Skip to content

מרוץ "הרי הגעש" האתגרי יוצא לדרך

מרוץ "הרי הגעש", ריצת שטח בין 5 תילים בצפון רמת הגולן, יוצא לדרך ביום שישי ה-3.4.20. המרוץ כולל טיפוס על 5 גבעות, המגיעות עד לגובה של 1600 מטר ביניהם: הר שיפון, תל יוסיפון, רכס בשנית, הר אביטל והר בנטל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לרמת הגולן היסטוריה געשית ארוכה לאורך חמישה מיליון שנים. כתוצאה מכך, מכוסה רמת הגולן בשכבת בזלת והרי הגעש רדומים שהיו עד לפני כ- 100,000 שנה.  חברת מרתון ישראל, המתמחה בייזום והפקת אירועי קונספט ספורטיביים, מארגנת זו השנה הרביעית את מרוץ "הרי הגעש" שיתקיים ביום שישי ה-3/4/20 ויציע 2 מקצים של 32 ק"מ ו-15 ק"מ, הכוללים טיפוס על חמש גבעות, המגיעות עד לגובה של 1600 מטר ביניהם: הר שיפון, תל יוסיפון, רכס בשנית (המוכר כ"טורבינות"), הר אביטל, הר בנטל וירידה חזרה למרום גולן. בנוסף לזכרו של ארז לבנון ז"ל יתקיים גם מרוץ ילדים ומשפחות באורך 3 ק"מ לצד מקצה של 11 ק"מ הליכה.

מרוץ הרי הגעש ברמת הגולן (צילום:תומר פדר)
מרוץ הרי הגעש ברמת הגולן (צילום:תומר פדר)

עופר פדן, מנכל חברת מרתון ישראל: "יזמנו את מרוץ הרי הגעש לפני 4 שנים, מ-300 רצים במרוץ הראשון הגענו ל-1500 רצים במרוץ האחרון, מדובר באירוע הספורט הגדול של הגולן. הרעיון היה לייצר אירוע אתגרי, ברמות קושי שונות, כך שיתאים לכל מי שרוצה להשתתף וליהנות מהנופים הקסומים והייחודיים של הגולן. 32 ק"מ במקצה האתגרי, טיפוס מצטבר של 1000 מ' כאשר חלק מהמקומות אושרו באופן מיוחד למרוץ, זו הזדמנות נפלאה להכיר את הגולן בשבילים אשר טרם דרכו בהם והשנה גם התווסף מקצה 11 ק"מ הליכה. אירוע בן יומיים, ריצה בין 5 פסגות, כל פסגה מספרת את סיפור המורשת שלנו ואת סיפורו של הר הגעש. חגיגה לכל המשפחה".

נופים עוצרי נשימה במסלול נוטנופים עוצרי נשימה במסלול נוטל נשימה (צילום:תומר פדר)ל נשימה (צילום:תומר פדר)
נופים עוצרי נשימה במסלול נוטל נשימה (צילום:תומר פדר)

קצת על המסלול: התל הראשון עליו מטפסים הוא תל שיפון, הר געש כבוי, הקרוי "תל אבו-חנזיר" בשמו הערבי. מפסגתו המתנשאת לגובה 971 מטר תצפית מרשימה ומעט לפני הפסגה, מתפצלת הדרך ומובילה לשתי פסגות שמכל אחת ממנה נשקף נוף שונה בתכלית ומרהיב ביופיו – מרכז וצפון הגולן. את שמו קיבל ההר בשל צמח שיפון ההרים, צמח בר נדיר, הגדל בארץ רק באזור זה, ממנו תורבת השיפון המשמש להכנת הלחם.  ההר השני הוא תל יוסיפון, הר געש כבוי, גובהו 981 מטר מעל פני הים ושמו הוא על שם ספר יוסיפון, שנכתב על פי ספריו של יוסף בן מתתיהו, המהווים, בין היתר, את מקור המידע העיקרי על היישוב היהודי ברמת הגולן בתקופת בית שני. משם אל רכס בשנית המוכר כ"טורבינות" – רכס בזלתי, שריד להרי געש קדומים, חלק מקו התילים הגעשי. היעד הרביעי הוא הר אביטל, אחד התילים הגעשיים הכבויים בקו התילים הגעשיים בגולן. גובהו 1204 מטר ונחשב השלישי בגובהו ברמת הגולן. בערבית הוא קרוי אבו נידא שפרושו אבי הטל, יחד עם ההר הצמוד לו מדרום (הר בנטל), מהווים שרידים להר געש אחד שהתפרץ בשני לועות, כאשר בטיפוס אל ההר ניתן לראות בבירור את ה"לועות" הפעורים בהרים אלו. התל החמישי הוא הר בנטל, המתנשא לגובה 1165 מטר מעל לפני הים. בפסגתו של הר בנטל, שוכן בית הקפה הידוע "קופי ענן"  זוהי גם תצפית מצוינת לעבר סוריה, עמק קונטרה, מורדות החרמון והגולן. מהעבר השני תצפית לעבר הגליל ומרחבי מערב הגולן.

הרשמה למרוץ הרי הגעש ופרטים נוספים באתר "מרתון ישראל"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן