Skip to content

היסטרית הקורונה – זהירות: תכשירי אלכוג'ל מזוייפים

המחלקה לאכיפה של משרד הבריאות חשפה מוצרי ג'ל אלכוהול לחיטוי ידיים, הנמכרים לציבור במסווה של מוצר תקני. למוצר "גל אלכוהול לחיטוי ידיים" שנתפס בבאר שבע ולמוצר GOLDEN LINE-gold gel hand sanitizer super – אין רשיון משרד הבריאות ולא ידוע אם הרכבו ואיכותו תקינים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחסור הגדול במוצרי ניקוי מחטאים, זה שנוצר מהיסטריית ההמונים שנוצרה לא מעט ב"זכות" הודעות משרד הבריאות ותרחישי האימה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, גרם לפריחת שוק מוצרים ובהם מוצרי "פלא" של ג'לים מחטאים שחלקם מזויף או אינו עומד בתקנות משרד הבריאות ובכלל.
יצרני התכשירים לניקוי הידיים מבטיחים הסרה של כמעט כל הנגיפים והחיידקים המזיקים על העור, פעולה שבאמצעותה אפשר להפחית משמעותית תחלואה במחלות זיהומיות שונות, מקלקול קיבה ועד שפעת וקורונה. אלא שהחומרים האלה יקרים יחסית לסבון הוותיק, ולא בטוח שההבדל במחיר הופך אותם למתאימים יותר למשימה. כאן המקום לציין כי סבון ומים ברחיצת ידיים טובה ונכונה, הם הדבר הנכון, הטוב הבריא ביותר, לפחות כמו הג'ל שמחירו מטפס ומנוצל לרעה  בידי שרלטנים.

אתמול (שני) הוציא משרד הבריאות אזהרת שימוש במוצר "ג'ל אלכוהול לחיטוי ידיים" אשר נמכר במכולת בשם "השכונתית" ברחוב הדעת 102 בבאר שבע ויתכן שבחנויות נוספות , כשלטענת משרד הבריאות נמכר ממבלי שנבדק וללא רישיון משרד הבריאות כדין.

צילום מאתר משרד הבריאות

בנוסף, המוצר GOLDEN LINE-gold gel hand sanitizer super אשר נתפס באחד ממעברי הגבול ע"י המחלקה לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות , מבלי שנבדק וללא רישיון משרד הבריאות כדין ועל כן הוא עלול להיות מסוכן לשימוש.

(אתר משרד הבריאות)

רשימת מוצרי ג'ל אלכוהול בעלי רשיון משרד הבריאות מופיעה באתר משרד הבריאות

בתחילת השבוע הזהירה משטרת ישראל מפני הונאות בימי קורונה ע"י מתחזים ממערכות פיננסיות ופייק הודעות על אימות הדבקות במחלה. המשטרה ומשרד הבריאות מבקשים מהציבור לפעול בשיקול דעת כלפי מוצרים והודעות.

מים וסבון ברחיצת ידיים קפדנית עושים את העבודה

צריך לזכור כי ההנחיה הראשונה בחשיבותה של ארגוני הבריאות בעולם היא רחיצת ידיים נמרצת להסרת מחוללי המחלות המסוכנים. הנגיפים הם הבעייתיים ביותר, בין השאר מכיוון שאי אפשר לטפל במחלות שהם גורמים באנטיביוטיקה, לכן כדאי להרחיק אותם מהגוף עוד לפני שהם פוגעים בנו.
נראה שרחיצת ידיים בסבון יעילה יותר וזולה יותר מאשר שימוש בחומרי חיטוי על בסיס אלכוהול, וזה בדיוק מה שנמצא גם במחקר של האיגוד האמריקני למיקרוביולוגיה שפורסם  בשנה שעברה. אולם, יתרונם הגדול של התכשירים הללו הוא הזמינות שלהם גם במצבים שבהם אין גישה למים זורמים ולסבון.


שטיפה ורחיצת ידיים נכונה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן