Skip to content

עוזי ארד: נתניהו משקר לכולם. אמינותו אצל מנהיגי העולם כולל פוטין שווה לאפס

קצת יותר מיומיים לפני הבחירות - התכנסו ראשי ביטחון ומערכות מודיעין להפגנה אליה התכנסו למרות הגשם השוטף כאלף איש. ארד, איש המוסד, יועצו של נתניהו וראש המל"ל לא חסך במילים. נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, הוא אמר, "אבד את שקול דעתו". לגבי תקיפה באיראן חשף ארד: כשהגיע רגע האמת, נתניהו קיבל פיק בירכיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאלף בני אדם השתתפו אמש (שבת) בהפגנה אחרונה שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב לפני בחירות הכנסת ה 23, פעם שלישית תוך שנה אחת. בין הנואמים בכיכר הבימה היו עמירם לוין, עוזי ארדן וקובי ריכטר. הגשם ששטף את הכיכר לא מנע מהנוכחים להפגין כנגד האפשרות שבנימין נתניהו, ראש ממשלת המעבר יבחר בפעם הנוכחית. איש המוסד לשעבר, יועצו המדיני לשעבר של נתניהו וראש המטה לביטחון לאומי, עוזי ארד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ודיבר בחריפות כפי של דיבר מעודו. נתניהו, לפי ארד, מסוכן מאוד לביטחון ישראל.

 למרות הגשם הם הגיעו (צילום: רפי מיכאלי)

למרות הגשם הם הגיעו (צילום: רפי מיכאלי)

השתבשו שיקולי דעתו של ראש הממשלה

ארד פנה לציבור ואמר: "אני לא צריך לחכות שיאמרו לי. אני בא מבפנים, אני יודע ואת הדברים החמורים האלו אני בא לספר", לפני מספר ימים נפל דבר בישראל. 6 ראשי מוסדות ביטחוניים בישראל, מוסד ושב"כ רמרו דבר אחד. – אמרו שנתניהו הוא סיכון בטחוני למדינת ישראל. הם לא הסתפרו בלומר שהוא אשם בפשעים, או נכון יותר שהוא נאשם בפשעים, לא, הדברים היו גורפים וחמורים הרבה יותר. אחד מהם אמר שהוא אינו יכול משום שהוא נותן מופת רע. השני אמר את אשר שמעתי גם בשורותיכם, שהאיש מהווה סכנה מוחשית ומידית לביטחון המדינה. השלישי אמר ברמיזה דקה, השלישי אמר, ואני אחזור לזה, הוא אמר שהשתבשו שיקולי דעתו. ועוד שלושה ראשי שב"כ, אתם אני מכיר פחות, אמרו דברים כדורבנות. כי גוף כזה של אנשים שמכירים אותו, שרתו לצדו ויודעים את מה שהם מדברים – חמור כזה! עוד לא היה"
כאן החל ארד למנות את מה שהו כינה "7 פשעי הביטחון הלאומי האסטרטגי של נתניהו": 1. גבר לפני עשר שנים מהיום, בעודי לשרת את נתניהו, אמרתי לו בפגישה שנערכה בארבע עיניים ולא התפרסמה אף פעם, שהוא מסכן את ביטחון המדינה וכאשר שאל הוא במה?, אמרתי: בכך שאתה פועל בניגוד לחוק בסדרי קבלת ההחלטות בביטחון לאומי, אין ספק שההתנהלות הזו היא לא רק התנהלות פגומה מכיוון שאתה עושה דברים בקיצור, או לא במקצועיות, או לא בשקיפות הנדרשת על פי חוק שקודש בדם, אלא שהדבר הזה יביא לתקלות ויעלה חיי אדם. כזאת אמרתי. ואז פירטתי, הצבעתי למשל על הנוכחות המפוקפקת, של (עו"ד) שמרון ו(עו"ד) מולכו, שידם הייתה בעסקיהם ובאותה מידה עסקו גם בענייני מדינה מהרגישים ביותר. התוצאה של זה הייתה שראש הממשלה החל לחשוש ממני ונתן גיבוי מוחלט לשמרון, זה שכמה שנים אחר כך המשטרה עתידה להוכיח שהוא מעורב בשלמונים ובשוחד"

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

בכירי האסטרטגיה הביטחונית התנגדו בחריפות לתקיפת הסכם הגרעין האירופאי עם איראן

"ראש הממשלה עצמו הוא מעלה את הנושא של איראן כאיום אסטרטגי  ומדבר על זה והוא, הוא שעושה את הכריכה של ההצטיידות בצוללות כנגד האיומים האסטרטגים והאיומים על ישראל שנשקפים לה".
"אז מה הבעיה פה? " שואל ארד ומשיב: "כשראש הממשלה דיבר אולי גבוהה גבוה שאם יגיע הצורך הוא יתקוף. והנה הגיע רגע כזה וגם הייתה הזדמנות והוא קיבל פיק ברכיים. ההיסטוריון יבדוק למה זה אירע.."
ארד גם תקף את ההחלטה של נתניהו לתקוף את הסכם אירופה עם איראן "שהאט את ההתפתחות הגרעינית של איראן".
בשלב זה ארד חשף כי שני בכירים מאוד במערכת הביטחון תקפו קשות את מהלכי נתניהו נגד ההסכם.
"האחד מהם אלוף מעוטר, אסטרטג מהמעלה הראשונה, אמר לראש הממשלה במפורש שצאתו נגד ההסכם שהושג, מהווה המשגה האסטרטגי החמור ביותר של ראש הממשלה הזה ובכל דורותיו (של ראשי הממשלה מאז קום המדינה), הגורם האחר, אזרחי, שנמצא בראש הפירמידה האסטרטגית, שחיווה את דעתו לגבי מהלכיו של ראש הממשלה כלפי ההסכם אחר כך הגרימה לקיפולו, הסתפק במילה אחת שאני אומר אותה עכשיו ואשר חוברת לאותה הערה של אפרים הלוי (ראש המוסד ה-9), האמירה שהוא אמר הייתה והוא הסתפק במילה אחת: 'שיגעון' ".


הקשיבו לראש המועצה לביטחון לאומי  תוקף בחריפות את נתניהו חלק 1 (צילום: רפי מיכאלי)


חלק 2  (צילום רפי מיכאלי)

פוטואופ  של נתניהו, ורעייתו על רק הכור בדימונה – משגה חמור

"באיזה הקשר אמר אפרים הלוי שהוא חושש שהשתבשו ההגיונות אצל ראש הממשלה?", שאל ארד והסביר: "הוא אמר כשהוא ראה את המחזה הסוריאליסטי, שראש הממשלה בשביל עוד פוטו-אופ, ועוד הצהרה בומבסטית טוטליטרית, הצטלם כשדימונה מאחוריו, הכור בדימונה, ולצדו רעייתו ועוד איזה שניים, שלושה אנשים, ומשם פצח באיומים על אירן, ודבורים אפוקליפטיים לגבי ישראל ולגבי דעתה. רבותי, הדבר הזה הוא מה שהביא לחשוב שמה השתבשו ענייניו, הוא מביא משום שראש הממשלה עשה פה דבר שמביא לסיכון הבא שאני רוצה לספר עליו, הוא הביאה לפגיעה בעמימות של ישראל שישראל נהגה בקפדנות שאין לתאר ממנה, ודווקא הוא שבמרוצת השנים אימץ את הצוללות ולא הדיר רגליו מכל אירוע כאשר הוא לאט, לאט עלי ידי רהב מילותיו, מקלף מעטה אחר מעטה, מאחורי העמימות לגבי זהותן האסטרטגית של הצוללות הללו"
"למה הדבר הזה הוא חמור, מעבר להשתבשות של חוות הדעת"? שאל ארד, "מכיוון שראש הממשלה בכך העמיד בסכנה את האספקה העתידית של שלוש הצוללות שעכשיו הגרמנים אומרים שלא בטוח שיספקו את השלוש הללו, אם יתברר שהייתה פה שחיתות".
_"משאט, אט נחשפה העמימות, ומי שאט אט נחשפה מסכת של שחיתות מוכחת שאילו משטרת ישראל אומרת שמלחחת את לשכתו של ראש הממשלה, החיבור הזה של שני הדברים הוא זה שעתיד לסכן את אספקת הצוללות", אמר ארד והוסיף: נתניהו במו פיו ובמהלכיו גרם לסיכון אסטרטגי שלא היה כדוגמתו"
ארד האשים את נתניהו שהחל במסכת של טשטוש ראיות הנוגעות למשפטו ושהחל להילחם בחורמה באושיות החוק במדינה. במשטרת ישראל, בבית המשפט וביועץ המשפטי לממשלה. "ראש ממשלת ישראל החליט להילחם נגד אושיות הדמוקרטיה", "האינטרס האישי שלו קודם למדינה", אמר ארד, "נתניהו פיתח תחושה של קורבנות והוא פוגע בחוסן שלננו בכך שהוא משסה אח באחים, ציבור יהודי בציבור יהודי לפי מפתח שנוח לו"
נתניהו משקר לכולם, אמר ארד, "חלק מהבעיה הביטחונית שלו היא שהאמינות שלו שאצל כל מנהיגי העולם היא אפס. ואני לא אומר את זה רק אצל נשיאי וראשי המערב, גם אצל פוטין, שאין לי כל ספק שהשועל הממולח הזה יודע בדיוק מה ניצב מולו"
"הוא משקר למערכות, הוא משקר לציבור תומכיו ומצביעיו, הוא משקר למשפחתו, אבל לפעמים הוא גם משקר לעצמו". אלה הם פשעי נתניהו ופשעי נתניהו חמורים יותר מהשחיתות,  "הפשעים הללו עוד יחקרו", אמר ארד.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן