Skip to content

אחרי עיכובים ותקלות: מתחם "היבדק וסע" בחניון גני יהושע בתל אביב יוצא לדרך

היום (ששי) קיים מגן דוד אדום במשך מספר שעות פיילוט ללקיחת דגימות לאבחון נגיף הקורונה במתחם "היבדק-וסע" שבחניון גני יהושע בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מתחם "היבדק וסע". צילום: דן בר-דוב

כ-300 ישראלים, ששוהים בידוד ביתי ופיתחו תסמינים, זומנו על-ידי מגן דוד אדום להגיע היום (ששי) למתחם "היבדק וסע" (Drive through) בחניון גני יהושע בתל אביב.

פתיחת המתחם התעכבה מספר ימים בשל מחסור במטושים, באמצעותם נוטלים את הדגימות מהנדגמים.

בתום הפיילוט, מעריכים במשרד הבריאות, כי במתחמים שייפרסו ברחבי הארץ יהיה ניתן לבדוק כ-10,000 בדיקות ביום.

צילום: דן בר-דוב

"היבדק וסע" – מידע כללי

מגן דוד אדום, בשיתוף עם משרד הבריאות החליטו על הקמת מתחם "Drive through" בתל אביב, ובהמשך חמישה נוספים בחיפה, ירושלים, פתח תקווה, ראשון לציון ובאר שבע. המתחמים צפויים לפעול 24 שעות ביממה, ואל כל אחד מהם צפויים להגיע ולהיבדק בין מאות לאלפי ישראלים בכל יום.

המתחמים ימוקמו באזורים פתוחים, המאפשרים כניסת ויציאת רכבים בנסיעה רציפה, כדוגמת חניית מגרשי כדורגל וחניונים. בכל אחד מהמתחמים יוצבו צוותים של מגן דוד אדום, אנשי משטרת ישראל ומאבטחים, אשר יישמרו על הסדר הציבורי.

צילום: דוברות מד"א
צילום: דן בר-דוב

"היבדק וסע" – איך זה עובד?

מי שרופא יאשר שיש ליטול ממנו דגימה, יקבל מסרון SMS, שיכיל קישור לטופס מילוי פרטים אישיים.

לאחר הזנת הפרטים, יקבל הנבדק קוד QR במסרון נוסף.

רק לאחר קבלת קוד QR, ניתן להגיע למתחם הבדיקות, במועד שנקבע, וברכב פרטי עם חלונות סגורים.

מלבד הטלפון הנייד עם קוד ה-QR, יש להביא גם תעודה מזהה. אם מגיעים עם קטין שאין לו כל תעודה מזהה (תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון), על אחד ההורים להביא את תעודת זהות שלו, יחד עם הספח בו מופיעים פרטי הילד. אם מגיעים עם אדם שזקוק לסיוע במהלך הבדיקה, יש להקפיד שמבוגר ישב לידו במושב האחורי.

בכניסה למתחם יש להציג דרך חלון הרכב, כשהוא סגור, את מסך הטלפון עם קוד ה-QR שהתקבל. רק כך ניתן להיכנס למתחם ולבצע את הבדיקה.

אז, הנהג יוכוון על ידי סדרנים לאחד המסלולים במתחם, וייעצר באוהל הראשון מבין שניים.

רק כאשר מקבלים הנחייה מהסדרן, מתקדמים לאוהל הבא.

עם ההגעה לאוהל השני, פותחים את חלון הנהג, ומציגים לקורא הברקוד שמוצב במקום את הטלפון הנייד עם קוד ה-QR, עד לקבלת אישור מהבקר שיושב מספר מטרים מהמקום. אם יש ברכב מספר נדגמים, על הנהג להציג לקורא הברקודים את הקודים של כולם.

לאחר קבלת האישור עבור כל נדגם, יש להתקדם בתוך האוהל מספר מטרים קדימה.

אז, מגיעים לעמדת הדוגם – פראמדיק של מגן דוד אדום אשר עוטה ערכת מיגון מלאה נגד הידבקות. הדוגם לוקח את הדגימה, ומעביר אותה לאיש מד"א נוסף שעומד בסמוך, ממוגן גם הוא, אשר מעביר את הדגימה באופן מסודר למכולת קירור, עד להעברתה לבדיקה במעבדה.

מיד עם סיום לקיחת הדגימות, על הנהג לסגור את חלונות הרכב ולנסוע חזרה לביתו.

במגן דוד אדום מבקשים להדגיש כי בשום שלב בתהליך אין לצאת מהרכב ולא לפתוח חלונות, למעט כאשר מתבקשים לעשות כן ע"י איש מד"א.

במשך כל התהליך, הנבדק יישאר ברכבו, ולאחר מכן ייסע חזרה ישירות לביתו.

ומה אם אין לי רכב? חולים אשר לא יהיו מסוגלים להתנייד למתחם ברכב פרטי, לא יעשו שימוש בתחבורה ציבורית, אלא יוכלו לבצע את הדגימה בביתם, כפי שהיה עד כה.

צילום: דוברות מד"א

//

תמונת מצב: משרד הבריאות עדכן כי נכון להיום (ששי) בשעה 12:00 ומאז הדיווח מאמש (חמישי) בשעה 22:00, אובחנו 28 בני אדם נוספים חיוביים לנגיף הקורונה. בכך עלה מספר המאובחנים בישראל ל-705. מתוכם 10 במצב קשה, 18 במצב בינוני והיתר – במצב קל. 15 חולים החלימו ושוחררו לביתם.

צילום: דן בר-דוב
צילום: דן בר-דוב
הכנות לקראת הפתיחה של המתחם. צילום: דן בר-דוב
צילום: דן בר-דוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן