פסטיבל המחול של מרכז "כלים" בבת-ים "ארנבת מרץ 2020" יוצא לדרך

יוצרים, רקדנים וכוריאוגרפים בינלאומיים יציגו יצירות מחול בבכורה, חיבורים מרתקים בין יוצרים, יצירה, קהל וקהילה, רקדנים בעלי לקויות ראיה ועיוורים, צעירים בעלי מוגבלויות שונות ובני נוער מבת-ים, מפגשי מחול מיוחדים בהשתתפות הקהל והאמנים היוצרים, 24-29 במרץ 2020, מרכז 'כלים', בת ים

פסטיבל המחול של מרכז "כלים" בבת-ים "ארנבת מרץ 2020" יוצא לדרך

יוצרים, רקדנים וכוריאוגרפים בינלאומיים יציגו יצירות מחול בבכורה, חיבורים מרתקים בין יוצרים, יצירה, קהל וקהילה, רקדנים בעלי לקויות ראיה ועיוורים, צעירים בעלי מוגבלויות שונות ובני נוער מבת-ים, מפגשי מחול מיוחדים בהשתתפות הקהל והאמנים היוצרים, 24-29 במרץ 2020, מרכז 'כלים', בת ים

כוריאוגרפים בינלאומיים, יוצרי מחול, רקדנים מקצועיים לצד אנשים בעלי מוגבלויות ובני נוער, כולם יעלו על במה אחת ויציגו מופעי מחול ואמנות עם ערך מוסף.  הפסטיבל יוצר חיבורים בין יוצרים, יצירה, קהל וקהילה, ומביא אל קדמת הבמה את השיח האישי, האנושי והפוליטי המתגלם בגוף.  החיבורים המרתקים אשר יוצגו השנה במסגרת הפסטיבל מביעים את חשיבות המחול ככלי לביטוי, לחיבור בין אנשים וככלי ליצירת קהילה:  רקדנים בעלי לקויות ראיה במופע מונגש לקהל עיוורים לראשונה בישראל,  פרויקטים שונים עם בני נוער מבת-ים ועם בעלי מוגבלויות שונות.  במהלך הפסטיבל ייקח הקהל חלק פעיל, ישתתף בסדנאות תנועה וחימום עם יוצרים מובילים והאומנים המציגים, ובאמצעות התנועה המשותפת הקהל יהפוך להיות חלק מהחוויה.

מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)

מרכז 'כלים' הוא מרכז מחול בינלאומי ובית למחול עכשווי הפועל בבת ים.  'כלים' מהווה מרכז ייחודי בנוף מחול הישראלי, הוא משמש כמרחב המצמיח יוצרים ויצירה ובמקביל משלב ומחבר בין אומני מחול, בין פרקטיקה כוריאוגרפית לתיאוריה, ומטפח את תחום המחול בקרב הקהילה דרך  עבודה עם תלמידים ותלמידות, בני ובנות נוער, קשישים וקשישות, תושבי העיר בת ים, בעלי ובעלות מוגבלויות ועוד. בין היוצרים בפסטיבל: אופיר יודלביץ', סתיו מרין, מרב דגן, אורי שפיר, מעיין מרציאנו, עדי שילדן, מיכל סממה, הגר טננבויים, שירי סבח טייכר, אורלי אלמי, ניר וידן ועוד רבים אחרים.

ענת דניאלי ויאיר ורדי, המנהלים האמנותיים של הפסטיבל: "בפסטיבל השנה בחרנו לעסוק בשאלה כיצד המחול והעבודה עם הגוף מאפשרת לנו לפתוח מרחבים חדשים, לעיתים לא מילוליים, והאם אפשר להשתמש ביצירה אמנותית ובכוריאוגרפיה בפרט ככלי שימושי?  לצד הבכורות והעבודות של היוצרים המקומיים והבינלאומיים, הפסטיבל מרחיב את המעשה האמנותי דרך חיבור גופים של יוצרים ורקדנים מיומנים עם גופים בעלי איתגורים שונים ועם הגוף הנוכח של הצופה.  על הבמה יתקיימו חיבורים של קהילות אשר לרוב לא נמצאות בקדמת במה ודרך עבודה משותפת מאפשרות לנו להרחיב את מנעד התפיסות שלנו על הגוף והיופי.  אנו מזמינים את הקהל לבוא, לנוע ולהשתתף איתנו במפגשי מחול מרתקים".

מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)

בין המופעים מהם קיבלנו טעימה קצרה אך מעוררת סקרנות : "אפקט הים": הצעות למרחב עירוני יצירת בכורה של  דניאל שופרא השוהה במרכז כלים במסגרת שהות אמן. במסגרת היצירה מציעה שופרא הצעה מרחבית המבוססת על זיכרונות שהיו חלק בהיסטוריה העירונית, אך לא נכנסו לקאנון העירוני. אל מול אנדרטת העשויה חומר, מציבה היצירה זיכרונות באמצעים פרפורמטיביים נדיפים של גוף, תנועה וקול. בהצבת נרטיבים של נשים החיות בעיר בזמן הווה ולמעשה מציעה קריאה חדשה של המרחב העירוני: בהצבת הזיכרון הסובייקטיבי והאישי במרחב המשותף, מתוך שאיפה לייצר אינטימיות עם העיר. מעניין ומעורר מחשבה.

מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)

'תלמד אותי סלטה' , פרויקט אמנותי וחינוכי בהנחיית אופיר יודלביץ ובהשתתפות תלמידים מביה"ס יעד בבת-ים. לאורך שלושת החודשים האחרונים התלמידים הגיעו לכלים למפגשים ששילבו למידה טכנית של תנועות כמו עמידת ידיים, גלגולים וסלטות לצד מחקרים אמנותיים קצרים ופתוחים. בפסטיבל יוזמנו גם הצופים להשתתף בשיעור פתוח ובסיומו התלמידים יציגו מספר כוריאוגרפיות קצרות. מומלץ להשתתף באופן פעיל.

'תלמד אותי סלטה' , פרויקט אמנותי וחינוכי בהנחיית אופיר יודלביץ (צילום:דן בר דוב)
'תלמד אותי סלטה' , פרויקט אמנותי וחינוכי בהנחיית אופיר יודלביץ (צילום:דן בר דוב)

מעיין כהן מרציאנו גם היא בשהות אמן במרכז "כלים" מעלה יצירת בכורה מרתקת ובועטת בשם   "שטח הפקר". ביצירה 'שטח הפקר' עובדת מעיין בשיתוף עם עדי שילדן ומיכל סממה.  ועושה שימוש ביכולת של הגוף העירום להיות מצוי תמיד, בתוך ובין טריטוריות שונות, בעת ובעונה אחת. על ידי שימוש במנגנונים תנועתיים המנוסחים היטב, הגופים יתפרקו ויתהוו מחדש, יפשטו וילבשו מנעד רחב  של הקשרים תרבותיים וחברתיים, ויצברו מהויות ומשמעויות שונות. כך בתוך מסע מתמשך, מייצרת מעיין אוטונומיה זמנית בה מוגדרים מחדש המרחב הגופני, הנשי, הארכיטקטוני, הצלילי וההופעתי. משך המופע כשעתיים. המופע בעירום מלא.

מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)

מירב דגן וסתיו מרין  גם הן במסגרת שהות האמן מעלות את המופע: " צאינה וראינה" שם שרומז על תרבות האידיש (האשכנזית) שלוקחת אותן לחקור זהויות ייצוגיות וזהויות פרטיות ולנוע ביניהן, לחקור קולות ותנועה, לפרק ולהרכיב אלמנטים מהחיים דרך ההיסטוריה של גופן הנשי מתוך רצון לשחרר את מה שלמדו כדי לנסות לרקוד עתיד.

מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)

בשנה האחרונה מרכז "כלים" נקלע לקשיים כלכליים בעקבות קיצוצים בתקציבי התרבות. פסטיבל 'ארנבת מרץ' ופעילות המרכז היו בסכנת עצירה. הצלם יאיר מיוחס המתעד את פעילות המרכז מרגע היווסדו חושף לראשונה, במסגרת תערוכת צילומים ייחודית בשם״ לעצור לרגע״ אותה אוצרת רונית רייק, תמונות מחול העוצרות לרגע את הגוף הזז הזמני והופך אותו לרגעים נצחיים.  במהלך הפסטיבל תופעל גלריה זמנית אשר כל הכנסותיה נועדו כדי שמרכז כלים לא יעצור את פעילותיו השונות השנה, ופסטיבל ארנבת מרץ יוכל להמשיך ולהתקיים.

לאורך כל ימי הפסטיבל יפעילו תלמידים ותלמידות ממגמת אפיה מלונאית בבית הספר 'יעד', המשתף פעולה עם המרכז לאורך זמן, מזנון ובו מעשי ידיהם (המוכשרות מאד יש לציין) . ביה"ס "יעד" הינו ביה"ס ללקויות למידה מורכבות לכיתות ז – יג, בית הספר נותן מענה רב גוני ורב תחומי לתלמידים.

בכל יום יתקיים חימום פתוח כשעה לפני תחילת המופעים בהנחית סטודנטיות וסטודנטים של התוכנית לכוריאוגרפיה של כלים, החימום מתאים לכל הרמות והגילאים.

מחירי כרטיסים: מופע בודד – 60 ש"ח, כרטיס יומי – 80 ש"ח, פס פסטיבל – 240 שח  (כרטיס משולב לכל מופעי הפסטיבל). לפרטים נוספים, באתר מרכז "כלים"  או בטלפון 03-9391069.

 

 

 

כוריאוגרפים בינלאומיים, יוצרי מחול, רקדנים מקצועיים לצד אנשים בעלי מוגבלויות ובני נוער, כולם יעלו על במה אחת ויציגו מופעי מחול ואמנות עם ערך מוסף.  הפסטיבל יוצר חיבורים בין יוצרים, יצירה, קהל וקהילה, ומביא אל קדמת הבמה את השיח האישי, האנושי והפוליטי המתגלם בגוף.  החיבורים המרתקים אשר יוצגו השנה במסגרת הפסטיבל מביעים את חשיבות המחול ככלי לביטוי, לחיבור בין אנשים וככלי ליצירת קהילה:  רקדנים בעלי לקויות ראיה במופע מונגש לקהל עיוורים לראשונה בישראל,  פרויקטים שונים עם בני נוער מבת-ים ועם בעלי מוגבלויות שונות.  במהלך הפסטיבל ייקח הקהל חלק פעיל, ישתתף בסדנאות תנועה וחימום עם יוצרים מובילים והאומנים המציגים, ובאמצעות התנועה המשותפת הקהל יהפוך להיות חלק מהחוויה.

מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)

מרכז 'כלים' הוא מרכז מחול בינלאומי ובית למחול עכשווי הפועל בבת ים.  'כלים' מהווה מרכז ייחודי בנוף מחול הישראלי, הוא משמש כמרחב המצמיח יוצרים ויצירה ובמקביל משלב ומחבר בין אומני מחול, בין פרקטיקה כוריאוגרפית לתיאוריה, ומטפח את תחום המחול בקרב הקהילה דרך  עבודה עם תלמידים ותלמידות, בני ובנות נוער, קשישים וקשישות, תושבי העיר בת ים, בעלי ובעלות מוגבלויות ועוד. בין היוצרים בפסטיבל: אופיר יודלביץ', סתיו מרין, מרב דגן, אורי שפיר, מעיין מרציאנו, עדי שילדן, מיכל סממה, הגר טננבויים, שירי סבח טייכר, אורלי אלמי, ניר וידן ועוד רבים אחרים.

ענת דניאלי ויאיר ורדי, המנהלים האמנותיים של הפסטיבל: "בפסטיבל השנה בחרנו לעסוק בשאלה כיצד המחול והעבודה עם הגוף מאפשרת לנו לפתוח מרחבים חדשים, לעיתים לא מילוליים, והאם אפשר להשתמש ביצירה אמנותית ובכוריאוגרפיה בפרט ככלי שימושי?  לצד הבכורות והעבודות של היוצרים המקומיים והבינלאומיים, הפסטיבל מרחיב את המעשה האמנותי דרך חיבור גופים של יוצרים ורקדנים מיומנים עם גופים בעלי איתגורים שונים ועם הגוף הנוכח של הצופה.  על הבמה יתקיימו חיבורים של קהילות אשר לרוב לא נמצאות בקדמת במה ודרך עבודה משותפת מאפשרות לנו להרחיב את מנעד התפיסות שלנו על הגוף והיופי.  אנו מזמינים את הקהל לבוא, לנוע ולהשתתף איתנו במפגשי מחול מרתקים".

מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)

בין המופעים מהם קיבלנו טעימה קצרה אך מעוררת סקרנות : "אפקט הים": הצעות למרחב עירוני יצירת בכורה של  דניאל שופרא השוהה במרכז כלים במסגרת שהות אמן. במסגרת היצירה מציעה שופרא הצעה מרחבית המבוססת על זיכרונות שהיו חלק בהיסטוריה העירונית, אך לא נכנסו לקאנון העירוני. אל מול אנדרטת העשויה חומר, מציבה היצירה זיכרונות באמצעים פרפורמטיביים נדיפים של גוף, תנועה וקול. בהצבת נרטיבים של נשים החיות בעיר בזמן הווה ולמעשה מציעה קריאה חדשה של המרחב העירוני: בהצבת הזיכרון הסובייקטיבי והאישי במרחב המשותף, מתוך שאיפה לייצר אינטימיות עם העיר. מעניין ומעורר מחשבה.

מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "אפקט הים" של דניאל שופרא (צילום:דן בר-דוב)

'תלמד אותי סלטה' , פרויקט אמנותי וחינוכי בהנחיית אופיר יודלביץ ובהשתתפות תלמידים מביה"ס יעד בבת-ים. לאורך שלושת החודשים האחרונים התלמידים הגיעו לכלים למפגשים ששילבו למידה טכנית של תנועות כמו עמידת ידיים, גלגולים וסלטות לצד מחקרים אמנותיים קצרים ופתוחים. בפסטיבל יוזמנו גם הצופים להשתתף בשיעור פתוח ובסיומו התלמידים יציגו מספר כוריאוגרפיות קצרות. מומלץ להשתתף באופן פעיל.

'תלמד אותי סלטה' , פרויקט אמנותי וחינוכי בהנחיית אופיר יודלביץ (צילום:דן בר דוב)
'תלמד אותי סלטה' , פרויקט אמנותי וחינוכי בהנחיית אופיר יודלביץ (צילום:דן בר דוב)

מעיין כהן מרציאנו גם היא בשהות אמן במרכז "כלים" מעלה יצירת בכורה מרתקת ובועטת בשם   "שטח הפקר". ביצירה 'שטח הפקר' עובדת מעיין בשיתוף עם עדי שילדן ומיכל סממה.  ועושה שימוש ביכולת של הגוף העירום להיות מצוי תמיד, בתוך ובין טריטוריות שונות, בעת ובעונה אחת. על ידי שימוש במנגנונים תנועתיים המנוסחים היטב, הגופים יתפרקו ויתהוו מחדש, יפשטו וילבשו מנעד רחב  של הקשרים תרבותיים וחברתיים, ויצברו מהויות ומשמעויות שונות. כך בתוך מסע מתמשך, מייצרת מעיין אוטונומיה זמנית בה מוגדרים מחדש המרחב הגופני, הנשי, הארכיטקטוני, הצלילי וההופעתי. משך המופע כשעתיים. המופע בעירום מלא.

מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "שטח הפקר" של מעיין כהן מרציאנו (צילום:דן בר-דוב)

מירב דגן וסתיו מרין  גם הן במסגרת שהות האמן מעלות את המופע: " צאינה וראינה" שם שרומז על תרבות האידיש (האשכנזית) שלוקחת אותן לחקור זהויות ייצוגיות וזהויות פרטיות ולנוע ביניהן, לחקור קולות ותנועה, לפרק ולהרכיב אלמנטים מהחיים דרך ההיסטוריה של גופן הנשי מתוך רצון לשחרר את מה שלמדו כדי לנסות לרקוד עתיד.

מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)
מתוך "צאינה" וראינה" של מירב דגן וסתיו מרין (צילום:דן בר-דוב)

בשנה האחרונה מרכז "כלים" נקלע לקשיים כלכליים בעקבות קיצוצים בתקציבי התרבות. פסטיבל 'ארנבת מרץ' ופעילות המרכז היו בסכנת עצירה. הצלם יאיר מיוחס המתעד את פעילות המרכז מרגע היווסדו חושף לראשונה, במסגרת תערוכת צילומים ייחודית בשם״ לעצור לרגע״ אותה אוצרת רונית רייק, תמונות מחול העוצרות לרגע את הגוף הזז הזמני והופך אותו לרגעים נצחיים.  במהלך הפסטיבל תופעל גלריה זמנית אשר כל הכנסותיה נועדו כדי שמרכז כלים לא יעצור את פעילותיו השונות השנה, ופסטיבל ארנבת מרץ יוכל להמשיך ולהתקיים.

לאורך כל ימי הפסטיבל יפעילו תלמידים ותלמידות ממגמת אפיה מלונאית בבית הספר 'יעד', המשתף פעולה עם המרכז לאורך זמן, מזנון ובו מעשי ידיהם (המוכשרות מאד יש לציין) . ביה"ס "יעד" הינו ביה"ס ללקויות למידה מורכבות לכיתות ז – יג, בית הספר נותן מענה רב גוני ורב תחומי לתלמידים.

בכל יום יתקיים חימום פתוח כשעה לפני תחילת המופעים בהנחית סטודנטיות וסטודנטים של התוכנית לכוריאוגרפיה של כלים, החימום מתאים לכל הרמות והגילאים.

מחירי כרטיסים: מופע בודד – 60 ש"ח, כרטיס יומי – 80 ש"ח, פס פסטיבל – 240 שח  (כרטיס משולב לכל מופעי הפסטיבל). לפרטים נוספים, באתר מרכז "כלים"  או בטלפון 03-9391069.

 

 

 

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן