Skip to content

27 שנות מאסר על אב שהתעלל מינית בבתו שהרתה לו

פרשת התעללות מזעזעת הותרה לפרסום - אב חורג ואשתו אם הילדה ביצעו עבירות מין והתעללות קשה בבת. בשלב מסוים לקחה הבת סכין ובקשה מהאב להרוג אותה, כי אינה יכולה יותר. הגבר אף ביצע עם שכנתו עבירות מין בבתה הקטינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר היום (חמישי) לפרסום את עיקרי גזר הדין שניתן היום בעניינם של 3 נאשמים, אשר הורשעו בביצוע עבירות מין רבות במשפחה כלפי שתי מתלוננות. המתלוננת הראשונה היא בתה של אישה הנשואה לגבר המתעלל והשנייה היא בתה של אם יחידנית שכנתו של המתעלל. בית המשפט המחוזי קיבל את העמדה העונשית של הפרקליטות והטיל על הנאשם העיקרי עונש של 27 שנות מאסר בפועל,  בגין הרשעתו בעברות אינוס, מעשי סדום ועוד שביצע בבתו החורגת, מאז היותה בת כ- 11, אשר הרתה לנאשם בכפייה ונולד להם ילד, אותו גידל הנאשם כבנו.
על אמה של המתלוננת, אשר ידעה על המעשים של בן זוגה והשתתפה באופן פעיל בעבירות המין שבוצעו יחד עמו, הטיל בית המשפט עונש של 10 שנות מאסר בפועל.
נאשמת שלישית, שכנתם של בני הזוג ואמה של המתלוננת הנוספת, נידונה לעונש של 4,5 שנות מאסר בפועל בגין ביצוע עבירות מין בבתה שבוצעו בחלק מהזמן יחד עם הנאשם העיקרי.  כמו כן, הושתו על הנאשמים פיצויים למתלוננות בסך של למעלה מ- 400,000 ₪ במצטבר.

צילום אילוסטרציה ע"פ רישיון cc0 1.0 אתר foter.com
צילום אילוסטרציה ע"פ רישיון cc0 1.0 אתר foter.com

קח סכין והרוג אותי, אני לא יכולה יותר

בהתאם להכרעת הדין שהותרה לפרסום, ביצע האב במשך כ-17 שנים, במספר רב מאוד של הזדמנויות, מדי יום ביומו, לעיתים מספר פעמים ביום, עבירות של אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, באלימות פיסית קשה, בבתו החורגת, מאז היותה בת כ- 11, זאת בידיעתה ובאישורה של אם הילדה. חלק מעבירות המין החמורות בוצעו בבת על ידי האב והאם גם יחד במשך שנים ארוכות.
בכך בני הזוג לא הסתפקו. מעת היותה בת 15, שלחו ההורים המתעללים את בתם לעבוד בעבודות שונות ונטלו לעצמם בכפייה את כספה. על מנת שבתם לא תוכל לעזוב את אביה החורג לעולם, הכניס הנאשם את המתלוננת להריון בכפייה ובאלימות, ונולד להם ילד, אשר התגורר יחד עימם בבית והנאשמים גידלו אותו כבנם.

המעשים הופסקו, כשהילדה בגרה ובמקרה מסוים בעיצומו של ויכוח עם האב, מתוך מצוקה ורצון שהוא יפסיק לבצע בה עבירות מין, נטלה סכין מהמטבח, ירדה על ברכיה ואמרה לנאשם שייקח את הסכין ויהרוג אותה. אבל, גם לאחר שהאב הפסיק לבצע בבתו החורגת עבירות מין, במספר רב של הזדמנויות, המשיך להכות אותה ולאיים עליה, עד שאזרה אומץ וברחה מהבית.

גם השכנה הסכימה שיקיים יחסים עם בנותיה הקטנות

לא די בכך, עוד התברר כי הגבר קיים במקביל קשר רומנטי עם שכנתו שהייתה אם יחידנית ולה שתי בנות קטנות. מסתבר כי הגבר היה מקבל את הבנות הקטנות כאשר שבו מהמסגרות הלימודיות, תמורת תשלום, והיה דואג להן לארוחת צהריים. בתוך כך, הוא ביצע מעשי סדום רבים בבת אחת בסלון ביתה, במשך שנתיים. מאז היותה בת 8 ועד היותה בת 10.  בנוסף, קיימו הנאשם ושכנתו  יחסי מין בפני הילדה כשהם מורים לה לצפות בהם. האם הואשמה והורשעה גם היא בביצוע עבירות מין בבתה. שתי הבנות הוצאו בשלב מאוחר יותר מחזקתה של האם.

התובעת: ההורים ריסקו בפועל כל התנגדות של בנותיהם למעשיהם והותירו אותן חלשות וחסרות אונים

כאמור, כל הנאשמים הורשעו בביצוע עבירות מין רבות במשפחה, הכוללות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, וכן  בעבירות של התעללות ותקיפת קטין, כל אחד לפי חלקו.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה התובעת בתיק, עו"ד רותם יוחנני- הר ציון מפרקליטות מחוז דרום מבית המשפט להחמיר באופן ניכר בעונשם של הנאשמים, זאת בשל הפגיעה הקשה של הנאשמים במתלוננות, אשר הותירו בהן נזקים פיזיים ונפשיים לצמיתות, באופן בלתי הפיך.
"הנאשמים התעללו התעללות מינית ופיזית בלתי נתפסת במתלוננות מגיל צעיר, ריסקו בפועל כל התנגדות שלהן למעשיהם והותירו אותן חלשות וחסרות אונים", ציינה יוחנני – הר ציון. "הנאשמים שללו מהמתלוננות את תום ילדותן ואת היכולת להתפתח באופן תקין אישיותית ומינית. ההתעללות האכזרית והניצול המחפיר בוצעו על ידי האנשים שמתפקידם היה לשמור ולהגן על המתלוננות ובמיוחד על ידי שתי האימהות הביולוגיות שאמורות להיות דמויות מגוננות, אוהבות ומיטיבות. בשל הגיל הצעיר בו החלו המעשים, אובדן החוויה של הבית כמקום מוגן ובטוח והיעדר התפתחות תקינה לאור הפגיעות כולן והגילאים בהם הן התרחשו, גרמו למעשה לנזקים בלתי הפיכים בכל תחומי החיים."

הרכב שלושת שופטי בית המשפט המחוזי ואגו אריאל, אינפלד אלון וחזק אריאל , קיבל את עמדת הפרקליטות והחמיר בעונשם של הנאשמים. ביהמ"ש הטיל על הנאשמים את העונשים הבאים:

על האב הושתו 27 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 208,000 ₪לבתו  ו-170,000 ₪ לבת השכנה. על אשתו הושתו 10 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לבתה בסך של 50,000 ₪. על  שכנתם 4,5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 50,000 ₪ לבתה הקטינה.

זדון לבו של הנאשם מגיע לשיא חריג בהקשר לגרימת ההיריון שנגרם בכוונת מכוון

השופט אינפלד ציין בגזר הדין, כי "הנאשם פגע בכל אחת ואחת מהנפגעות פעמים רבות, רבות מאוד. הנאשם לא הסתפק "רק" בניצול מעמדו כדמות אבהית בפועל תוך גרימת בלבול ומצוקה, כפוגעים אחרים במשפחה, כאשר הדמות האהובה גם פוגעת. הנאשם השתמש באלימות פיזית ישירה לכפות את רצונו…"

"זדון לבו של הנאשם מגיע לשיא חריג בהקשר לגרימת ההיריון למתלוננת 1…אין מדובר בהריון שנגרם ברשלנות, קלות דעת או אפילו אדישות אכזרית לגורלה של המתלוננת, אגב ניצולה המיני באופן מחפיר. מדובר בהריון שנגרם לכתחילה, בכוונת מכוון… מדובר בפגיעה עמוקה עוד יותר בחירותה של המתלוננת, וביטוח לרצונו של הנאשם לקשור את המתלוננת אליו, לכל חייו, ולמעשה גם אחרי מותו למשך כל חייה. קשה לדמיין אכזריות קשה מזו. הגמול ההולם לפגיעה כה עמוקה בחירות, הוא פגיעה עמוקה בחירות. הכלי היחיד שניתן לנו על ידי המחוקק, הוא המאסר הממושך, שספק אם יש בו פגיעה בחירות באותה עוצמה בה פגע הנאשם במתלוננת. בהיעדר כלי אחר, אנו נשתמש בכלי שניתן לנו."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן