Skip to content

אמרו לא לדיקטטורה – מחאת היחיד של אורי משגב

בנצלו את משבר הקורונה, פעל נתניהו להגביר את שליטתו ברחוב, בציבור ואף אישר כי הוא מתכוון להשתמש בשירותי שב"כ דיגיטליים כנגד מה? לא ברור. אורי משגב, דעתן ועיתונאי, קורא לציבור להניף דגל שחור. משגב: "בשעה 20:00 אתייצב בחולצה שחורה בכיכר רבין ליד האנדרטה שבו נרצחה הדמוקרטיה הישראלית בפעם הראשונה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוצא למחאה עם דגל שחור – העיתונאי אורי משגב, קורא הערב  (ראשון) לכל מי שחפץ להניף דגל שחור ואומר כי בישראל הוכרזה הפיכה שלטונית בחסות "מצב חירום". קורונקרטיה. משגב אומר ללא היסוסי כי "בישראל הוכרזה הפיכה שלטונית. הרשות המחוקקת והרשות השופטת הושבתו. הרשות המבצעת לא נבחרה. משפטו של הנאשם מבלפור נדחה. הוטל איסור מחאה. אושר מעקב אלקטרוני של השב"כ אחרי אזרחים". ולכן החליט משגב כי הערב (ראשון) "בשעה 20:00 אתייצב בחולצה שחורה בכיכר רבין ליד האנדרטה שבו נרצחה הדמוקרטיה הישראלית בפעם הראשונה. בשעה 20:30 אצעד משם לכיכר הבימה". משגב מזמין מי שרוצה להצטרף אליו תוך הקפד של שמירת מרחק זה מזו, ואומר: "מי שרוצה מוזמן ללוות אותי. בואו בשחור. הניפו דגל שחור על המרפסות ועל האוטו. שתפו. הפיצו. לפני שיהיה באמת מאוחר מדי". בתשובה לשאלת מגפון אמר משגב כי איננו יכול עוד לשבת בביתו. "אני יוצא לרחוב ומי שחפץ מוזמן למחות בביתו, ברחוב והערב תוך שמירה נאותה של מרחק בהתאם להוראות", אמר העיתונאי.

צילום מדף הפייסבוק של משגב
צילום מדף הפייסבוק של משגב

הלילה החלה הפיכה שלטונית

"ב-15.3.2020, בשעה אחת בלילה, החלה בישראל הפיכה שלטונית ומשטרית. ממשלת מעבר (הרשות המבצעת) שמעולם לא נבחרה ולא זכתה לאמון הציבור והכנסת (הרשות המחוקקת) החליטה על השבתת בתי המשפט (הרשות השופטת)". כתב היום העיתונאי בטורו האישי בעיתון הארץ. "הכנסת ה-23 תושבע מחר (שני), אך לא תוכל להתכנס מעבר להשבעתה הסמלית עקב האיסור על התגודדות בקבוצות של יותר מעשרה אנשים. כלומר, בישראל אין כרגע לרשות המחוקקת כלים אמיתיים לפקח על הרשות המבצעת. המטרה הדחופה היתה כמובן דחיית משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנאשם בפלילים. מטרה זו הושגה באופן מיידי. השופטים הבינו את הרמז וההליכים נדחו בחודשיים, ל-24 במאי. על הדרך, אושר גם אמצעי חריג ביותר – מעקב אלקטרוני אחר אזרחים בעזרת שב"כ. המחאה גם היא אסורה עקב איסור ההתקהלות".

"אין דמוקרטיה שלא נפלה ללא שימוש ב"מצב חירום", "תקנות לשעת חירום" ו"אמצעים זמניים". כך קרה בגרמניה ב-1933, כשאחרי שנה של כאוס פוליטי ושלוש מערכות בחירות נטולות הכרעה אמיתית, מינה הנשיא הינדנבורג ממשלת מיעוט בראשות אדולף היטלר. הצעד הראשון שלה היה נטרול הרשות המחוקקת ואישור "חוק ההסמכה" שהפך את רפובליקת ויימאר לדיקטטורה", מסביר משגב.

קריקטורה: יותם נבין
קריקטורה: יותם נבין

השב"כ, אישר כי הוא בוחן את השימוש ביכולותיו הטכנולוגיות למאבק בנגיף הקורואואלי

סכונות רוייטרס ועיתון הניו יורק טיימס, התייחסו והדגישו הבוקר את הציטטה של בנימין נתניהו, ראש ממשלת המעבר ממסיבת העיתונאים שערך אמש. "בקרוב נתחיל להשתמש בטכנולוגיה… משמעות הדבר היא שאנו משתמשים בו כדי להילחם בטרור", אמר נתניהו. הוא הוסיף ואמר שביקש אישור משרד המשפטים משום שאמצעים כאלה עלולים להפר את פרטיותם של המטופלים. צריך לזכור שמשרד המשפטים מנוהל כיום בידי נאמנו אמיר אוחנה המשמש כשר משפטים וזה האחרון הוציא הלילה ב01:20 הודעה לפיה מערכת בתי המשפט נכנסת לנוהל חירום, עובדה שגרמה לשופטי בית המשפט המחוזי להודיע מיד על דחיית משפטו של הנאשם מבלפור, בנימין נתניהו, המואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, כשהתביעה מחזיקה בסל ענק של הוכחות הכולל בתוכו עדי מפתח, עדי מדינה.   עוד יידעו לספר הסוכנות  והעיתון כי " השב"כ, שירות הביטחון המקומי בישראל, אישר כי הוא בוחן את השימוש ביכולותיו הטכנולוגיות למאבק בנגיף הקורואואלי, לבקשת נתניהו ומשרד הבריאות. אבנר פינצ'וק, מומחה לפרטיות עם האגודה לזכויות האזרח, אמר לרויטרס כי יכולות כאלה יכולים לכלול מעקב בזמן אמת של טלפונים סלולריים של אנשים נגועים כדי לזהות פרצות הסגר ומעקב מאחור דרך מטה-נתונים כדי להבין היכן יש להם היה. ולמי הם יצרו קשר, "אני מוטרד מההודעה הזו, אני מבין שאנחנו בנסיבות מיוחדות. אבל זה נראה כמו הגעה מחדש הרבה תלוי עד כמה האמצעים החדשים הם פולשניים, אמר פינצ'וק.  אולם השב"כ אמר בהצהרה שאכיפת ההסגר אינה על השולחן. "אין שום כוונה להשתמש בטכנולוגיות שנאמרו לאכיפה או מעקב בהקשר של הנחיות בידוד", נמסר.  נתניהו מצדו אמר " שזו לא בחירה קלה לעשות ולתאר את הוירוס כ"אויב בלתי נראה שחייב להימצא". הוא אמר שישראל תעקוב אחר שיטות דומות ששימשו את טייוואן.  "בכל שנות חיי כראש הממשלה נמנעתי מלהשתמש באמצעים אלה בין הציבור האזרחי אך אין ברירה," אמר נתניהו.

 

משוט ברחוב - צילום: ציפי מנשה
משוט ברחוב – צילום: ציפי מנשה

 

ריק מאדם (צילום: ציפי מנשה)
ריק מאדם (צילום: ציפי מנשה)

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

ממשלת חירום תוך הפעלת לחץ על לוי, הנדל והאוזר

ההכרזה האחרונה מלווה בסדרה של הגבלות חמורות יותר שהוטלו על-ידי ישראל על מנת להכיל את הווירוס. בצה"ל הודיעו אמש כי צה"ל הורה לכל החיילים לחזור לבסיסים שלהם עד היום בבוקר, ושהחיילים הלוחמים צריכים להתכונן לשהות ארוכה ללא חופשה עד חודש.
משגב מוסיף: "במקביל, ממקד נתניהו את מאמציו, כרגיל תוך שיתוף פעולה נלהב של מרבית התקשורת המתקרנפת, בנטרול תוצאות הבחירות. אחרי שגייס עריקה שודדת מנדט בדמות אורלי לוי-אבקסיס, ודאג להפעלת לחץ אימים על יוצאי לשכתו, יועז הנדל וצבי האוזר, הוא קורא כעת ל"ממשלת חירום". כמובן בראשותו, כמובן ללא הרשימה המשותפת. הוא וסריסיו שבים וקוראים להם "תומכי טרור". 15 ח"כים שמייצגים את כלל האוכלוסייה הערבית בישראל, לצד תומכים יהודים, מתוייגים כמי שיש לשלול את זכותם להשפיע. אפילו בממשלת חירום אין להם מקום, למרות שהקורונה לא מבדילה בין יהודים וערבים, ציונים ולא ציונים. גם זה חלק מההפיכה המשטרית".
כאמור, הערב מתכנן העיתונאי לצאת לרחוב להפגנת יחיד, תוך שהוא מציין כי מי שרוצה להפגין יכול לעשות זאת גם תוך שמירת מרחק של 2 מטרים, זה מזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן