Skip to content

הבחירות לכנסת ה-23 בצל נגיף הקורונה: היערכות משרד הבריאות, משטרת ישראל ומד"א

ועדת הבחירות, משרד הבריאות, מד"א, משטרת ישראל וגופים נוספים נערכים לכל תרחיש של פגיעה במהלך התקין של הבחירות ברחבי הארץ באמצעות הפצת שמועות זדוניות ודיסאינפורמציה • בוצעו התאמות גם לטובת ישראלים שנמצאים בבידוד ביתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הבחירות המרכזית, משרד הבריאות, משטרת ישראל וגופים נוספים, נערכים לקראת פתיחת הקלפיות ברחבי הארץ, בעוד פחות מ-12 שעות.

הבהלה היום (ראשון) בקניון גבעתיים הדגימה כיצד מידע שקרי, שגוי, מטעה ומגמתי, שמופץ ברשתות החברתיות, עלול להשפיע על מהלך ההצבעה של הבוחרים מחר. היום לקראת צהרים, בעקבות ידיעה על אדם שחזר מחו"ל ובא להיבדק במרפאת מכבי שירותי בריאות שבקניון גבעתיים, נפוצו שמועות בדבר חולה קורונה בקניון והועברו אזהרות שווא בדבר סכנת הידבקות בנגיף למבקרים שם.

כדי לשים סוף לשמועות ולהכניס דברים לפרופורציה, הזדרז משרד הבריאות להוציא הודעה, לפיה גבר ששב מארה"ב דרך איטליה, חש לא בטוב ונבדק לפי הנהלים. עוד נמסר, כי אין כל מניעה להגיע לקניון גבעתיים ואפשר להמשיך את שגרת החיים כסדרם. במשרד הדגישו, כי הם אינם מוציאים הודעות על חשודים או אנשים שנבדקים להימצאות הנגיף, אלא רק על חולים מאומתים בלבד והוסיפו, כי עד כה נבדקו מאות ישראלים עם תוצאות שליליות לקורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הבהיר היום (ראשון), כי "האירוע בשליטה, מספר החולים בישראל מצומצם מאוד ואין הדבקות מקומיות. חשוב לנו שתממשו את זכותכם הדמוקרטית ותגיעו להצביע. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומבצעים התאמות גם לטובת האנשים שנמצאים בבידוד ביתי כך שיוכלו ללכת להמשיך להצביע."

ושוב, מבהיר משרד הבריאות, כי: הקלפיות בישראל בטוחות וזה בטוח ללכת לבחור; קיימות קלפיות מיוחדות למבודדי בית; למבודדי בית אסור להגיע לקלפיות רגילות; למשרד הבריאות יש רשימה של כ-5,630 מבודדי בית ומשרד הבריאות נמצא איתם בקשר ישיר; מבודד בית שיש לו סימני מחלה אסור לו להגיע לשום קלפי גם לא לקלפי המיוחדת למבודדי בית; לכולם – בוחרים ועובדי קלפיות – חשוב תמיד להקפיד על כללי ההיגיינה ואין צורך באמצעי מיגון כלשהם ביום הבחירות ובכלל נציגי הבריאות נמצאים בשטח ויעדכנו במקרה הצורך; הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשד למקרי קורונה הוא רק משרד הבריאות; המשטרה ערוכה לשמור על הסדר הציבורי ומשרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עמה.

מיקום קלפיות ייעודיות לבוחרים השוהים בבית לפי צו בריאות העם >>
סדרי הצבעה והוראות בדבר הצבעה בבתי חולים וקלפיות מותאמות לבוחרים בבידוד בית >>

קלפי ייעודית למבודדי בית. צילום: דוברות מד"א
קלפי ייעודית למבודדי בית. צילום: דוברות מד"א
צוותי מד"א, שיאיישו מחר את הקלפיות הייעודיות לאנשים הנמצאים בבידוד ביתי, תודרכו היום

כמאה חובשים ופראמדיקים במגן דוד אדום יאיישו מחר, יום הבחירות לכנסת, את 16 הקלפיות המיוחדות לישראלים אשר נמצאים בבידוד בהנחיית משרד הבריאות. ועדת הבחירות המרכזית הציבה קלפיות באוהלים ייעודיים ברחבי הארץ, אשר יפעלו מחר בין השעות 10:00-17:00, באופן הבטוח ביותר, ומבלי שהמצביעים שנמצאים בבידוד יבואו במגע עם המצביעים בקלפיות הרגילות.

אלי בין, מנכ"ל מד"א, אמר היום, כי "מתנדבי מד"א שנרתמו למשימה, ויפעלו בקלפיות המיוחדות, מטעם ועדת הבחירות המרכזית, ימוגנו ברמה הגבוהה ביותר, בערכות ייעודיות נגד הידבקות. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, ועדת הבחירות המרכזית ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

היום (ראשון), תודרכו אנשי מד"א, שיפעילו מחר את הקלפיות המיוחדות של ועדת הבחירות המרכזית, על מנת להבטיח את בטיחותם, ואת בטיחות המצביעים וכלל האזרחים. בין היתר, רועננו ההנחיות ללבישת ערכות מיגון מלאות נגד הידבקות, ותורגלה התנהלות הצוותים בקלפיות.

קלפי ייעודית לנמצאים בבידוד ביתי. צילום: דוברות מד"א
היערכות משטרת ישראל לבחירות לכנסת ה-23 של מדינת ישראל

משטרת ישראל נערכת לאפשרות כי מחר לאורך היום, יופצו שמועות ודיסאינפורמציה הנוגעת למהלך התקין של הבחירות ברחבי הארץ. המשטרה תסייע, ככל שידרש, למשרד הבריאות, לוועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים במלאכה, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות.

כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובקיומן התקין.

באגף החקירות והמודיעין הוקם דסק ארצי בו יישבו כלל נציגי החקירות, המודיעין, הסיגנט והמז״פ. מטרת הדסק תהיה לייצר תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות ברחבי הארץ בהתאם לתרחישים השונים, וגם לצורך מענה לאפשרות כי במהלך היום יופצו הודעות כוזבות שאין בהן ממש וכל מטרתן לגרום לבהלה ולאי-סדרים ביום הבחירות.

המשטרה קוראת לציבור להישמע אך ורק להנחיות ועדכונים שיועברו על-ידי הגורמים הרשמיים המוסמכים לכך ולא להישמע לפרסומים בלתי רשמיים המופצים ברשתות החברתיות מטעם גורמים שונים ועל אחריותם, בהם פרסומים שייתכן ויכילו מידע שגוי ומגמתי המטעה את הציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן