Skip to content

קורונה בחצר- דיווח בלעדי מצרפת

אם לקחת בחשבון את חומרת המצב באיטליה, הרי שצרפת טומנת ראש בחול ונכון להיום מספר מקרי הקורונה בצרפת הוא השני באירופה - 1412 מקרים אותרו ו-30 קרבנות - צרפת עדיין לא נערכה להיקפים כמו אלו המדווחים מאיטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מארסיי שקטה בימים אלו. בדרך כלל אין אוקסימורון גדול יותר מצירוף המילים: "מארסיי" ו- "שקט". ואף על פי כן מארסיי שקטה, עד כדי כך שקטה שאני נאלץ לבדוק כמה פעמים ביום האם מכשיר השמיעה שלי עדיין מתפקד. שקטה אין פירושו ריקה, פשוט רוב התיירים נעלמו, אבל במרכזי הקניות, בחנויות, ובסופרמרקטים התנועה כרגיל (ויש נייר טואלט לכולם). הקורונה בביקור ממלכתי בצרפת, ודווקא במארסיי, בלאגן אנושי המועד לפורענות, הוירוס עדיין לא התמקם היטב, עניין זמני.

מסיכה, וירוס, אדם
לא רבים מגינים על עצמם – צילום: עמית מנדלזון

כן, גם צרפת נגועה בוירוס הקורונה אם כי בימיו הראשונים הוא כמעט נעלם בסבך האירועים הפוליטיים האחרונים כמו: רפורמת הפנסיה, צהובי האפודים, והבחירות המקומיות שיערכו בעוד שבועיים.

אם לקחת בחשבון את חומרת המצב באיטליה, הרי שצרפת טומנת ראש בחול ונכון להיום מספר מקרי הקורונה בצרפת הוא השני באירופה – 1412 מקרים אותרו ו-30 קרבנות – צרפת עדיין לא נערכה להיקפים כמו אלו המדווחים מאיטליה. שר הבריאות הצרפתי הוציא אמנם הוראה לבתי האבות למניעת מבקרים מבחוץ והממשלה אסרה על האספויות של מעל ל 5000 איש, אך משחקי הכדורגל נערכו ברובם, התחבורה הציבורית פועלת כתקנה והפגנות ענק ממשיכות לטרטר את הציבור.

תאוריות קונספירציה לא חסרות ועם ממשלה צינית כמו של מקרון הרי שעבור האזרחים הכל אפשרי. אחת מתאוריות הקונספירציה היא שמטרת הוירוס לדלל את האוכלוסיה המבוגרת, תאוריה מעניינת שכן בעידן האולטרא קפיטליסטי בו אנו חיים, גיל האוכלוסיה הממוצע הגבוה באירופה מהווה מעמסה על המערכת ומחייב השקעה בדיוק במקומות בו הממשלות היו רוצות לקצץ, וירוס כמו הקורונה משרת היטב את ממשלות אירופה. אבל שוב מדובר בתאורית קונספירציה בלבד והקורונה הוא מציאות, כמובן שיש המאמינים שמדובר ב"ספין" שמטרתו להסיח את דעת הקהל מרפורמת הפנסיות שמקרון מעביר בדיוק בימים אלו מעל ראשה של האסיפה הלאומית, ובאמצעות חרדת הקורונה הוא מנסה לצמצם את פגיעתן הרעה של ההפגנות והשביתות הנובעות מכך.

כעקרון הקורונה מתגלה כוירוס סוציו-אקולוגי ואנטי קפיטליסטי:

הוא מחייב את ממשלות העולם המערבי השקעות עתק ברפואה הציבורית אחרי שנים רבות של קיצוצים במחקר, כוח אדם, ומתקנים.
הוא מחסל באופן שיטתי ובמהירות את התיירות הגלובלית חסרת הפרופורציה הפוגעת באזרחים.
הוא מצמצם את התעבורה הימית והאוירית ואת זיהום האוויר הנובע מהן. ספינות הקרוזים הענקיות המזהמות באופן קיצוני את סביבתן 7 ימים בשבוע 24 שעות ביום, מתגלות כמחנות בידוד לא הכי נעימים.
הקורונה ניקה את שמי סין, המזוהמים באופן קבוע, תוך שבוע בלבד.
הקורונה, והתכחשות המטורף בבית הלבן לקיומו של האיום, הפיל את השווקים הפיננסיים מסיבית מהוכיח שגם מקדשי הקפיטליזם אינם חסינים בפני תופעות טבע.
ולקינוח, קיים הסיכוי שאזרחי ארה"ב יבינו סוף סוף מה חשיבותו של ביטוח בריאות חינם.

עדיין מדובר בוירוס קטלני שאחוז מקרי המוות של אלו שחלו בו הוא 3.4% לעומת 0.1% במקרה של שפעת רגילה. קצב ההידבקות הוא פי 30 מזה של השפעת וההנחה של ארגון הבריאות העולמי הוא שבסופו של דבר ידבקו בוירוס 60% מאוכלוסיית העולם.ומספר הקרבנות יעמוד על כ 90 מיליון איש, שוב מדובר במספרים הנובעים מסטטיסטיקה גרידא ותו לא.

רופאים העוסקים בנושא מודים כי הם די חסרי אונים מול הוירוס והמידע שבידיהם איננו מספיק. לוירוס אין חיסון ואין טיפול הולם אלא אילתור שמבוסס על טיפול במחלות אחרות. אין להם הבנה מספקת על דרכי ההדבקות, מקרים של הידבקות מחודשת הופכים את העסק ליותר קשה להבנה ולא ברור אם הוירוס מסוגל לייצר מוטציות חזקות יותר או כיצד יתנהג בקיץ.

קרבות האגרוף בסופרמרקטים ברחבי העולם מוכיחים כמה עלובה יכולתו של העולם המערבי להתמודד עם משבר שכזה. ובינינו זה די הגיוני לוודא שיש לך מספיק נייר טואלט לבידוד בן 14 יום. אחרי הכל עיתונים אנחנו כבר לא קוראים וקצת קשה לנגב את הישבן עם הטלפון.

עבור הצרפתי הגזירה הקשה מכל היא ההמנעות מנישוקים של כל הבא וכל ההולך, אנשים ממעטים ללחוץ ידיים אחד לשני ובקרוב בקרוב יצטרכו, רחמנא לצלן, להסתפק ב… בונז'ור.

הפגנות למרות איסור ההתאספות – צילום: עמית מנדלזון

בקיצור צרפת חולה בקורונה, אבל עדיין לא הפנימה את חומרת המחלה למרות הדיווחים מסמריי השיער הזורמים מאיטליה. נשיא צרפת לא משקיע יותר מדי אנרגיה בנושא והאזרחים במילא לא מאמינים למילה היוצאת מפיו. לא תמצאו בצרפת רבים החובשים מסיכת הגנה, וסיכוי סביר שאלו שתתקלו בהם חובשים בעצם מסיכה כנגד גז מדמיע.

אבל בינתיים מארסיי שקטה, וזה גם משהו, ומתוך כל השקט הזה תצא בקרוב מאוד הסערה הבלתי נמנעת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן