Skip to content

הלם ואכזבה בכחול לבן – נתניהו עם 60 מנדטים

נתניהו במרחק מנדט אחד להקמת ממשלה בראשותו. עופר שלח: אם אלו התוצאות, הפסדנו את הבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת ההשמצות, סילוף דברים ועיוות, עבדה. שיאה של מערכת הבחירות לכנסת ה-23 בעת שיגורי מדגם הטלוויזיות, מציב את ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו , מנדט אחד לפני יכולותיו להקים ממשלה. עם סגירת הקלפיות מסתמן הערב, שני, (לפי מדגמי הטלוויזיה) כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתקרב להקמת קואליציה. בכל שלושת המדגמים מקבל גוש הימין 60 מנדטים, לעומת 52 עד 54 מנדטים שמקבל גוש המרכז-שמאל. יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן מקבל במדגמים 6 עד 8 מנדטים. אחד מהנלהבים שבמגיני זכויות האדם בארצות הברית, ואחד מעורכי הדין הידועים ביותר באמריקה, עורך הדין אלן דרשוביץ, שייצג בעבר ידוענים כמו או ג'יי סימפסון, יונתן פולארד, ליאונה הלמסלי, מייק טייסון, ג'פרי אפשטיין ועוד, הגיע הערב לפגישה באחד מהאנגרים הסמוכים למרכז כחול לבן, לא נשמע מעודד אבל הגיב לשאלות התקשורת ואמר: "הדמוקרטיה בישראל היא בפני עצמה. הציבור אמר את דברו וזה טבעה".  יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר הערב: "על פי תוצאות המדגמים מדובר בניצחון ענק לליכוד ולראש הממשלה נתניהו. העם אמר את דברו והכריע הליכוד. נקים ממשלה חזקה וטובה שתפעל למען אזרחי ישראל ותחזיר את המדינה למסלולה". ח"כ עפר שלח מכחול לבן סיכם: "אם אלו יהיו תוצאות האמת – נתניהו ניצח ואנחנו הפסדנו".

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה הגדיר את ההפסד של כחול לבן  כ״הישג חסר תקדים לרשימה המשותפת והחברה הערבית כולה וכישלון מחפיר לכחול לבן. הדרך היחידה לנצח היא להציב אלטרנטיבה. בכל פעם שתשברו ימינה תפסידו". "היום ברור לכולם – הרשימה המשותפת תוביל את המאבק נגד כל ממשלת ימין שלא תקום.  הדרך ארוכה אבל עוד נגיע לעתיד משותף של שלום ושוויון", אמר עודה.

אחוז ההצבעה הכלל ארצי עמד סופית נכון לשעה 22:00: 71% .  מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר נסגרו כל קלפיות ההצבעה ברחבי הארץ. בכך, השלימה משטרת ישראל את משימתה העיקרית ביום הבחירות, לשמירת הסדר הציבורי והביטחון במוקדי ההצבעה, ולהבטחת קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק."


צילום: ציפי מנשה

מטה ריק ומאוכזב (צילום: ציפי מנשה)
מטה ריק ומאוכזב (צילום: ציפי מנשה)
הלם ואכזבה ניכרות בפניה (צילום: ציפי מנשה)
הלם ואכזבה ניכרות בפניה (צילום: ציפי מנשה)

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן