Skip to content

האנס בני סלע הורשע היום בבריחה ממאסר בשנת 2006

סלע נידון לשלושים וחמש שנות מאסר לפני יותר מעשור. הוא נידון לעונש המאסר החמור ביותר לעבריין מין. בנובמבר 2006 ברח מחצר בית המשפט כשהובא לדיון, התפרץ לבית משפחת גרוס, גנב את רכבם והמשיך במסע ההימלטות. החיפושים אחר סלע עלו למדינה כ-36 מיליון שקל. בעדות אומר סלע: "אני פיזית יצאתי... אני לא קורא לזה בריחה... עליתי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סלע נידון לשלושים וחמש שנות מאסר לפני יותר מעשור. הוא נידון לעונש המאסר החמור ביותר לעבריין מין. בנובמבר 2006 ברח מחצר בית המשפט כשהובא לדיון, התפרץ לבית משפחת גרוס, גנב את רכבם והמשיך במסע ההימלטות. החיפושים אחר סלע עלו למדינה כ-36 מיליון שקל. בעדות אומר סלע: "אני פיזית יצאתי… אני לא קורא לזה בריחה… עליתי על הגדר…"

מאת אבירם זינו

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע הבוקר ( יום ה') את האנס בני סלע בבריחה ממאסר ב- 2006, התפרצות וגניבת רכב והעמידה את האישום ביחס לתקיפת שוטר על הרשעה בעבירה של התנגדות למעצר חוקי.

שלט חוצות שהופץ בתקופת בריחתו של סלע (צילום: דוד שי, ויקימדיה)
שלט חוצות שהופץ בתקופת בריחתו של סלע (צילום: דוד שי, ויקימדיה)

סלע נידון לשלושים וחמש שנות מאסר לפני יותר מעשור, בדצמבר 2000, בגין שורה של עבירות מין חמורות. הוא נידון לעונש המאסר החמור ביותר לעבריין מין. ב-24 לנובמבר 2006 ברח מחצר בית המשפט כשהובא לדיון. המשטרה החלה במבצע נרחב ללכידתו והפרשה עלתה לכותרות. בהמשך התפרץ לבית משפחת גרוס, גנב את רכבם והמשיך במסע ההימלטות. החיפושים אחר סלע עלו למדינה כ-36 מיליון שקלים.

בעדותו אמר סלע, "אני פיזית יצאתי… אני לא קורא לזה בריחה… עליתי על הגדר… ההזדמנות הייתה קיימת שמה והשתמשתי בה…". סלע טען, באמצעות עורכי דינו, כי היה נתון לתנאי מאסר בלתי חוקיים והייתה זו בריחת "כורח". הוא טען כי סבל ממעשי אלימות מתמשכים ושיטתיים מטעם אנשי שב"ס; מהתעלמות שיטתית ומכוונת של אנשי שב"ס מאירועי אלימות שבוצעו בו על ידי אסירים אחרים, אותם צפה והתריע עליהם מראש וביניהם אירוע דקירתו בידי יורם גולן. אלו, לדבריו, הביאו אותו למצב נפשי קשה ולא הותירו בידיו ברירה.

השופטת דחתה טענות אלו לאחר שמיעת הראיות, אולם ביחס לאישומים לגבי תקיפת שוטר כתבה, "לאחר שבחנתי את הראיות, שוכנעתי כי לא הוכח במידת הוודאות הדרושה, שהנאשם תקף את השוטרים שעצרו אותו. עם זאת נראה כי התקיימו יסודות העבירה של התנגדות למעצר חוקי".

ב-29 לחודש צפוי להתחיל שלב הטיעונים לעונש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן