Skip to content

נגיף הקורונה: המעבדה הראשית לאבחון נגיפים בישראל נסגרה

אנשי צוות רפואי ממשיכים להתריע, כי אין ציוד מיגון מפני הנגיף. והתשובה? "מספיק לשטוף ידיים במים ובסבון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפי פרסום משרד הבריאות, נכון לשעה 08:00, אובחנו בישראל 250 חולים בנגיף הקורונה, מתוכם 5 מאושפזים במצב קשה, 13 במצב בינוני והיתר קל. 4 החלימו ושוחררו.

אחת מהמאובחנות היא עובדת בכירה במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, שנמצאת במרכז הרפואי שיבא. מצבה קל והיא נמצאת בבידוד.

צוות המעבדה שהיה עימה במגע נמצא בבידוד ביתי מניעתי.

המעבדה, שהיתה אחראית על 400 בדיקות לאבחון נגיף הקורונה ביום, נסגרה.

במשרד הבריאות מנסים לאתר את סיבת ההדבקה והאם העובדת נדבקה במסגרת העבודה במעבדה.

בנוסף, הודיע המשרד, כי הוא פועל למציאת חלופות למעבדה זו.

עוד לפני סגירת המעבדה, הגדולה בישראל כרגע, התריעו מומחים רבים ובכירים לשעבר במערכת הבריאות על חסר במספר הבדיקות לאבחון חולים בנגיף הקורונה. עכשיו, יגדל חסר זה.

צילום: דוברות משרד הבריאות
אנשי צוות רפואי בסיכון גבוה לחשיפה לנגיף

לפי מידע שנמסר ממשרד הבריאות, 18 חולים בנגיף הקורונה הם אנשי צוות רפואי.

2,593 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד מניעתי. מתוכם 862 רופאים ו-823 אחיות. 1,180 מתוכם הם אנשי צוות שעובדים בבתי חולים.

אתמול (ראשון) עדכן משרד הבריאות, כי מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב, בה מאושפזים חולים קשישים במצב רפואי ירוד, אובחנה כחיובית לנגיף. לאחר החקירה האפידמיולוגית, נלקחה לכל המטופלים במחלקה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע נכנסו לבידוד מרגע קבלת התשובה.

כבר מספר ימים מתריעים רופאים ואנשי צוות רפואי, שהם בסיכון גבוה לחשיפה לקורונה מבלי שנמסר להם ציוד מגן מספק ומבלי שננקטים צעדים מספקים להבטיח את שלומם.

אחות, העובדת במרכז הארץ, אמרה בראיון לדקלה אהרון שפרן מחדשות כאן ב', כי חסרות מסיכות לאנשי הצוות הרפואי וכי נאמר להם שמספיק לשטוף ידיים עם מים וסבון.

ד"ר עמית (שם בדוי), רופאה במחלקה פנימית באחד מבתי החולים בארץ, סיפרה לרינו צרור בגל"צ, ש"יש מקרים שבהם בודקים חולים עם חשד גבוה לקורונה בלי ציוד מתאים. זה כמו לשלוח חיילים לקרב בלי נשק".

בראיון לתכנית "קלמן ליברמן" בכאן ב', הודה נציג משרד הבריאות, כי אכן יש מחסור בציוד מיגון. בכל העולם. כרגע בישראל רוכשים ציוד ומשלימים מלאים. עם זאת, לטענתו, הרופאים שפוגשים את החולים החשודים בקורונה ממוגנים היטב. עוד הוסיף, כי גם המסכות "הפשוטות" הן מצויינות כנגד העברת נגיף הקורונה מאדם לאדם.

עד כה אובחנו כחולים בנגיף ברחבי העולם כ-170,000 איש, ודווחו על למעלה מ 6,500 מקרי מוות כתוצאה מהקורונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן