Skip to content

6 עצורים בהפגנה מול הכנסת – המשטרה עכבה שיירת מחאה בטענה של הפרעה לתנועה

שיירת מחאה כנגד הרס הדמוקרטיה עלתה לבירה ונבלמה בחלקה ע"י המשטרה. המשטרה טענה להפגנה לא חוקית של יותר מ-10 איש ועצרה אנשים. במקביל העליון קבע כי יתקיים דיון בראשון הקרוב בעתירות נגד אדלשטיין ועל הצדדים לנהוג כאילו הוצאו צווי ביניים כנגד יו"ר הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שישה בני אדם נעצרו היום (חמישי) בידי המשטרה בעת  מחאה מול משכן הכנסת בטענה כי מדובר בהפגנה לא חוקית האוסרת על כינוס של יותר מ-10 בני אדם בצוותא. בשלב הראשון נעצרו 3 מהמפגינים וכשהמשטרה נוכחה כי ההפגנה לא מתפזרת, עצרה 3 נוספים. רק הגשם החזק ששטף את הבירה בשעות אחר הצהריים גרם להפגנה להתפזר.
חבר הכנסת עופר שלח שהיה בין המפגינים אמר לתקשורת: אני לא באתי לצפות במפגינים. אני לא רק מגבה את המפגינים, אני חלק מהם". קודם לכך קרא שלח לגנץ לעצור כל מגע עם ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו.  שלח הוסיף: "ככה נראית דמוקרטיה שהשלטון החליט להרוס אותה. מהבוקר יש למשטרה משימה: להתעמר בנוסעי שיירת המחאה, שעולים לירושלים למחות על הרס הדמוקרטי.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

שיירה בת מאות רכבים עם דגלים שחורים שנסעה מוקדם יותר לכיוון ירושלים במחאה על החלטות יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, וביניהן לנעול את הישיבה ולא לאפשר הקמת ועדה מסדרת,  נעצרה ועוכבה בידי המשטרה בשער הגיא על פני כביש 1 בעליה לירושלים. חלק מהנהגים המשיכו בנסיעתם על  אף הדוחות שקבלו והצליחו להגיע לכנסת. למרות הכל הפעילים ערכו עצרת מחאה מול משכן הכנסת.

צילום: חיים שדמי
צילום: חיים שדמי

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

לטענת המשטרה שיירת המחאה  "לא מאושרת ובניגוד לחוק". עקב תנועת כלי הרכב באיטיות, נוצרו שיבושי תנועה בין מחלף בן שמן ללטרון לכיוון מזרח. עוד נמסר כי "שוטרי אגף התנועה נמצאים במקום ומבצעים אכיפה כלפי נהגים שמבצעים הפרעה לתנועה", המשטרה קנסה במקום נהגים מהשיירה בדוחות בני אלף ש"ח לכל נהג.  לשאלות נהגים מדוע נסיעת המחאה נחסמה בדוחות על ידי המשטרה, אמרו חלק מהשוטרים כי זו הוראת מפקד מחוז ירושלים. קודם לכך נמסר ממשטרת התנועה כי "לפני זמן קצר החלה נסיעה של מאות כלי על כביש 1 לכיוון ירושלים במסגרת מחאה לא מאושרת ובניגוד לחוק".  במשטרה הסבירו כי "עקב תנועת כלי הרכב במהירות איטית, נוצרו שיבושי תנועה בין מחלף בן שמן ללטרון לכיוון מזרח" ולכן " שוטרי אגף התנועה נמצאים במקום ומבצעים אכיפה כלפי נהגים שמבצעים הפרעה לתנועה".

חבר כנסת עופר שלח הגיב לכך ואמר: "מהבוקר יש למשטרה משימה: להתעמר בנוסעי שיירת המחאה, שעולים לירושלים למחות על הרס הדמוקרטיה. נותנים לאנשים דוחות על הפרעה לתנועה בכביש פנוי לגמרי, תוקעים רמזורים על אדום כדי לעצור מצטרפים. ככה נראית דמוקרטיה שהשלטון החליט להרוס אותה״. עמיר פרץ יו"ר העבודה הגיב: " עצירת שיירת המחאה היא ביצוע מעשה מגונה בדמוקרטיה. בחסות הקורונה ותוך ניצול ציני של החשש מפני התפשטות הנגיף, נעשים מעשים שאסור לנו להשלים איתם. ביום ראשון היו אלה בתי המשפט, אתמול הכנסת, והיום הפגיעה בזכות להביע מחאה (שמומשה לפי הנחיות של משרד הבריאות). בריאות הציבור חשובה מאד ואנו נעמוד לצד הממשלה בכל מהלך לעצירת התפשטות המגיפה, אך התפשטות המהלכים הפוגעים בדמוקרטיה הישראלית מסוכנים אף יותר, ולכן נעשה הכל כדי לשמור עליה, דווקא בימים קשים אלה" אמר פרץ. ח"כ עופר כסיף על עצירת שיירת המחאה לירושלים: "‏בדיקטטורה אסור למחות, ולכן הורו נתניהו וארדן לבלום את שיירת המחאה לירושלים למרות שזו פעלה על פי החוק וללא הפרעה או סכנה לציבור. אני קורא לכל סיעות הבית לחדול מיד ממו"מ עם הליכוד, מדובר בתנועה שהשתלטה על המדינה באופן בלתי חוקי וכל דקה נוספת מעמידה את כולנו בסכנה איומה".

ממארגני השיירה נמסר כי "התחלנו היום אירוע שיימשך בשבועות הקרובים עד להחזרת הדמוקרטיה הישראלית למסלולה. סגירת בתי המשפט, התבצרותו של יו"ר הכנסת בתפקידו, שיתוק ועדות הכנסת ותחילת הליכי הריגול נגד האזרחים ללא פיקוח הם כבר לא סימני אזהרה, זהו ניסיון חיסול של הדמוקרטיה הישראלית. ניסיונות החיסול של הדמוקרטיה לא יצלחו, מדינת ישראל שייכת לאזרחיה לא לדיקטטור בהתהוות".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 


ח"כ מירב מיכאלי (צילום ציפי מנשה)

שתי עתירות דחופות כנגד יו"ר הכנסת והחלטותיו

"מה שקרה אתמול בכנסת ישראל הוא פרק חדש בתולדות הניוול הפוליטי. התרחשות אגרסיבית ומבהילה ממש במדינה דמוקרטית. הליכוד, בהובלת נתניהו, מנע הקמת ועדה מסדרת, במטרה לבטל את הרוב היחסי בו של גוש המרכז-שמאל", כתבה היום (חמישי) העיתונאית רויטל הכט.
עמותת "חוזה חדש", עתרה כבר הבוקר בבהילות לבית המשפט העליון בבקשה להוציא מלפניו צו ארעי במעמד צד אחד, שיקפיא את תוקפה של החלטתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לנעול את מלאית הכנסת ולהפסיק את אפשרות הקמת וועדה מסדרת, לה מתנגד נתניהו שיודע היטב כי וועדה כזו שבה אין לו רוב או אפשרות להטילן ווטו, תוביל מידית לחקיקה בה יאמר במפורש שאדם המואשם בתיק פלילי לא יוכל להיות מועמד להקמת ממשלה גם בטרם הסתיים משפטו. כמו גם תוביל להקמתה של הועדה לשירותים חשאיים שתבדוק היטב את מניעיו של נתניהו להשתמש בשירות הדיגיטלי לאיכון טלפוני של שירות הביטחון הכללי שיועד כולם אך ורק ללחימה בטרור.
במקביל לכך עתרה גם התנועה לאיכות השלטון עם טענות דומות ובקשה לצו על תנאי שיורה לאלדלשטין לפעול בהתאם לחוק.

החלטות אדלשטיין ונתניהו הביאו לכך שלפחות שלוש ועדות שאמורות לעקוב אחרי החלטותיו בתחומים אלה – ועדת החוץ והביטחון, ו- ועדת הכספים והוועדה המיוחדת לענייני הקורונה – לא הוקמו עד כה בשל דרישת הליכוד לצמצם באופן משמעותי את מספר החברים שיאיישו אותן. שיתוק הכנסת בולם תוך כך את יוזמות כחול לבן וישראל ביתנו לקדם חקיקה. "הכנסת מתה מיתת נשיקה, היא לא קיימת", הזהיר שלשום היועץ המשפטי לכנסת, עו”ד איל ינון, בפגישה עם ראשי הסיעות.

שופט העליון נועם סולברג  החליט לקבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון ופסק כי העליון ידון בעתירה כבר ביום ראשון הקרוב וכי  יש לראות כאילו הוצאו הצווים המבוקשים, אלא אם מי מהצדדים יגיש עוד היום עד השעה 17:00 התנגדות לכך.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן