Skip to content

אדלשטיין החזיר את המפתחות

יו"ר הכנסת התפטר ולא קיים ישיבת מליאה לדון בבחירת יו"ר חדש. אדלשטיין: החלטת בג"ץ סותרת את תקנון הכנסת.. זו החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן. לפיד: יו"ר כנסת שמפר צו של בית המשפט העליון זו אנרכיה. נתניהו שלח את יולי לשרוף את הדמוקרטיה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רעידת אדמה – יו"ר הכנסת החליט להתפטר באומרו כי הוא עושה זאת למנוע מלחמת אחים וכי בית המשפט התערב ביהירות במהלכי הכנסת וכי החלטת בג"ץ היא ליקוי מאורות ומחריבה את המליאה. תקנון הכנסת קובע כי ההתפטרות תיכנס לתוקפה 48 שעות מרגע הנחת מכתבו. היו"ר, יולי אדלשטיין נעל את המליאה להיום, וזאת בניגוד להכרעת בג"ץ, לפיה עליו לאפשר דיון לבחירת יו"ר כנסת עד היום. יועמ"ש הכנסת, איל ינון, הודיע לבג"ץ כי אין בכוונת אדלשטיין לכנס היום דיון לבחירת יו"ר חדש.

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

 

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

דבריו של אדלשטיין: "ביום שני השבוע, בית הדין הגבוה לצדק קבע, שעל יושב ראש הכנסת להעמיד להצבעה עוד השבוע את בחירתו של יושב ראש הכנסת החדש. החלטת בג"ץ אינה מבוססת על לשון החוק, אלא על פרשנות חד צדדית וקיצונית. החלטת בג"ץ סותרת את תקנון הכנסת, ומחריבה את עבודתה של הכנסת. זו החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן. כמי ששילם מחיר אישי כבד של שנות מאסר ועבודות פרך על הזכות לחיות כאזרח במדינת ישראל,  אין צורך בהסברים עד כמה אני אוהב את מדינת ישראל ואת עם ישראל. ולכן, לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה, ולא אתן יד למלחמת אחים".

תוך כך הפגינו מחוץ לכנסת למעלה מ- 500 מפגינים שהגיעו שוב בשיירת ענק של הדגל השחור .
מפגיני "הדגלים השחורים" הניפו שלטים שבהם נכתב: "מצילים את הדמוקרטיה" ו-"אדלשטיין הוא בריון בשירות ביביזיון". מאות רכבים המשיכו וכלו בכביש 1 לבירה עם דגלים שחורים ודגלי ישראל צפרו וקראו: "יולי יולי תתפטר המדינה חשובה יותר".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

לאחר ההתפטרות מסרו נציגי המוחים כי "הסירוב של ראשי הליכוד, בראשות הנאשם נתניהו, לכבד את החלטת בג"צ מדגיש את עומק הבור שבו נמצאת הדמוקרטיה הישראלית. זהי שעת מבחן לא רק למנהיגים, אלא גם לנכונות של הישראלים להיאבק, גם ובמיוחד בשעת משבר, עבור הדמוקרטיה. אי קבלת תוצאות הבחירות זו חתירה תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית, הכרעת הרוב, שלטון הרוב ושלטון החוק, אנו נמשיך לעמוד על המשמר עד אשר הדמוקרטיה הישראלית תחזור למסלולה".

תגובות:

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "כנסת ישראל שייכת לאזרחי ישראל ונבחרי הציבור בה ימלאו אחר חוקי מדינת ישראל והחלטות בית המשפט. אף אחד אינו מעל החוק".

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) תקף: "יו"ר כנסת שמפר צו של בית המשפט העליון זו אנרכיה. נתניהו שלח את יולי לשרוף את הדמוקרטיה? איפה חברי הכנסת ההגונים של המחנה הלאומי? אנחנו נגן על הדמוקרטיה בכל דרך"

ח״כ עפר שלח (כחול לבן – יש עתיד): ״ההתפטרות של יולי אדלשטיין לא פוטרת אותו ממילוי החלטת העליון, לכנס את המליאה ולבחור יו״ר כנסת. זה שיא המלחמה שהכריזו נתניהו והליכוד על הכנסת והדמוקרטיה. לא ניתן לזה לעבור.״

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "התפטרות אדלשטיין לא מבטלת פסיקת בג"ץ. אם לא יכול מצפונית לקיימה טוב שהתפטר אבל הפסיקה לא נוגעת לו כאזרח פרטי אלא כיו״ר מוסד שלטוני. או שהוועדה המסדרת לוקחת פיקוד ומפעילה את הכנסת או שהיא בוחרת סגן שיעשה זאת. בכל מקרה אדלשטיין לא יכול להפר פסיקת בג״ץ בהתפטרות והכנסת חייבת לקיימה".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ תקף גם הוא את החלטת היו"ר ואמר: "לא בג"צ מפריד אתכם מהכיסא, זה הציבור. מביש לראות את אדלשטיין מסיים כהונה ארוכה בחוסר ממלכתיות וחוסר כבוד לכנסת ולציבור. בדרך החוצה הוא משמיע דברי בלע על בג"ץ וגם דואג להפר את החלטת בית המשפט ולא לקיים הצבעה על יו"ר כנסת חדש עוד היום.

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר: "אדלשטיין הפר את פסיקת בג"ץ בשירות נתניהו ובכך גורר אותנו למשטר רודני. הוא אומר שבא ממשטר אפל, אך למעשה לשם הוא גורר אותנו. אזרחי ישראל ששאריות הדמוקרטיה יקרות להם חייבים למחות".

ח״כ איציק שמולי (עבודה): ״הודעת יו״ר הכנסת לא רק יורקת בפרצופו של בג״צ וחותרת תחת הדמוקרטיה, אלא דוחפת את המדינה בחוסר אחריות וממלכתיות למשבר חוקתי מסוכן בעיצומו של משבר בריאותי- כלכלי אדיר. הכנסת איננה, וגם לא תהיה, מגרש המשחקים של בלפור. נשמור על הדמוקרטיה מפני ההתקפה הקשה שספגה מימיה״.

מנגד טען שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "אדלשטיין הקריב את עצמו בממלכתיות ראויה להערכה על מזבח הדיקטטורה השיפוטית .בהתפטרותו הגן יו"ר הכנסת על הדמוקרטיה הישראלית ועל עצמאותה החשובה של הכנסת ומסרב לקיים פסיקה שדגל שחור מתנוסס מעליה".

השרה מירי רגב אמרה: "כפיים. גנץ, לפיד, אשכנזי, בוגי וליברמן, הצלחתם. אתם חתומים בדפי ההיסטוריה על אחד המהלכים השפלים ביותר שידעה הדמוקרטיה הישראלית. יו"ר הכנסת מתפטר בשעת חירום שהאנושות לא ידעה כמוה. הנה, קיבלתם מה שרציתם, קחו את זה מכאן, נהלו זאת לבד, מיעוט יהודי יחד עם רשימת תומכי הטרור".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן