Skip to content

התאחדות המלונות במכתב לרה"מ מתריעים מפני חיסול התיירות הנכנסת למדינת ישראל

נשיא התאחדות המלונות רו"ח אמיר חייק במכתב דחוף שנשלח לרה"מ בנימין נתניהו מתריע מפני הפגיעה האנושה בענף התיירות ועל נזקיה ומבקש ליזום תכנית חירום לסיוע לענף המלונאות .
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

וכך כותב נשיא התאחדות המלונות במכתבו "אנו פונים אליך במצוקתנו ההולכת ומחריפה. בשעה זו הורית על סגירת שערי הארץ לתיירים המגיעים מ-5 מדינות נוספות באירופה. אירופה מהווה את היבשת ממנה מספר הכניסות לארץ הוא הגבוה ביותר ונאמד בכ-2.5 מיליון תיירים בשנה! מספר זה מהווה כ- 56% מסך כניסות התיירים לישראל .

במצב איסור כניסה מקיף זה, הפגיעה בתיירות היא אנושה מכל התיירות מאירופה וגם מתיירות שמגיעה דרך טיסות המשך – ולכן מחיקה של יותר ממחצית מהתיירות שנכנסת לארץ. זאת בנוסף למחיקה של התיירות מהמזרח הרחוק שמהווה כ-10% מהכניסות לארץ.

אין ספק, כי משמעות המהלכים האחרונים היא התרסקות התיירות לישראל, ענף שנמצא בשנים האחרונות בתנופה כמוה לא ידענו וכעת יורד לשפל שאינו זכור פה מאז האינתפיאדה השנייה. למעלה מעשור לקח למדינת ישראל לשקם את נזקי האינתפיאדה ההיא לתיירות ולאחר שנים ספורות של פריחה, בהם הפך הענף שלנו לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים במדינה, התורם למעלה מ-7.5 מיליארד דולר ישירות להכנסות המדינה, אנו ניצבים כעת אל פי תהום.

אין ביכולתנו להתווכח מקצועית בדבר טיב קבלת ההחלטות ובדבר מערכת האיזונים והבלמים בקבלת ההחלטות, אולם שיקולי הביטחון הרחבים בהם נוקטת ישראל, מטלטלים קשות את ענף המלונאות המעסיק עשרות אלפי עובדים מדן ועד אילת ומאיים על יכולתו להמשיך ולהתקיים.

המציאות שגזרת עלינו, עתידה להביא אותנו לצערנו לפיטורי אלפי עובדים בתחומי הפעילות השונים. אנו עושים זאת בלב כבד אך בלית ברירה.

הנזקים הצפויים כעת לתעשיית המלונות נאמדים במאות מיליוני שקלים בחודש וזוהי רק ההתחלה.

אנו מבקשים כי תקיים פגישה דחופה בראשותך ביחד עם שר האוצר ושר התיירות, כדי להורות על תכנית חירום לסיוע לענף המלונאות בישראל.

אדוני ראש הממשלה, אל תחזיר אותנו לימי האינתיפאדה השנייה. גורלו של ענף התיירות תלוי כעת בך ובממשלה בראשותך". העתקים מן המכתב נשלחו לשר התיירות יריב לוין, לשר האוצר משה כחלון ולשר הבריאות הרב יעקב ליצמן.

נשיא התאחדות המלונות רו"ח אמיר חייק "מצוקתנו הולכת ומחריפה" (צילום: סמדר כפרי)
נשיא התאחדות המלונות רו"ח אמיר חייק "מצוקתנו הולכת ומחריפה" (צילום: סמדר כפרי)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן