת לחסוך לכם אלפי שקלים וזמן יקר; קבלו את אפנטי – הטינדר של עולם העסקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד פחות משבוע תושק אפליקציה חדשה, העשויה לשנות את עולם העסקים בישראל. האפליקציה – המופעלת על ידי אלגוריתם הכולל מרכיבים מתורת המשחקים – תאפשר לבעלי עסקים להכיר ולהתקשר עם בעלי עסקים, שיכולים לקדם אותם, ולסייע להם בהגעה ללקוחות משלמים. אחד הפיתוחים הצפויים בקרוב הוא גם כניסה לעולמות העסקים בחו"ל.

נתי כהן: "מפגשי נטוורקינג פיזיים הם השקעת זמן וכסף מטורפת!"

אבל האפליקציה, מדגישה היזמת נתי כהן, מומחית לדפוסי התנהגות ושפת גוף, היא רק ערוץ אחד ברשת הסיוע, שהקימה עבור בעלי עסקים. הערוץ המרכזי הוא מפגשי נטוורקינג, הנערכים אונליין.

אם אתם בעלי עסקים סביר להניח שכבר השתתפתם בקבוצות נטוורקינג, השכמתם קום כדי להגיע לפגישה ב-7:00 בבוקר, והעברתם כשלוש שעות של ארוחת בוקר עם בעלי עסקים נוספים כדי שהם, בתורם, ימליצו עליכם ללקוחותיהם. כי אחרי הכל, יסכימו רבים, הלקוחות הטובים ביותר הם אלה אלה המגיעים מ"פה לאוזן".

"הבעיה עם הקבוצות האלה", מבהירה כהן, "היא שמי שנכנס לקבוצת נטוורקינג, נניח ברעננה, צריך לעבור גם במועדונים אחרים כדי שיכירו אותו בכל הארץ. השתתפות במפגש אחד לא מספיקה כדי שחברי הקבוצה ימליצו עליך, אז צריך לנסוע כמה פעמים לעכו, לאילת ולכל הארץ. זאת השקעת זמן וכסף מטורפת!

"בשלב מסויים הבנתי שצריך לחסוך זמן. הקמתי קבוצות של ועידות וידאו, שבהן רואים זה את זה. הפגישות האלה מאוד עסקיות ומהירות. במפגש של שעה פוגשים אנשים מכל הארץ, ובעלי עסקים יכולים להציג את עצמם, ואת הפיתוח העסקי שלהם. זה עובד מדהים. במקום שלוש שעות בשבוע, צמצמתי את הזמן לשעה. אין צורך בארוחת בוקר של שלוש שעות, ויש כאן חיסכון של אלפי שקלים. זהו יתרון גדול על פני המפגשים הפיזיים. מעבר לכך, יש בפגישות האלה אווירה של אנרגיה עסקית, רצינית".

מפגש בעלי עסקים אונליין. חיסכון של אלפי שקלים בחודש

"כיום יש לי 15 קבוצות של נטוורקינג עם רשת של מנהלים וסגנים", היא אומרת. "יש לנו מאות אנשים במפגשים מדי חודש".

בנוסף לפגישות הווידאו מתחזקת כהן, בעזרת צוותה, גם קבוצות פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, המסייעות לחברי הרשת העסקית.

את האפליקציה פיתחה כהן במטרה לארוז את הכל, ולהקל אף יותר על החיבורים העסקיים.

– אז איך זה עובד?

"כל אחד פותח פרופיל עסקי בו הוא מציג את עצמו ומכניס קישורים לפייסבוק, לינקדאין ולאתר שלו. אין תמונות, על מנת שהדעת לא תוסח מהפן העסקי.

"בנוסף, כל בעל עסק צריך להגדיר מילות מפתח הקשורות לעסק, תחומי עניין, דברים שהוא מחפש, וכישורים שיש לו. יש שני אלגוריתמים באפליקציה שקוראים את הפרופילים שנכנסים, ושולחים הודעות לבעלי עסקים רלוונטיים, כך שהאפליקציה יכולה לכוון את החברים לכיוונים רבים".

"היתרון של האפליקציה", אומרת כהן, "היא שחבר קהילה יכול לחפש עסקים שמתאימים לו גם בעזרת הקישורים שהאפליקציה שולחת לו, אך גם בעזרת ממשקים. מי שמחפש אנשים בתחום המשפט, למשל, יכול להיכנס לקטגוריית 'משפט', ולראות מי נמצא שם".

את האפליקציה החלה כהן לפתח לפני כשנתיים. תחילה היא ניסתה לבנות את האפליקציה מאפס בעזרת מפתחים, אבל נתקלה בקשיים לא מעטים. גם הכסף היווה קושי. "הייתי זקןקה לסכום של כ-300-500 אלף שקל כדי להמשיך לפתח", היא אומרת. "לבסוף החלטתי לרכוש מבית תוכנה אפליקציה שנראתה לי הכי קרובה למה שרציתי. המפתחים מסייעים לי להתאים אותה לצרכיי".

נתי כהן וצוות הפיתוח. מרכיבים מתורת המשחקים

בצוות היועצים של כהן נמצא גם רונן חן, מנכ"ל Albe, ודוקטורנט של פרופ' דן אריאלי לתורת המשחקים.

"מדי כמה חודשים אנו עורכים מחקרים בשיתוף הקהילה – שאלות והנחיות מתוך עולם תורת המשחקים כדי לבדוק כיצד להכניס לתכנים את רעיון הכלכלה הקהילתית", אומרת כהן. "הרעיון הוא להבין לעומק את הקשר בין כל בעלי העסקים בקהילה, וכיצד להניע אותה לכדי קהילה עסקית עם מספר גדול של מכנים משותפים".

כהן רומזת על פיתוחים נוספים של האפליקציה, שאותם היא תחשוף ביום ההשקה ביום ראשון הקרוב, ה- 1.3.2020 במרכז דובדבני בפתח תקווה. היא מוכנה לרמוז על פיתוח אחד בדרך – "ארנק כוכבים", ועל כך שהאפליקציה תשווק גם לחו"ל.

ההכנסות מהאפליקציה יגיעו מתשלום עבור מנוי. "מכיוון שאני לא מתפרנסת מפרסומות, אני גובה דמי מנוי. כמה מאות שקלים לחצי שנה. ועדיין זה יותר זול מהמפגשים הפיזיים. האפליקציה חוסכת זמן וכסף כדי שאנשי העסקים יוכלו לנהל את העסק שלהם בצורה רווחית על ידי הקטנת הוצאות, תוך הגדלת רשת הקשרים העסקיים שלהם".

אפנטי. פיתוחים נוספים בדרך

ממש במקביל להשקת האפיליקציה, כהן חוגגת גם את צאת ספרה הראשון לאור – "הבנתי, שיניתי, עפתי". הספר הוא פרי מחקר שערכה במשך חמש שנים, ולתוכו יצקה גם את נסיונה הרב באימון בכירים. "אני שואפת לכך שכל אדם יוכל לבטא את הכריזמה שלו, את העוצמה שלו", אומרת כהן. "הספר מראה את הדרך להגיע לכך, ואני מאמינה שהוא יכול לשנות חיים".

איך כהן מצליחה לתמרן בין שני פרוייקטים מהותיים כמו ספר חדש ואפליקציה חדשה? כנראה בזכות האנרגטיות הרבה שלה, והגמישות הרבה בחייה. כהן מוכרת כמרצה באקדמיה ובארגונים שונים, והיא מרבה לנוע ברחבי הארץ ובעולם. היא מחלקת את השבוע שלה בין רמת גן ומושב משמר השבעה, שם היא חיה עם בן זוגה.

כהן גם חייתה שנים רבות בחו"ל, במדינות שונות, מסע שהחל מטיול במזרח. "לאחר מכן הגעתי לאוסטרליה, משם עברתי ליפן, ואז חזרתי לארץ ולמדתי אמנות ופילוסופיה", אומרת כהן. "פתחתי סטודיו ובית ספר לאמנות. ואז הסטודיו נשרף ביום אחד".

– איך התמודדת עם האסון?

"אחותי חיה בשוויץ אז נסעתי אליה לשבוע, והחלטתי שאני משנה כיוון. החלטתי ללמוד את שיטת גרינברג, שפת גוף ובכלל, את כל הנושא של גוף-נפש. למדתי את זה בספרד".

קצת לאחר מכן החלה הקריירה האקדמית שלה, שוב, לא מעט בזכות היוזמה והתושייה שלה. "אוניברסיטת תל אביב פתחה תוכנית לשמונה נשים יזמיות", היא משחזרת. "הגעתי עם סטארט אפ ראשון לנשים יזמיות. 150 יזמיות השתתפו, ואני ביניהם. לשמחתי הרבה התקבלתי, וכך נפתחו לי דלתות לעולם היזמות.

"יום אחד אחד המרצים לא הגיע, ומנהל התוכנית אמר לי: 'את עם שפת הגוף, בואי תדברי על הנושא 50 דקות'. לבסוף דיברתי כשעתיים וחצי, ולאחר מכן הוא החליט להפוך אותי למרצה לשפת גוף'".

נתי כהן בהרצאה

מאז כבר הספיקה כהן לצבור ניסיון ומוניטין בתחום של הכשרת בכירים להעברת מסרים, ואימון למסעות שכנוע בפני משקיעים ושותפים פוטנציאליים (Pitch).

 

 

1 Comment

  1. מייקי לאור
    15 במרץ 2020 @ 10:23

    נתי , מאחל לך בהצלחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן