Skip to content

לוסי אהריש – הופיעה, דיברה על אחווה כנגד שטנה והודחה מתכניתה בתאגיד

העיתונאית שנאמה אמש בשידור חי לפני כחצי מיליון איש. הודחה הבוקר מרצועת השידור שלה בתאגיד כאן. תחתיה תשדר גאולה אבן סער יחד עם קובי מידן. מהתאגיד נמסר כי מדובר ב"חיסכון בכספי ציבור". מידן: "אחותי צר לי מאוד יבאו ימים אחרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיתונאית ואשת התקשורת לוסי אהריש, הודחה הבוקר (ראשון) מתאגיד השידור "כאן", לאחר שאמש נאמה והנחתה שידור יוטיוב LIVE    תחת הכותרת "מגנים ומגנות על הבית". הבוקר התבשרה העיתונאית כי רצועת השידור שלה בוטלה וכי במקומה תשדר גאולה אבן סער.
מתאגיד כאן נמסר כי "בצל משבר הקורונה משתנה לוח השידורים והציוותים בתאגיד. התכנית בהגשתם של גאולה אבן סער וירון ברובינסקי בוטלה וגאולה, שהינה עובדת תאגיד, תגיש עם קובי מידן במקום לוסי אהריש. בתאגיד טוענים כי "אין קשר להשתתפותה של אהריש באירועים שאינם קשורים לתאגיד".
– מתי הוחלט על כך?
"בסוף השבוע"
– כלומר גם לאהריש וגם לסער נמסר הבוקר על השינוי ברצועות השידור?
"כן"
– מובן לך שזו תשובה יותר ממוזרה. לא משנים רצועת שידור מרגע לרגע (למעט פריצה לשידור). ולמרות זאת אתם אומרים שההחלטה נפלה לפני שבוע ולשתיהן, אהריש וגאולה נמסר רק הבוקר?
"ההחלטה על ביטול הרצועה של גאולה התקבלה בסוף השבוע".
האם הפסקת עבודתה של אהריש היא לזמן מוגבל? אם כך, לכמה זמן? או לתמיד?
"גאולה תחליף אותה בהגשה באופן קבוע מאחר וגאולה עובדת תאגיד"
עוד הוסיפו בתאגיד כי "מדובר בחיסכון כספי ציבור".

אהריש אמש - (צילום מסך)
אהריש אמש – (צילום מסך)

אין ספק שהתפתלויות התאגיד בתגובותיו, ברורות. כל בר בירב יודע ששינויים בלוח השידורים לא נערכים מרגע לרגע, למעט מקרי חירום בהם נדרש פריצה לשידור או מהדורת דיווח מתגלגלת כמו במקרה מלחמה או כמו שהיה בתחילת מגיפת הקורונה.   באמצע חודש פברואר השנה הושעה השדרן אראל סג"ל משידור בכאן 11, כשעה לאחר שפורסם בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה נתניהו סרטון בו הוא נראה שר איתו ועם עיתונאי הימין ינון מגל, שמעון ריקלין את "שבחי ירושלים", שכתב והלחין אביהו מדינה. יצוין כי להבדיל אלפי הבדלות בין הופעתה של אהריש לזו של סגל, הסרטון בו הופיע סגל תוכנן,הופק והוסרט, כאמצעי פרסום במסע הבחירות של נתניהו וכך גם פורסם בחשבון הפייסבוק של נתניהו.  מ"כאן" נמסר אז בתגובה: "הסרטון מהווה לכאורה עבירה על כללי האתיקה של התאגיד, שאוסרים על השתתפות בתעמולת בחירות. סג״ל הושעה עד לבירור העניין". אהריש לא עברה על שום עבירה כזו.

ובחזרה לשידור של אמש – למרות שהאירוע שודר דווקא בשעת הפריים טיים של ערוצי הטלוויזיה והשידור השונים, צפו בו כחצי מיליון בני אדם.
למעט אהריש נאמו עוד בשידור, יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ; אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד; אליקים רובינשטיין, שופט ומשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס); גילה אלמגור, שחקנית ואשת רוח; יאיא פינק, מנכ"ל תנועת דרכנו ואליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון. באירוע הופיעו האמנים דניאל סלומון ומאיה אברהם.

"אני מבקש מכולכם, כי תפקחו את העיניים ותבינו, כאשר הכנסת לא מתפקדת, כאשר הריבון לא מתפקד או מכח צווים, או מכח תרגילים פוליטיים, הדמוקרטיה מתה מיתת נשיקה!", אמר יובל דסקין והוסיף: "כאשר שלטון לא מוחלף מכח קביעת הבוחר בבחירות, הדמוקרטיה מתה עם חרחורי גסיסה קשים ומכוערים! כאשר יו"ר כנסת, אוחז בקרנות המזבח, מחלל את המקדש ומסרב לקום מכסאו, זוהי הפיכה שלטונית אנטי דמוקרטית! כך גם, כאשר יו"ר הכנסת, מסרב להקים את ועדות הכנסת, ומסרב שיהיה בהם פורום מלא ונאות, היכול לקבל החלטות. זוהי הפיכה שלטונית אנטי דמוקרטית. זהו סופה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית".

אהריש אמרה שאיננה עומדת מול המצלמות כערביה, או מוסלמית. אלא כאזרחית תושבת המדינה שמודאגת. "יתכבדו נא הפוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית ימין שמאל ומרכז, ללא הבדל דת גזע או מין ויתכנסו לעבוד בשבילנו. ולא בשביל עצמם ובשביל האינטרס והאגו האישי שלהם. תפסיקו לנגן על מיתרי הפחד שלנו ותתחילו לנגן על מה שמאחד אותנו. תשימו אותנו, תשימו את ילדיכם והנכדים שלכם בראש סדר העדיפויות שלכם ולא את עצמכם כי אם שכחתם, למענם אתם עובדים! ולמעננו נשלחתם לעבוד!". עוד הצהירה: "אני בוחרת לא לשתוק, כי אדם שותק, הוא אזרח שותק ומפוחד, ואזרח שותק ומפוחד הוא לא רלוונטי. ואני לא מוכנה להיות לא רלוונטית במדינה שלי, בבית שלי. בעתיד שלי".
מגפון פנה ללוסי אהריש אך היא בחרה של להגיב עד לפרסום ידיעה זו. העיתונאי והשדרן קובי מידן התבטא היום בשידור ל"פיטוריה", של אהריש ואמר כי היא תחסר לו מאוד ואף ניסה לעודד: "אחותי צר לי מאוד יבאו ימים אחרים", אמר מידן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן