Skip to content

נתניהו קורא לגנץ להקים ממשלת חירום לאומית

ראש ממשלת המעבר קורא למנהיג כחול לבן לפגישת חירום ולשים את ה"פוליטיקה בצד", הוא רק "שכח" לומר שממשלת החירום תתבסס על 2 המפלגות הגדולות שלמצען יוכלו שאר המפלגות להצטרף. גנץ: נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה היה צפוי – ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו קרא הערב (חמישי) להקים "ממשלת חירום לתקופה מוגבלת" ו"לשים בצד את הפוליטיקה". לאחר שהצהיר על מצב האומה הקשה עקב מחלת הקורונה, נתניהו הדגיש שיש להקים "ממשלת חירום לאומית, בלי שום היסוסים, בלי דחיות. זו תהיה ממשלת חירום לתקופה מוגבלת ויחד נלחם להציל את חייהם של רבבות אזרחים. חייבים לשים בצד את הפוליטיקה, אחר כך יהיה זמן לחזור לאותה נקודה, אבל כרגע נדרשת אחריות לאומית והאחריות הזאת לאומית ואישית גוברת על כל שיקול אחר". נתניהו לא הציע להקים ממשלת אחדות הבנויה על עקרונות עליהם יסכימו הליכוד וכחול לבן ואליהם תוכלנה שאר המפלגות להצטרף.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ הגיב לקריאה ומסר כי: "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

בעקבות דברים אלו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצר קשר עם ראש הממשלה ואמר לו כי הוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי והדגיש: ״ביתי פתוח בפניכם.״

״עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו,״ אמר הנשיא. עוד הדגיש הנשיא כי בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח וכי הוא נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל.

אילוסטרציה / גנץ - רפי מיכאלי, נתניהו - לע"מ
אילוסטרציה / גנץ – רפי מיכאלי, נתניהו – לע"מ

 

קודם לכך הודיע נתניהו על הפסקת הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות עקב התפשטות נגיף הקורונה. המהלך אינו כולל את הפעוטונים, הגנים והחינוך המיוחד. לדבריו, "לגבי כיתות א'-ג' – ניתן לזה פתרונות מיוחדים וקייטנות. אנחנו מאמינים שנצטרך לטפל גם בתחבורה הציבורית ובבתי הסוהר".
"אנחנו בעיצומו של אירוע עולמי ולאומי שלא היה כדוגמתו בכל שנות קיומה של המדינה. היעד העליון שלנו הוא להאט ככל האפשר את קצב ההדבקה. שיעור התמותה עלול להגיע גם אצלנו למספרים גדולים, ולכן אנחנו מצווים לעשות הכל כדי שזה לא יהיה", פתח נתניהו את דבריו בסבר פנים חמור.
מוקדם יותר כמו בתסריט כתוב מראש, בשעות אחר הצהרים הופיע מול המצלמות גם שר הביטחון נפתלי בנט שקרא להקים ממשלת חירום לאומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן