Skip to content

מאות הפגינו כנגד הפיכה שלטונית

מאות הגיעו הערב לכיכר הבימה להפגנה קצרה כנגד הפיכה שלטונית שמבצע נתניהו בחסות משבר הקורונה. למרות ההוראה שלא להתכנס למעלה מ 10 אנשים יחדיו, הם הפגינו. צלמינו, ציפי מנשה ורפי מיכאלי היו שם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ – 200 איש הפגינו הערב (ראשון) בתל אביב כנגד ה"הפיכה השלטונית", של ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו. הם התכנסו למרות הוראת משרד הבריאות ונתניהו שלא להתכנס יחדיו למעלה מ- 10 אנשים.
העיתונאי אורי משגב שהודיע היום בצהרים כי יצא להפגין עם דגל שחור וחולצה שחורה, הופתע לגלות אנשים לא מעטים שיצאו להביע דעה זהה והתנגדות להמשך שלטון היחיד של נתניהו. ההפגנה החלה בכיכר רבין ומשם צעדו המפגינים עד לכיכר הבימה. לאחר כשעה ומחצה התפזרו בשקט ללא התערבות משטרתית.

אורי משגב בכיכר (צילום: ציפי מנשה)
אורי משגב בכיכר (צילום: ציפי מנשה)

 

המחאה בכיכר רבין (צילום: רפי מיכאלי)
המחאה בכיכר רבין (צילום: רפי מיכאלי)

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

"בישראל הוכרזה הפיכה שלטונית. הרשות המחוקקת והרשות השופטת הושבתו. הרשות המבצעת לא נבחרה. משפטו של הנאשם מבלפור נדחה. הוטל איסור מחאה. אושר מעקב אלקטרוני של השב"כ אחרי אזרחים", אמר משגב. הוא קרא למי שחושב כמוהו "הניפו דגל שחור על המרפסות ועל האוטו. שתפו. הפיצו. לפני שיהיה באמת מאוחר מדי", "אין דמוקרטיה שלא נפלה ללא שימוש ב"מצב חירום", "תקנות לשעת חירום" ו"אמצעים זמניים". כך קרה בגרמניה ב-1933, כשאחרי שנה של כאוס פוליטי ושלוש מערכות בחירות נטולות הכרעה אמיתית, מינה הנשיא הינדנבורג ממשלת מיעוט בראשות אדולף היטלר. הצעד הראשון שלה היה נטרול הרשות המחוקקת ואישור "חוק ההסמכה" שהפך את רפובליקת ויימאר לדיקטטורה", הסביר העיתונאי.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן