Skip to content

ועדת השירותים החשאיים כונסה בחטף לאשרר בקשת נתניהו לאיכון חולי קורונה

יו"ר הוועדה, ח"כ גבי אשכנזי הורה לוועדה לא לאשר דבר עד שיובהר לוועדה מצב מחלת הקורונה והצורך העומד בבסיס הבקשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת המשנה הזמנית למודיעין ושירותים חשאיים, של ועדת החוץ והביטחון הזמנית, בראשות ח"כ והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי (כחול לבן), דנה בדקות אלו (שני) בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר לשב"כ לאכן מספרי טלפון של חשודים בחולים בווירוס הקורונה. אשכנזי לא אישר את הסכמת הוועדה לבקשה עד שלא יובהר בפניה תמונת מצב מליאה  והצורך העומדים בבסיס הבקשה.

רחוב ריק מאדם (צילום: ציפי מנשה)
רחוב ריק מאדם (צילום: ציפי מנשה)

אשכנזי אישר לפרסם כי  הוועדה "קיבלה היום ב-13:05 את בקשת הממשלה לדיון ב"הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש". על אף שהבקשה לדיון הגיעה בעיתוי זה, הנחה אשכנזי את מנהל הוועדה לפנות לאישור קיום הדיון, כמתחייב בכנסת מעבר, ולכינוס חברי הוועדה והגורמים הרלוונטיים – אישור זה התקבל בשעה 14:20, כשעה וחצי לתום הכנסת ה-22 ופיזורה של הוועדה הקיימת. הממשלה דנה בנושא שעות ארוכות, במספר דיונים, ויו"ר הוועדה הנחה כי הוועדה לא תאשר את ההסמכה המבוקשת ללא הבנה מלאה של תמונת המצב והצורך העומדים בבסיס הבקשה. הוועדה, כאמור, מכונסת עתה במטרה ללמוד לעומק את הבקשה, לשמוע את גורמי המקצוע, ולאפשר לחברי הכנסת לבחון את נחיצותה, היקפה ונקודת האיזון המתבקשת בין שמירת בריאות הציבור לשמירת זכויות הפרט.

לבקשתו של אשכנזי, יו"ר הוועדה, ועל דעת חבריה, הוחלט כי באופן חריג ביותר לוועדת משנה, הרי שחלק מן הדיון יהיה לא חסוי, באופן בו פרוטוקול חלק זה של הדיון יהיה גלוי לעיון התקשורת והציבור. למעלה מן הצורך, יצוין כי הוועדה פנתה לאישור קיום דיון במליאת הוועדה על נושא נגיף הקורונה כבר מספר פעמים, אך דיון זה לא אושר.

עוד נודע למגפון כי ככל שלא יושלם הדיון עד לתחילת השבעת הכנסת ה-23, הוועדה ממליצה להקים ללא דיחוי ועדת חוץ וביטחון בכנסת החדשה, וועדת משנה למודיעין ושירותים חשאיים, על מנת שניתן יהיה להמשיך את הדיון החשוב בהקדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן