Skip to content

מוזיאון עד הבית: סיור וירטואלי במקבץ תערוכות חדש במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווי "זמן דיוקן II"

שבע התערוכות החדשות במוזיאון הרצליה לאמנות עמדו פתוחות לקהל עשרה ימים בלבד, בטרם סגירתן בשל המצב. המוזיאון אמנם סגור פיזית, אך הוא פתוח לסיור תלת מימד וירטואלי מפורט, הכולל אפשרות צפייה בכל יצירה כולל המידע עליה במלל או בסרטון. תערוכה מומלצת!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיורים וירטואליים בתלת מימד מאפשרים לצופה, לחוות חוויה מבלי לצאת מהבית. לרגע, אפשר אפילו לחוות את ההרגשה של להיות במקום באופן פיזי. בעזרת מצלמות צילום ב-360 מעלות מייצרים סיורים מפורטים ומדויקים בחללים שונים, בתוספת ממשק אינטראקטיבי המאפשרים לצופה לסייר בחלל ולצפות בו מזוויות שונות. הסיור נפתח בהדמיית חתך המבנה לקומות והמפלסים, כך שניתן לבחור מראש באיזה מפלס לבקר. במהלך הסיור, מפוזרים נקודות התמקדות, לינקים לקריאה נוספת ולינקים לסרטוני וידיאו מורחבים ביוטיוב. שבשונה מקטלוג מוצגים, כאן אפשר לראות את סידור ועיצוב החלל ולקבל את תחושת הגודל והעוצמה של היצירות.

לסיור הוירטואלי >>

קרדיט: .360ticks.com

במערך התערוכות הנוכחי, אוצרי 6 התערוכות, נותנים מקום מרכזי לדיוקן המצויר, המביא אל הבד או אל לוח העץ את הפנים האנושיות. שתיים מהתערוכות עוסקות בדיוקן דרך פרספקטיבה היסטורית על ציור הדיוקן במאה ה-19 ובראשית המאה העשרים, עת הצילום החל לכבוש את מקומו של הציור בתיעוד דיוקנאות.

צילום: הדס שפירא

\\ יאן ראוכוורגר: הפרדס הגדול

אוצרת: ד"ר איה לוריא

יאן ראכוורגר ידוע כצייר דיוקנאות מחונן, שזכה להכרה והערכה בתערוכותיו הרבות במוזיאונים מרכזיים בארץ ובעולם. תערוכתו הנוכחית מתמקדת לראשונה בדיוקנאות של גלית ראוכוורגר, בת זוגו לחיים, אותה הוא מצייר כבר 35 שנה.

יאן ראוכוורגר, מול החדשות, 1987,שמן על בד, 100×100 ס"מ, אוסף משפחת גרוס, תל-אביב, צילום: ארדון בר-חמא

\\עידו מרקוס: וריאציות על .jpg1679

אוצרת: אילנית קונופני

עידו מרקוס עוסק בדיוקן אישה שראה באינטרנט, ומתאר את דמותה שוב ושוב על פני מאות לוחות עץ, בדים וניירות. ככל שהוא מעמיק את מבטו בדימוי, הוא נע לעבר הפשטה והתמוססות הדיוקן.

עידו מרקוס, פרט מתוך וריאציות על jpg.1679, 2016-19, שמן על בד, צילום: ליבי קסל

\\ ליאוניד בלקלב : פִּינָקוֹתֵקָה

אוצרת: ד"ר איה לוריא

ליאוניד בלקלב מציג דיוקנאות מצוירות על קרשים בגדלים שונים, שהיו למצע משמעותי וחוזר ביצירתו לאורך השנים מאז עלייתו ארצה מברית-המועצות לשעבר ב-1990. הקרש נושא את זכר הנגרות של אביו במולדובה.

\\ מיכל ממיט וורקה: התבוננות (זוכת המענק לאמנות עכשווית ע"ש לורן ומיטשל פרסר לשנת 2020)

אוצרת: אירנה גורדון

הדיוקנאות בתערוכתה של מיכל ממיט וורקה מתאפיינים בפיגורטיביות האמנית המתמקדת בסצנות ובדמויות מחיי היומיום.

מיכל ממיט וורקה, דירה חדשה, אנשים חדשים, 2019, אקריליק על בד, 116×89 ס"מ, צילום: לנה גומון

 \\ אלי שמיר: זמן דיוקן

אוצרת: ד"ר איה לוריא

אלי שמיר עוסק בציוריו הגדולים בדמויותיהם של אביו ובני הדור השני למייסדי כפר-יהושע בעמק יזרעאל. ההזדקנות והפרידה מדור זה מקבילה לתהליכי השחיקה בערכי עבודת האדמה והקהילה השיתופית, המשתקפים בסיפור המשפחתי. בציוריו הריאליסטיים וברישומיו מציג שמיר, את תמונת עולמו האישי ותמונת דיוקן חברתית ותרבותית מקומית. תערוכתו של שמיר נערכת בשיתוף בין מוזיאון הרצליה ומשכן לאמנות עין חרוד, שיציגו שתי תערוכות יחיד של שמיר בזו אחר זו.

אלי שמיר, דיוקן עצמי מצייר שלושה דורות, 2006, שמן על בד, 70×100 ס"מ, אוסף קובי רוגובין , צילום: אברהם חי

\\ אהרֺן שאול שוּר: לקראת דיוקנאוּת עברית

אוצר: רון ברטוש

תערוכתו של הצייר אהרון שאול שוּר, שהשתייך לדור המורים הראשון בבצלאל של בוריס שץ בירושלים, מציגה  עבודת ציור דיוקנאות מקצועית, של אמן שהגיע למזרח התיכון מווינה בתחילת המאה שעברה. בדיוקנאות ובציורי נוף שלו, הוא מבטא את התפעלותו מהמראות החדשים ומאנשי המקום האקזוטיים, שהרבו לשמש מודלים בשיעורי הציור של הסטודנטים בבצלאל של אותם הימים.

אהרֹן שאול שוּר, דיוקן אישה, 1918, טמפרה על נייר, 28×21  ס"מ, אוסף משפחת שור, הרצליה

\\ שפמים נחשבים: דיוקנאות מאוסף המוזיאון

אוצרת: לילך עובדיה

תערוכת הדיוקנאות הקבוצתית "שפמים נחשבים" לקוחה מאוסף האמנות הקלאסית של מוזיאון הרצליה, הכולל עבודות מסוף המאה ה-19 וראשית המאה העשרים, שתרמו לו תושבי העיר בראשית שנות השישים, מתוך הבנה של חשיבות הקמתו של מוסד תרבותי זה בעירם. מאפיינים אופנתיים כמו עיצובי השפמים והזקנים, אביזרים נלווים ופורמט הציור עצמו, מייצגים מעמד וסטטוס המוצגים בדיוקן.

ג׳ורג׳ רוסלר, גבר עם מקטרת, סוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20, שמן על לוח עץ, 24×18 ס"מ, אוסף מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, צילום: אברהם חי

נעילה: 20.6.2020

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, הבנים 4 , הרצליה

שעות פתיחה : ימים ב', ד', ו' ושבת  14:00-10:00  /  ימים ג', ה'  20:00-16:00

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן