Skip to content

גנץ הניף דגל לבן ונכנע ללא קרב

ביום חמישי ירד המסך על תקוותם של למעלה ממיליון בני אדם שחיכו לרגע בו ינשמו אוויר צח מהתקפות על בתי המשפט, הרשות המבצעת, גזענות והסתה המונית – מאמר מערכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום חמישי האחרון, מול כנסת ריקה וציבור בהסגר, גנב בני גנץ למעלה ממיליון קולות מצביעים שהצביעו עבורו והצטרף תוך גיבוב המילים "ישראל לפני הכל", לעיר המקלט לעבריינים שבנה סביבו המגה מושחת, הנאשם בפלילים חמורים, ראש ממשלה שלא נבחרה על ידי הציבור, בנימין נתניהו.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

שותפיו לדרך, משה יעלון – ישראל ביתנו, ויאיר לפיד – יש עתיד, נדהמו לראות מול פניהם כיצד גנץ בפנים חתומות מניף דגל לבן לפני הנאשם מבלפור וכיצד הנאשם שהצליח באישון לילה להימלט מספסל הנאשמים (בינתיים), נכנס לאולם המליאה, ידיו בכיסיו ובפנים חתומות אומר: "בעד" בחירת גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת. כחול לבן התפרקה.
מיהו הנחש שלאט לאוזניו של גנץ עצות אחיתופל, מה היו מילות הלחש שנרקחו בבלפור לאוזני הנכנע, זה כבר לא משנה. מיליון ומאה אף איש ואישה צפו אחוזי פלצות כיצד חירותם הדמוקרטית נגנבת מתחת לאפם ונמסרת למגה מושחת, הנאשם מבלפור.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

שותפו של גנץ, איש גולני שנלחם על גבעות חשופות והניף יחד עם גנץ את דגל הכניעה, גבי אשכנזי,  כתב על כך גם הוא מילות מליצה חסרות תוחלת: "המדינה נמצאת בתקופת משבר לאומי, מהקשים ביותר שידענו. אנחנו משרתי ציבור, שירתנו את הציבור כל חיינו. לא יכולנו בתקופה הזו לעמוד מנגד. בעת הזו אזרחי ישראל זקוקים לממשלת חירום לאומית". אשכנזי, איך לא,  צפוי להתמנות לשר הביטחון בממשלה החדשה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

קודם לכניעתו המוחלטת של אמר נאמנו של המושחת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להודיע שאם יתמנה יו"ר מטעם כחול לבן שלא בהסכמה, "כל הדיונים על ממשלת אחדות ייפסקו". זוהר הוסיף: "ההחלטה שלכם היום קובעת באופן סופי שלאחר סיום המשבר אנחנו הולכים לבחירות רביעיות". זמן קצר לאחר מכך, הונף הדגל הלבן מבלי שנורה כדור אחד. הבוקר (שבת) הגיעו מפגיני מחאת הדגל השחור אל מל ביתו של גנץ בראש העין. המפגינים היו גם מחוץ לביתו של בני גנץ בראש העין.  "תתבייש לך", צעק אחד מהם, "לפני שלושה ימים דיברתי אתך פה בכניסה לבית שלך ואמרנו שיש לך הזדמנות לעשות היסטוריה. תהיה גיבור, מה עשית? סובבת את הגב למצביעים שלך. הבן אדם שכתב על התמונה 'חייבים להתקדם' לוקח אותנו 15 שנים אחורה". וכך, ביום חמישי האחרון, בעוד נתניהו מחזיק צמוד לחזהו את בלוק הימין, גנץ הפקיר את חבריו ומצביעיו ושם קץ לאלטרנטיבה שעמדה לשים קץ לימי השלטון הרע של נתניהו.

צילום: ציפי מנשה
הפגנה מול ביתו של ח"כ אסף זמיר בתל אביב (צילום: ציפי מנשה)

 

למען ההוגנות כותב המאמר מביא לפניכם הקוראים את דבריו של גנץ, כפי שפרסמם היום.  אותי הם לא רק שלא שכנעו, הם הכעיסו.
גנץ: "ביום הזה אני שלם יותר מתמיד. אני שלם כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך. כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם – חשוב לי שתקראו. אלו לא ימים רגילים. ישראל במצב חירום. מאות אלפי משפחות מבוצרות בבתים, יש תחושת חירום אמיתית מפני איום בריאותי שקוטל חיי אדם ואיום כלכלי הרסני.

בעת הזו מנהיגים צריכים לבחור מה נכון ולשים את המשקעים והחשבונות האישיים הקיימים בצד.

הגענו לצומת בה חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על ניסיון להגיע לפשרות.

גבי ואני, יחד עם שותפים רבים, החלטנו שאנחנו לא גוררים את ישראל לבחירות בשעת חירום שתימשך תקופה ארוכה והשלכותיה יהיו ארוכות טווח.

בשנה האחרונה יצאתי למסע לו היו שותפים יאיר ובוגי וחברים נוספים שהקימו ביחד איתנו את כחול לבן. אנשים ערכיים ופטריוטים, ישראלים שאוהבים את המדינה ודואגים לה מעומק נשמתם. בימים האחרונים הצעתי כל דרך בכדי שנישאר ביחד ונבחן את כל החלופות האפשריות. הצעתי להם שתפקיד יו"ר הכנסת יועבר אליי זמנית או לחלופין שנמנה את ח"כ מאיר כהן, אדם ראוי מאין כמוהו, בתנאי שיתחייב לפרוש אם חלילה נתפצל.

לצערי הם סירבו, ודקות אחרי שהגשתי אני את מועמדותי, הם בחרו לעזוב את כחול לבן. יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד-דלתי תמיד תהיה פתוחה.

 

לצד זאת, מי שרצה ודוחף גם כעת להוציא לקלפיות משפחות שאיבדו את פרנסתן וחרדות לגורלן הבריאותי – שיהיה אמיץ ויאמר זאת בגלוי, חד וברור. אתם יודעים היטב- אין דרך אחרת, לא הייתה דרך אחרת, ואם הייתה דרך אחרת היינו הולכים בה.

לא אשקר- ההחלטה שלהם הייתה קשה עבורי, אך אני שלם באופן מוחלט עם הבחירה שלי.

אני לא אהיה זה שלא ניסה למנוע את המשך הפגיעה בשלטון החוק למשך שנה לפחות, אני לא אהיה זה שלא מנסה למנוע בחירות רביעיות, אני לא אהיה זה שמסרב בכל תנאי להיכנס תחת האלונקה בשעת חירום. אני וחבריי נעשה כל מאמץ להקים ממשלת חירום לאומית. נטפל במשבר הבריאותי. נוציא את המדינה מהטראומה הכלכלית וננסה לאחות את פצעי השנאה המדממים הקורעים אותנו מבפנים.

אני מחבק את מי שכועס. אני אוהב את מי שמאוכזב. אני מכבד כל אדם. אני מבטיח לכולכם באופן אישי: אבטיח בכל דרך כדי שהדרך שלנו תנצח. ראיתם בעבר שעשינו את הבלתי יאומן, וכך יהיה גם הפעם. כולם מדברים על הבטחות בחירות, אבל יש הבטחה אחת שאני לעולם לא אפר – ישראל לפני הכל. שימרו על הבריאות. שמרו על המשפחה. אנחנו נשמור עליכם."

 

1 Comment

  1. אלי
    30 במרץ 2020 @ 9:23

    מה עם משמידי מפלגת העבודה והשמאל. הגנבי קולות פרץ ושמולי שרק להיות שרים. שמא תממי שגם היא רק שרה.

    אין שום משמעות למילים של פוליטיקאים. חוץ מאצל הפלסטינים שהתחילו בהשמדת מדינת ישראל וממשיכים כל יום.

    בכל אשם אליקים רובינשטיין ב 99 היועץ המשפטי שביבי הבטיח שלא יחזור אז לא תבע את הגנבים שרה וביבי. אסור להאמין להם גם עם אשל הבטיחו וציפצפו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן