Skip to content

אדלשטיין נעל את ישיבת המליאה ולא אפשר הקמת ועדה מסדרת

בליכוד לא רוצים שבוועדה המסדרת יקבלו המפלגות את השתתפות נציגיהן ע"פ תוצאות הבחירות. תוך כך הארץ חשף כי נתניהו ביקש בדיקות פוליגרף לבכירים על מנת שלא ידליפו מידע. כחול לבן תעתור לבג"ץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין פיזר היום (רביעי) בשנית את מליאת הכנסת לאחר שהליכוד לא הסכימו שבוועדה המסדרת יקבלו המפלגות את השתתפות נציגיהן ע"פ תוצאות הבחירות. דרישה חוקית שלו הליכוד היה פועל כך, לכחול לבן היה רוב בוועדה. בשלב זה עבודת הכנסת תקועה. אדלשטיין הודיע כי "אין לי כל כוונה למשוך את הנושא, אך היום לא יהיה ניתן לקיים הצבעה. כל המאמצים לא נשאו פרי, ולכן לא יהיה מנוס אלא להביא את הנושא הזה להצבעה במליאה, מאוד מקווה שלפחות על התהליך תהיה הסכמה. אנחנו צריכים תחת המגבלות לקיים דיון והצבעה". בעקבות זאת, כחול לבן הודיעה כי תעתור מחר לבג"ץ נגד השבתת הכנסת.

צילום: ערוץ הכנסת
צילום: ערוץ הכנסת

בעקבות כך שיגר יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הודעה לחברי הכנסת של המפלגה, בה נמסר כי "לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש. פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל – לטפל באתגר הקורונה. כעת – לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון".

נתניהו דרש פוליגרף לבכירים – מנדלבליט סירב

תוך כך פרסם היום עיתון הארץ כי בעת ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו העביר החלטת ממשלה בה יאושר השימוש באמצעים דיגיטליים של השב"כ כנד תושבי המדינה, הוא ביקש גם לכלול בתקנות שעת החירום למעקב אחר חולי קורונה בדיקות פוליגרף שיערכו לבכירי משרד הבריאות שייחשפו למידע, למקרה שבו ידלוף. בקשתו של נתניהו נדחתה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגד לה בחריפות. כאמור, התקנות שאישרה הממשלה מאפשרות לשב"כ ולמשטרה להשתמש באמצעים דיגיטליים ובהם איכון הטלפונים הסלולריים של חולי קורונה ושל אנשים שבאו עמם במגע, גם ללא אישורם ומבלי להזדקק לצו מבית משפט. זאת כדי שניתן יהיה לשלוח הודעות למי שנמצאים בסכנת הידבקות ולוודא שהחולים אינם מדביקים אנשים נוספים. למידע שייאסף אמורים להיחשף כמה בכירים במשרד הבריאות, ובהם מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב וראשת שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי. נתניהו העביר החלטת ממשלה לאחר שיו"ר הועדה לשירותים מיוחדים, חבר הכנסת גבי אשכנזי, דרש הבהרות מנתניהו לפני שהוועדה תאשר בקשה זו. נכון ליום הוועדה פוזרה וועדה חדשה לא הוקמה תחתיה היות ואדלשטין מנע הקמת וועדה מסדרת על ידי נעילת הישיבה בכנסת.

צילום: חיים צח לע"מ
צילום: חיים צח לע"מ

86 תיקי חקירה כנגד מפרי בידוד

בתוך כך הוגיעה המשטרה כי: עד כה המשטרה פתחה ב-86 תיקי חקירה נגד מפרי בידוד. בנוסף נפתחו 12 חקירות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב (Fake news), וכן הוצאו צווי סגירה ל-4 עסקים שהפרו את ההנחיות, בהם אולמות אירועים וחדר כושר. הלילה נעצר חשוד ועוכבו 3 נוספים לאחר שארגנו בבית שמש חתונה רבת משתתפים בניגוד להנחיות. בשעה הקרובה יוגש כתב אישום ראשון נגד חשוד שהפר את הנחיות הבידוד, זאת לאחר שנתפס ע"י השוטרים 3 פעמים. במשטרה קוראים לציבור: נשמעים להנחיות – מצילים חיים. "משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מוגברת במישור הגלוי והסמוי, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמצי האכיפה. ככל שעולה חשד לקיומה של עבירה פלילית, משטרת ישראל פועלת בהתאם למדיניות ולהנחיות נגד אותם מפרי צווים על מנת למנוע את הפצת והתפשטות נגיף הקורונה בישראל" נמסר מהמשטרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן