Skip to content

למרות התנגדויות הליכוד – הוועדה המסדרת נבחרה והכנסת חזרה לפעול

ח״כ אבי ניסנקורן: דווקא בימים קשים אלה חשוב כל כך שתהיה כנסת מתפקדת, למען שלום האזרחים ולמען הדמוקרטיה הישראלית שמצויה בסכנה של ממש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכנסת חוזרת לפעול למען אזרחי ישראל: הוועדה המסדרת אישרה הלילה (שני) את הקמת הוועדות. הוועדה המסדרת, בראשות יו״ר סיעת כחול לבן ח״כ אבי ניסנקורן, אישרה את הקמתן של 6 ועדות כנסת זמניות שישרתו את אזרחי ישראל.

בראשות ועדת חוץ וביטחון יעמוד רא"ל (במיל') ח״כ גבי אשכנזי (כחול לבן).

בראשות ועדת הכספים יעמוד ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

בראשות הוועדה המיוחדת להתמודדות המדינה עם משבר הקורונה יעמוד ח״כ עפר שלח (כחול לבן).

בראשות הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך יעמוד ח״כ ניצן הורוביץ (העבודה-מרצ).

בראשות הוועדה המיוחדת לעבודה ורווחה יעמוד נציג סיעת הרשימה המשותפת.

בראשות הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית יעמוד נציג סיעת הרשימה המשותפת.

ח״כ אבי ניסנקורן אמר: ״דווקא בימים קשים אלה חשוב כל כך שתהיה כנסת מתפקדת, למען שלום האזרחים ולמען הדמוקרטיה הישראלית שמצויה בסכנה של ממש. המהלך שאנחנו מובילים היום יאפשר לכנסת לשוב ולעבוד כבר ממחר, בראש ובראשונה כדי לסייע למדינה בהתמודדות עם משבר הקורונה״.

וועדת חוץ ובטחון (צילום: דוברות)
וועדת חוץ ובטחון (צילום: דוברות)

בוועדת החוץ והביטחון יהיו חברים 17 חברי כנסת: לכחול לבן יהיו 6 חברים, לליכוד 5, למפלגת העבודה שני חברים ולישראל ביתנו, ימינה, ש"ס ויהדות התורה חבר אחד לכל אחת. מטעם כחול לבן יהיו חברים בוועדה, מלבד היו"ר אשכנזי, גם חברי הכנסת רא"ל (במיל') בני גנץ, ח״כ יאיר לפיד, רא"ל (במיל') משה בוגי יעלון, אלוף (במיל׳) אלעזר שטרן וחברת הכנסת אלופה (במיל׳) אורנה ברביבאי. מטעם העבודה-מרצ – ח"כ עמיר פרץ וח"כ, אלוף (במיל') יאיר גולן, מטעם ישראל ביתנו – ח"כ אלי אבידר. הליכוד, ש"ס, ימינה ויהדות התורה לא מסרו את שמות נציגיהם לוועדה.

וועדת חוץ ובטחון (צילום: דוברות)
וועדת חוץ ובטחון (צילום: דוברות)

לאחר ההצבעה בה נבחר אשכנזי, הודה היו"ר אשכנזי לחברי הוועדה על האמון בו, והוסיף: "אני משוכנע שחברי הוועדה מודעים לאחריותנו בעת הזו, וכמו בעבר, נמלא בצורה מקצועית את ייעודה בתקופה המורכבת שלפנינו. אנו מתכנסים לישיבה הראשונה של מליאת ועדת חוץ וביטחון עוד הלילה, בשל הצורך הדחוף להתחיל בפעילות הוועדה כבר הבוקר. ועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים, אשר הוקמה הלילה, תתכנס בהקדם לדיון בשל חשיבות הנושא, ובהתאם לפסיקת בג"ץ שקובעת כי על הוועדה לפקח על שב"כ בהפעלת האמצעים הדיגיטליים במסגרת צמצום התפשטות נגיף הקורונה".

מיד לאחר מכן אישרו חברי הוועדה את הקמתה של ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן. כזכור, ועדת המשנה למודיעין היא זו שהחלה בשבוע שעבר, ביום האחרון לכינונה של הכנסת הקודמת, את הדיון בהסמכת השב"כ לסייע במאמצים לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. בראש ועדת המשנה יעמוד יו״ר ועדת חוץ וביטחון, רא״ל (במיל׳) גבי אשכנזי, והרכב הוועדה יכלול את חברי הכנסת: ח״כ יאיר לפיד, רא״ל (במיל׳) משה (בוגי) יעלון וח״כ עמיר פרץ.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן