Skip to content

נתניהו מעדיף בחירות. הוא פשוט לא יכול אחרת, זה חזק ממנו

ראש ממשלת המעבר פועל במלוא הכוח למנוע ממשלת מיעוט בעודו מונע ממשלה של שתי המפלגות הגדולות לא גוש הימין. ליברמן: במקום לטפל במגפת הקורונה, נתניהו עוסק ביחסי ציבור ובניצול המשבר לטובתו האישית. - מאמר פרשנות -
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוא פשוט לא יכול. ראש ממשלת המעבר ח"כ בנימין נתניהו רותח מבפנים  על המנדט שהוענק לבני גנץ היום (שני). נכון, כלפי חוץ הוא מפגין רצון לאחדות, אלא שבעוד ידו מושטת כביכול לאחדות, מיהרו אנשיו שוב להחתים את הבלוק הימני שלו על התחייבות לראיס שלא ישבו עם גנץ. ובדף  הפייסבוק שלו שוב הערבים חזרו לככב כתומכי טרור. נתניהו, ציוני נאמן,  קורא לגנץ לא לסמוך על תמיכתם, בעוד בנו יקירו, יאיר,  מעלה פוסטים רעילים בקיר הפייסבוק שלו – כמו תמונה בה אחמד טיבי נו/שא על ידיו תינוק (בני גנץ) שמניף את דגל פלסטין ומתחתיו יעלון ואשכנזי מזמנים V   כהזדהות. נתניהו פשוט לא יכול אחרת, זה חזק ממנו.

צילום: מארק ניימן לע"מ
צילום: מארק ניימן לע"מ

פגישת ראשי הליכוד וכחול לבן אמש, בחדר המגורים הרשמי בבית הנשיא, בהזמנת ובנוכחות המארח רובי ריבלין, הייתה הראשונה מאז נועדו השניים הראשונים ביחידות בקריה בתל אביב בתחילת דצמבר האחרון. אז נתניהו הזמין את גנץ לדון לכאורה על אחדות, כשבפועל ברור שזה היה תרגיל מלוכלך ונמוך נגד האחרון; כזה שהבהיר ליו"ר כחול לבן סופית עם מי יש לו עסק.
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב היום בתגובה לכך בחשבון הפייסבוק שלו: "עכשיו זה סופי. במקום לטפל במגפת הקורונה, נתניהו עוסק ביחסי ציבור ובניצול המשבר לטובתו האישית.  ברגע זה יש דבר אחד ויחיד שחייבים לעשות: לבצע אלפי בדיקות יזומות בקרב קבוצות הסיכון, ובמיוחד לאוכלוסיית בתי גיל הזהב ובתי חולים גריאטריים".  "נתניהו", כך ליברמן, "מוביל לסבב בחירות נוסף בזמן שאנחנו פועלים להקמת ממשלה רחבה לטובת אזרחי ישראל".

"מכובדי, הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת בני גנץ, אזרחי ישראל. בתום ההתייעצויות שקיימתי עם הסיעות, הביעו 61 חברי כנסת תמיכה ברמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת, בני גנץ, כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. משכך, ועל פי סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה, הריני לתת בידיך את האפשרות להרכיב ממשלה", אמר הבוקר הנשיא לגנץ.  אך גם הוא ידע שאם לא תוקם ממשלה בה ה"גוש" הוא הרוב ונתניהו כראש ממשלה. זה לא יקרה.
מיד לאחר קבלת המנדט מהנשיא גנץ החל בסבבי שיחות עם ראשי גוש הימין, למרות שגם הוא ידע היטב מה תהיה תגובתם. תגובתם כצפוי חסמה את גץ על הסף – מעניין שאיש מהם לא חשב ולו לרגע על טובת העם. בנט השיב כי לא ייפגש עמו כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים. אליבא בנט, הערבים הנם תומכי טרור או לפחות מאות האלפים שהצביעו לרשימה המשותפת, כולל 20 אלף היהודים שהצביעו גם כן עבורה.
יו"ר יהדות התורה ושר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, סירב להיפגש בשלב זה. יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, ענה לגץ כי הוא מיוצג על ידי הבלוק. ונתניהו? זה ממש לא ייתן יד להקמת ממשלת כחול לבן – ליכוד. הוא חפץ בבחירות שיתנו לו עוד חצי שנה בבלפור.
בקצרה ניתן שוב לסכם כי גוש הימין חושב על כסף, פוליטיקה קטנה וכוח, מאשר על טובת הציבור כולו. אחדות העם? טובת העם? הצחקתם אותם בגדול. קשה כרגע לראות דינמיקה של שיח מכבד וענייני, ואף לא של מרכיב אחד מבין גנץ לנתניהו ושאר מרכיבי הגוש. קורונה? אחרי הפוליטיקה. לא לפניה. עובדה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן