Skip to content

בעקבות משבר הקורונה: נשיא איגוד לשכות המסחר דורש פיצוי מיידי לעסקים על הירידה במחזור וברווחים

לדברי עו"ד אוריאל לין חלה ירידה של יותר מ-30% במגזר הקמעונאי (פרט למזון); לדבריו, יש לקבוע כי כאשר עובד נוסע על חשבונו, עלות הבידוד תהיה על חשבון ימי החופש שהצטברו עבורו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"במגזר הקמעונאי (חוץ מרשתות המזון), מדווחים על ירידות של למעלה מ 30% במחזור", הודיע עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בישיבת חירום שהתקיימה הבוקר עם שר הכלכלה, ח"כ אלי כהן, ומנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי. לין טוען כי יש להיערך להפעלת שורת צעדים כדי למנוע קריסת עסקים עקב התפשטות נגיף הקורונה.

לין: "משרד האוצר טרם הפנים את חומרת הבעיה, והוא הולך בקו העלול לגרום נזק חמור למשק. על משרד האוצר כבר היום להכין את נוסחת הפיצוי ההולמת ולקבוע – בדומה לאיטליה – שכל עסק שהמחזור שלו ירד למעלה מ-25% בשני חודשי הפעילות האחרונים, יזכה לפיצוי מידי על הירידה במחזור וברווחים".

עו"ד אוריאל לין (צילם: יגאל יששכרוב)
עו"ד אוריאל לין (צילם: יגאל יששכרוב). עובד שנסע לחו"ל על חשבונו, יממן את תקופת הבידוד

בנוסף לכך, אמר לין כי "צריך כבר עתה להיערך לדחיית תשלומי מסים, ובעיקר מקדמות מס הכנסה, מאחר שהירידה בתזרים המזומנים היא הפוגעת העיקרית בעסק".

עוד ציין לין, כי באשר להנחיות משרד הבריאות לפיהן על ישראלים שחוזרים ממגוון מדינות, ישהו 14 יום בתנאי בידוד, "יש לקבוע עיקרון פשוט, לפיו החל מתאריך 1.3.2020, עובד היוצא לחו"ל מרצונו החופשי, למדינה שהוכרזה כמחייבת בידוד, יישא בעלויות ימים אלה על חשבון ימי החופש שלו. ואילו כאשר המעסיק שולח עובד לחו"ל, העלות תהיה על חשבון המעסיק".

כמו כן, לדבריו, יש לאמץ את ההצעה של נשיא לה"ב רועי כהן, לפיה עסקים, שהיקף פעילותם צנח דרמטית, יוכלו לשחרר עובדים באופן זמני, ללא כל הליכי שימוע על בסיס של חל"ת – חופשה ללא תשלום.

לדברי לין כבר היום ניתן להקל מאד על הייבוא, באמצעות איתור מקורות אלטרנטיביים לייבוא, הסרה של מגבלות מכס, והפחתת נטל הרגולציה, גם במכר מרחוק.

מחר ייערך בלשכת המסחר כינוס חירום בצל משבר הקורונה. "אנו נעשה כל אשר ביכולתנו על מנת לצמצם את היקפי הפגיעה של וירוס הקורונה", מודיע לין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן