Skip to content

בריונים תקפו פעיל תנועה לאיכות השלטון

פעיל התנועה ששהה במאהל שהקימה התנועה מול בית הנשיא בקריאה שימנע מלהטיל על נתניהו את המנדט להקמת ממשלה, הותקף, נפצע והועבר לבית חולים. עו"ד אליעד שרגא: בימים האחרונים נשלחים אלינו אנשים בצורה מכוונת לתקוף ולאיים עלינו. בוגי יעלון פונה לביבי: ההסתה שלך כבר הביאה אמש לשפיכת דם ליד בית הנשיא. המשטרה עצרה תושב ירושלים החשוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעיל התנועה לאיכות השלטון נפצע הבוקר (שישי) לאחר שהותקף  במאהל שהוקם מחוץ לבית הנשיא. הוא פונה לבית חולים שערי צדק ועובר כעת בדיקות. בריונים הגיעו למאהל שהוקם במטרה לקרוא לנשיא שלא ייתן לנתניהו את המנדט להקים ממשלה בעקבות כתבי האישום. בעקבות התקיפה הוגשה תלונה במשטרה. במהלך האירוע השחיתו הבריונים את הציוד ולקחו את מאהל הגזיבו. לאחר מרדף ומאבק הצליח פעיל התנועה להחזיר את  הגזיבו לא לפני שנחבל.
לקראת שעות הצהריים הודיעה המשטרה כי בעקבות המקרה והתלונה שהגיש עו"ד אליעד שרגא, נפתחה חקירה מהירה, תוך שימוש באמצעים מתקדים שהביאו לאיתור זהותו של אחד החשודים , תושב ירושלים בשנות ה – 30 לחייו שעל פי החשד היה מעורב במעשה ולפני זמן קצר הוא נעצר והועבר לחקירה.

התלונה שהוגשה (צילום: דוברות התנועה)
התלונה שהוגשה (צילום: דוברות התנועה)

המאהל נמצא מחוץ לבית הנשיא החל מהבוקר שלאחר הבחירות. עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון טען: "בצורה מכוונת ושיטתית נשלחו בימים האחרונים אנשים לתקוף ולאיים אותנו".

הוא הוסיף: "פקחים של העירייה התנכלו אלינו ופעילי ליכוד תקפו אותנו מספר פעמים וכעת זה הגיע לשיא עם פעיל שנדרש לאשפוז בבית חולים". שרגא הגיש הבוקר תלונות במשטרת ישראל כנגד הבריונים והאיומים על אנשי התנועה.

שרגא הגיש תלונה בתחנת מוריה במשטרת ישראל כנגד יו"ר הליכוד, מר בנימין נתניהו. בתנועה אומרים כי התלונה הוגשה בעקבות סדרת התנכלויות ואלימות מילולית ופיזית של פעילי ליכוד ממומני ליכוד שלא חדלו בשלושת הימים האחרונים לאיים לפגוע באנשי התנועה במאהל המחאה. לדברי התנועה, ההתנכלויות של בריוני נתניהו נעשית במקביל לשליחת פקחיו של ראש עיריית ירושלים משה לאון שעושה הכל על מנת לסלק את פעילי התנועה מהשטח.

יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא קרא לראש הממשלה: "נתניהו קרא לאנשיך לחדול מאלימות. דם אנשי התנועה לאיכות השלטון יהיו על ידיך, במידה וחלילה תיפול שערה מעל ראשם. אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהל שיח מחאתי תרבותי. שיח דמוקרטי ראוי, הוגן ולא אלים".

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'כחול לבן', בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "ביבי, חלאס. במשך יותר משנה, אתה תוקע את המדינה בגלל הסתבכויותיך הפליליות. השבוע הגזמת! אתה קורא למיליונים לצאת לרחובות, ולא לקבל את תוצאות הבחירות? זו המרדה! ההסתה שלך כבר הביאה אמש לשפיכת דם ליד בית הנשיא. זה אות אזהרה לרצח פוליטי. לא תוכל להגיד ״ידי לא שפכו את הדם הזה״.

לפני יומיים דחה בג"ץ על הסף את עתירת התנועה שדרשה למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לבל את המנדט להרכבת הממשלה. "דין העתירה סילוק על הסף ולוּ בהיותה עתירה מוקדמת משהתוצאות הסופיות של הבחירות טרם פורסמו", כתב השופט ג'ורג' קרא.

דוברות
דוברות
צילום: דוברות התנועה לאיכות השלטון
צילום: דוברות התנועה לאיכות השלטון

בעתירתה ביקשה התנועה להוציא צו ביניים שיורה על הקפאת הליך ההמלצה אצל נשיא המדינה, עד אשר היועצים המשפטיים, לממשלה, לכנסת ולנשיא, יוציאו חוות דעת מפורטת הכוללת את אמות המידה הדרושות על מנת להמליץ לנשיא על מועמד, ועל מנת שהנשיא יוכל לקבל החלטה חוקית.
התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש שוב את עתירתה לאחר קבלת בתוצאות הרשמיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן