Skip to content

נגיף הקורונה: משרד הבריאות צמצם משמעותית את מספר אוהדי מכבי תל אביב שנדרשים לבידוד ביתי

התאחדות לכדורגל: כל משחקי גביע המדינה והליגות השונות מתקיימים כמתוכנן • תשובות לשאלות הבוערות של אוהדי מכבי תל אביב שהיו בבלומפילד במשחק הדרבי • רשימת השורות והמושבים של הנדרשים להיכנס לבידוד ביתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הבריאות, בשיתוף עם הנהלת קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, צמצמו את מספר האוהדים שהיו במשחק הדרבי ביום שני שעבר (24.2) ונדרשים להיכנס לבידוד ביתי.

מקומות הישיבה אשר יושביהם נדרשים להכנס לבידוד בית עד ליום ראשון 8.3, כולל: שער 7-8, גוש 425 בין השורות 43-49 כולל, בכל השורות, בכיסאות 169-179 כולל.

שאר השוהים אינם נדרשים להכנס לבידוד.

להלן תשובות לשאלות הבוערות ביותר, שעלו במוקד 101 של מד"א לאחר ההודעה על מקרה החשיפה לנגיף הקורונה בדרבי התל אביבי:

שאלה מספר 1: הייתי במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2, בין השעות 20:00-22:00 האם עלי להיכנס לבידוד?
תשובה: אם היית באצטדיון בשעות הללו ובשער 7-8, גוש 425, בין השורות 43-49 (כולל) מכיסאות 169-179 (כולל) התשובה היא כן, עליך להיכנס מיד לבידוד לתקופה של 14 ימים מלאים.

שאלה מספר 2: אם הייתי במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2. בין השעות המפורטות אך לא ישבתי במקומות המדוברים – האם אני צריך להיכנס לבידוד?
תשובה לא. כרגע ההנחיות של משרד הבריאות קובעות כי רק מי שישב בשער 7-8, גוש 425, שורות 43-49 בכיסאות 169-179 ייכנס לבידוד. עם זאת, יש להמשיך להתעדכן בהנחיות משרד הבריאות וייתכן שינויים בהנחיות למי ששהה במשחק זה.

שאלה מספר 3: אחד מבני המשפחה שלי היה במשחק ואנו גרים יחד. האם אני צריך להיכנס לבידוד?
תשובה: המעגל הראשון הוא מי שהיה במשחק עצמו. אם לא היית במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2. בין השעות 20:00-22:00 , אינך צריך להיכנס לבידוד.

הודעת ההתאחדות לכדורגל: ההתאחדות לכדורגל הודיעה, כי המחלקה הרפואית והוועדה הרפואית של ההתאחדות לכדורגל נמצאות בקשר מתמיד עם משרד הבריאות. נכון לשעה זו, כל המשחקים של גביע המדינה והליגות השונות יתקיימו כמתוכנן.

בשעה זו מתקיים דיון מקצועי בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובהשתתפות שר הבריאות והצוות המקצועי של משרד הבריאות.

אמש: שלושה חולים נוספים; בסה"כ בישראל 15 חולים בנגיף הקורונה

אמש (שלישי), הודיע משרד הבריאות על שלושה חולים נוספים: חולה מספר 13, תלמיד תיכון שעבד בפיראט האדום; חולה מספר 14, סגנית מנהלת בית ספר בקרית אונו – לקוחה ששהתה בחנות "פיראט האדום", מעל ל- 15 דקות; וחולה מספר 15, ששב מאיטליה בתאריך 29.2.20 ושהה בבידוד ביתי. מצבם של השלושה קל והם נמצאים באשפוז בבידוד.

מידע שנמסר עד כה על-ידי משרד הבריאות: 

חולה מספר 13 הינו נער מהיישוב אירוס, שלומד בבית ספר אזורי ברנר ועבד בחנות הפיראט האדום באור יהודה. החולה נמצא בבידוד ביתי החל מיום שבת ה-29/2.

להלן המקומות והתאריכים בהן נכח, המחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להכנס לבידוד:
(1) חנות "הפיראט האדום" בימים 23-26.2 בשעות 16:30-21:00;
(2) בית הספר האזורי ברנר בתאריכים 24-26.2;
(3) איצטדיון בלומפילד, במשחק הדרבי של תל אביב, שער 8, ביום ב' ה-24.2 בשעות 20:00-22:00.

כ-1,200 תלמידי תיכון ברנר במועצה האזורית ברנר – לבידוד

הבוקר (רביעי) בשעה 06:00, הודיע שלמה אלימלך, ראש מועצת ברנר: "בוקר טוב, בהמשך להודעה על תלמיד כיתה ט' מהאירוס שחלה בקורונה. התלמידים הבאים צריכים להיכנס לבידוד: 1. תלמידי כיתות ט'-יב' מהאירוס הלומדים בברנר ונסעו מהמועצה לתיכון , בימים ב', ג', ד' , 24-26.2.20. 2. תלמידי כפר הנגיד אשר נסעו בהסעה מהתיכון למועצה, יחד עם תלמידי כיתות ט' מהאירוס ביום ב', 24.3.20, בשעה 13:30. מסגרות החינוך במועצה וההסעות מתקיימות כרגיל. מידע נוסף בנושא קורונה ניתן לקבל במוקד משרד הבריאות 5400*. נמשיך לעדכן בהנחיות ובהתפתחויות".

משרד הבריאות עדכן, כי על כל תלמידי ביה"ס אזורי ברנר, כולל מורים, אנשי צוות וצוות ההסעות שהיו במגע עם הנער, מתבקשים להכנס לבידוד ביתי ולהישאר בו 14 יום, ללא קשר לזמן החשיפה לחולה. בית הספר יישאר סגור.

כ-300 מתלמידי בית ספר בקרית אונו – לבידוד

חולה מספר 14 היא סגנית מנהלת בית ספר "אביגדור ורשה" בקרית אונו, לקוחה ששהתה בחנות ה"פיראט האדום" למעלה מ-15 דקות.

מנהלת בית הספר שלחה אגרת להורים: "הורים יקרים, ברצוני לעדכן אתכם כי היום נכנסה הסגנית לבידוד בבית חולים תל השומר עקב חשיפה לנגיף הקורונה לאחר ששהתה בפירט האדום באור יהודה. חשוב לציין כי שרון פעלה באחריות מלאה ועל פי הנחיות משרד הבריאות. מרגע היוודע הצורך בבידוד ביתי שהתה בביתה. לאחר בדיקה מול הגורמים האחראיים במשרד הבריאות. נכנסו תלמידי כיתת החינוך שלה ה' 1 ובנוסף 8 אנשי צוות שהיו איתה במגע לבידוד ביתי. בתקופה שכזו חשוב להקפיד על העברת מסרים ברורים המבוססים על עובדות ולא על שמועות. לכם הורים יקרים תפקיד משמעותי בתיווך המציאות לילדים ובהעברת מסרים של הרגעה וביטחון וידיעה שיש על מי לסמוך. צוות ביהס כולו פועל ברגישות ובאחריות ומלווה על ידי גורמי הרשות ומשרד החינוך.אם אתם מזהים צורך בהיוועצות הנכם מוזמנים לפנות לצוות החינוכי ואנו נעשה כמיטב יכולתי לתת מענה. נמשיך לעדכן אתכם בשקיפות".

ישיבת הערכת מצב במשרד החינוך. צילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, רפי פרץ, במהלך הערכת מצב במשרד החינוך בנוגע להתפשטות הקורונה: "כל ההוראות שנתנו עד עכשיו מנעו התפשטות גדולה יותר. בתי הספר והמנהלים מקבלים נהלים והוראות ברורות, אנחנו לא משאירים אף אחד לבד. הגב שהמשרד נותן למחוזות הוא חשוב, הנטל עליהם גדול ויש חשיבות לקשר ההדוק. כל מי שנמצא בבידוד מקבל ליווי של הצוותים שלנו. ‫ההחלטה על בידוד היא של משרד הבריאות אנחנו ברמתנו נמשיך לבצע פעולות בהתאם לנהלי משרד הבריאות בתקווה שאותן פעולות ימנעו התפשטות רחבה יותר."

חולה מספר 15, גבר מתל אביב, יצא מישראל בתאריך 22.2 בטיסת איזיג'ט לאיטליה מספר EJ2564 בשעה 13:00 שנחתה בונציה ב-16:20 ושב לישראל ב 29.2 מוונציה בטיסה מספר EJU3342 שיצאה ב 12:20 ונחתה בישראל בשעה 16:30.

נוסעי הטיסה מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני.

החולה נמצא בבידוד בביתו מאז שובו לישראל ומלבד מימוש זכות ההצבעה בקלפי הייעודית למבודדי בית ברחוב קלאוזנר 14 ברמת אביב לא יצא מביתו. על כן, מי ששעת הגעתו לקלפי זו היתה בין השעות 10:15 – 11:15 להאריך את הבידוד הביתי ל 14 יום מיום הבחירות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן