Skip to content

תא"ל (מיל') בכיר חיל האוויר: אין מצב שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים ירכיב ממשלה

תא"ל (מיל) אמיר השכל מפקד טייסות ובסיסי חיל האוויר בעברו עולה לשביתת יחיד מול משכן הנשיא. השכל: "ראש הממשלה הוא שמנחה את צה"ל, כיצד נצא למלחמה כשהוא לא ישר?", קריאה להמונים להצטרף אליו, הועלתה היום בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התא"ל (מיל') אמיר השכל (67), טייס חיל האוויר שפיקד על טייסות ובסיסים בחיל האוויר, החליט לעלות אל מול בית הנשיא להפגנת יחיד בקריאה לנשיא המדינה שלא להטיל על ח"כ בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. " אין מצב שראש הממשלה יהיה אדם שניקיון כפיו מוטל בספק, אי לכך בכוונתי לעלות לירושלים, להתבצר מול בית הנשיא יום ולילה עד שהוא יקבל את החלטתו", הודיע הבוקר (רביעי) אמיר. "אני אב לארבעה וסב ל-6 נכדים", אומר השכל, "אני עושה את זה למענם".
בסרטון שהפיץ השכל, הוא מסביר כי העובדה שרבים מאזרחי המדינה נתנו את קולם לנתניהו, מעידה על כשל ושבר ערכי מוסרי בחברה ותהיינה לכך השלכות מרחיקות לכת אם הוא יבחר שוב. " אין מצב שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אדם שניקיון כפיו מוטל בספק, יקבל לידיו את הזכות להרכיב ממשלה ולכהן כראש ממשלה", אומר תת האלוף.

אני ורבים מלוחמי צה"ל: טייסים, לוחמי שייטת וסיירת מטכ"ל ישרי דרך, חתמנו על מכתב לנשיא המדינה וחברי כנסת בו כתבנו בין השאר, כי לא היינו נלחמים על הגנת המדינה אלמלא ידענו שהמפקדים שלנו ישרי דרך. ואני שואל? הרי ראש הממשלה הוא שמנחה את צה"ל, כיצד נצא למלחמה כשהוא לא ישר?

תא"ל (מיל') אמיר השכל (צילום באדיבות המצולם)
תא"ל (מיל') אמיר השכל (צילום באדיבות המצולם)

בפנייתו של השכל לציבור באמצעות סרטון שהפיץ ברשתות החברתיות, מסביר הטייס כי אומנם על פי החוק היבש נשיא המדינה אמור להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכבתה –  " אולם, כאשר מדובר במועמד שהוא נאשם בפלילים נדרש הנשיא להכניס שני שיקולים נוספים, את השיקול הערכי מוסרי ואת את השיקול המעשי, האם ניתן לנהל מדינה מורכבת כמו ישראל ולנהל משפט בו זמנית?". שואל הטיס ועונה: "אין מצב שראש הממשלה יהיה אדם שניקיון כפיו מוטל בספק".
"אלברט איינשטיין אמר שהעולם לא ייחרב על ידי הרעים אלא על ידי אלה שלא עשו דבר, אל תהיה האיש שבהחלטתו לא להחליט הרס את המדינה שלנו, האיש שגזר גזר דין מוות על הדמוקרטיה", מציין אמיר.
ה שכל פנה לנשיא המדינה ואמר: אדוני הנשיא, גורל המדינה, גורלם של ילדינו ונכדינו בידיים שלך. כשאיש אחד יהפוך את המדינה שלנו למגרש הפרטי שלו לא תוכל לומר לא ידעתי ואנחנו לא נסלח לך".


פנייתו של השכל

"אדוני בחרתי לעזוב את הבית שלי ולעמוד בפני בית נשיאי ישראל כדי להיות מליץ יושר לנו ולדורות הבאים… עכשיו הגיע זמנך להחליט החלטה אמיצה. אני מחזק את ידיך להיות מציל העם ולא מציל האדם. ישראל זקוקה למנהיג ישר ", מסיים השכל את דבריו לנשיא וקורא לציבור להגיע ולהצטרף אליו "זוהי אולי הקריאה האחרונה אל תשאירו אותנו בודדים במערכה זוהי מלחמה לחיים או למוות של ישראל הדמוקרטית הצטרפו אלי למחאה מול בית הנשיא במאבק לסילוקו של הנאשם בפלילים", קורא השכל לציבור.

מבית הנשיא נמסר כי ההתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד נבחר, ייערכו בבית הנשיא לאחר שתוצאות הבחירות יהיו ברורות, רשמיות וסופיות, ויימסרו לנשיא המדינה על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, בתום שמונה ימים מיום הבחירות בהתאם לקבוע בחוק". בתגובה הזו נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לא התייחס לפנייתו של תא"ל השכל, כמו גם למכתבי האקדמאים, בכירי המשק, צוותי האוויר והסיירות ואנשי מערכת החינוך שהפנו אל הנשיא דרישה זהה שלא להטיל על נתניהו שמשפטו יחל בעוד 13 יום את מלאכת הרכבת הממשלה.
נשיא המדינה מתייחס לעניין המשפטי ברמיזה בהוסיפו כי: על פי לוחות הזמנים עתיד השופט להעביר לנשיא את התוצאות בי"ד אדר תש"ף, 10 במרץ 2020. לרשות הנשיא עומדים שבעה ימים לקיום התייעצויות וקבלת החלטה וזאת לא יאוחר מכ"א אדר תש"ף, 17 במרץ 2020. יצוין כי ייתכן שההטלה תערך עוד בטרם ימלאו שבעת הימים."

 

1 Comment

  1. יפ
    4 במרץ 2020 @ 11:59

    ואם עושים עליו כיפה אדומה מה שהכי סביר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן