Skip to content

חשש: בישיבת בלוק הימין בכנסת, נכח אדם שחזר מצרפת ולא נכנס לבידוד

עיתונאי שחזר מפריז הגיע לישיבת בלוק הימין שערך היום נתניהו בטרם נודע לו שעליו להיכנס לבידוד. בלשכת ראש הממשלה מדגישים כי רק אם היה נוכח אדם חולה בקורונה, היה על הנוכחים להיכנס לבידוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך ישיבת בלוק הימין שנערכה הערב (רביעי) בכנסת, נכח במקום אדם שחזר לפני כמה ימים מצרפת וטרם עודכן על הוראת הבידוד. באולם שבו נערכה הישיבה נכחו בסך הכול כ-150 איש, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט ובכירים נוספים. האדם בו מדובר הוא חזקי ברוך, כתב ערוץ 7 בכנסת שטס לפריז בשבוע שעבר כדי לסקר כנס נגד אנטישמיות שבו השתתפו ראשי קהילות וארגונים יהודים מכל רחבי אירופה.

ראש הממשלה קורא לציבור לא לחוץ ידים (צילום מסך חדשות כאן)
ראש הממשלה קורא לציבור לא לחוץ ידים (צילום מסך חדשות כאן)

הכתב הגיע לכנסת היום ב-17:00 כדי לסקר את הישיבה, אך לא ידע שחצי שעה קודם לכן פרסם משרד הבריאות הוראה לכל השבים מצרפת להיכנס לבידוד ביתי בן שבועיים.
כאמור, באולם הקטן והדחוס, שהתה באותה העת צמרת המדינה, שכללה למעט ראש הממשלה ושר הבריאות גם את שר החוץ ישראל כץ, שר המשפטים אמיר אוחנה, שר החינוך רפי פרץ, שר הפנים אריה דרעי, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואחרים.
רק עם צאתו מהישיבה נודע לכתב שעליו להיכנס לבידוד. הוא עזב את הכנסת מידית ונסע ישירות לביתו. כך חשף הערב כתב Ynet.
האם מי מהנוכחים נכנס לבידוד כפי שדרשו רק הערב שר הבריאות , יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו? מלשכת ראש הממשלה נמסר כי רק אדם שבא במגע ישיר עם אדם חולה, אמור להיכנס לבידוד, כך על פי הנחיות משרד הבריאות. משכך, היות והכתב לא חשוד כחולה, אין צורך שמי מהנוכחים בישיבה יכנס לבידוד

על אירוע דומה דווח אמש דווח בחדשות 12 ולפיו ראש הממשלה  נפגש עם ראש אגף מבצעים במטכ"ל, האלוף אהרון חליווה שחזר מאיטליה בסוף שבוע שעבר, עוד לפני שהוחלט על הכנסה לבידוד של כל הישראלים שחוזרים מאיטליה בעקבות החשש להתפרצות נגיף הקורונה.
רק אמש משרד הבריאות הורה לאלוף להיכנס לבידוד לשבועיים – אך ביומיים האחרונים חליווה נוכח בדיונים מאוד רגישים ואף נפגש עם ראש הממשלה. באתר הימני סרוגים נמסר כי בלשכת ראש הממשלה הגיבו ואמרו כי נתניהו אינו נדרש בבידוד מכיוון שבפגישתו עם האלוף חליווה השניים ישבו במרחק של מעל שני מטר אחד מהשני. כתוצאה, נאמר כי ראש הממשלה לא נדרש לבידוד או לבדיקה ולא היה נתון בסכנה בריאותית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן