Skip to content

מגפת הקורונה: המירוץ לתרופה: אפטורום גרופ משתפת פעולה עם קאבר פרמצוטיקלס ואוניברסיטת הונג קונג בפרויקט מחקר ופיתוח

החברות משתפות פעולה במחקר של לפחות שלוש תרופות פוטנציאליות שעברו שינויי ייעוד (SACT-COV19) למחלת נגיף הקורונה 2019 (קוביד-19) במסגרת הפלטפורמות הקיימות Smart-ACT™ ו- Acticule
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת התרופות אפטורום (Aptorum Group) הודיעה היום (רביעי) שהיא מתחילה בפרויקט מחקר ופיתוח נוסף, שמטרתו מציאת תרופה לנגיף הקורונה (קוביד-19).

"למרות שמספר חברות תרופות, גם מבוססות וגם בשלב המוקדם, ממהרות לפתח טיפולים מבוססי חיסון לקוביד-19, אנחנו מאמינים שיש צורך להתמודד עם המחלה הזאת באופן רב ממדי ודחוף," מסביר מר איאן הואן, מנכ"ל החברה, "כדי להאיץ את הפיתוח, המטרה שלנו היא לזהות מועמדות מתוך תרופות שכבר אושרו, שביססו פרופילים קליניים של בטיחות, רעילות ופרמקוקינטיקה, לשינוי ייעוד לטיפול בקוביד-19. בנוסף, בגלל המוטציה וההתפתחות הנמשכות של נגיף הקורונה הזה, אנחנו לא יכולים לשלול שאולי יש זנים נוספים של נגיף הקורונה הזה שיופיעו בעתיד הקרוב, ולכן העולם חייב להיות מוכן להתמודד עם אתגרים כאלה במהירות וביחד כדי למזער את מספר הקורבנות והנזק הכלכלי. אנחנו מאמינים שהפלטפורמה Smart-ACT™ של Aptorum Group, יחד עם יכולות הפיתוח במחלות זיהומיות של הפלטפורמה הקיימת שלנו Acticule ועם תמיכה של Covar Pharmaceuticals, נמצאת במצב טוב לפתח פתרונות פוטנציאליים ולתרום את התרומה שלנו לעולם בנוגע למחלה הזאת וגם לאחרות".

צילום אילוסטרציה: Unsplash

אפטורום גרופ היא חברת תרופות ביולוגיות, שמתמקדת בפיתוח של תרופות חדשניות על מנת להתמודד עם צרכים רפואיים גלובליים שלא נענו, כולל אך לא רק בתחומים של מחלות יתומות, זיהומיות, ומטבוליות.

עד כה השלימה החברה סינון ראשוני במסגרת הפלטפורמה Smart-ACT™, פלטפורמה לגילוי תרופות חדשות שעברו שינוי ייעוד, כדי לבחור מתוך יותר מ-2,600 תרופות של מולקולות קטנות שאושרו לפחות שלוש מועמדות פוטנציאליות למחקר קדם קליני נוסף נגד מחלת נגיף הקורונה החדש, קוביד-19. המועמדות הנבחרות האלה יעברו הערכה קדם קלינית נוספת לגבי היעילות נגד קוביד-19. אפטורום הגישה בקשה לפטנט לגבי המועמדות שלעיל.

החברה מהונג קונג משתפת פעולה בפרויקט זה עם החברה הקנדית קאבר פרמצוטיקלס (Covar Pharmaceuticals), שלה צוות מנוסה בגילוי ובפיתוח תרופות. בנוסף, חתמה החברה הסכם עם המחלקה למיקרוביולוגיה של אוניברסיטת הונג קונג, על מנת לבצע מחקר קדם קליני נוסף של המועמדות הנבחרות, לפני הבקשה מגופי הרגולציה לאישור להתחיל בניסויים קליניים במועמדות המתאימות. צוות המיקרוביולוגיה של האוניברסיטה של הונג קונג מילא תפקיד חשוב בגילוי של נגיף הסארס בזמן המגפה של 2003, והוא מעורב באופן פעיל עכשיו, בתחומי המחקר שלהם, בפיתוח חיסונים לנגיף הקורונה ובפיתוח מכשיר לניטור פיזי שקשור לקוביד-19 עם צדדים שלישיים אחרים.

אפטורום גרופ ממשיכה לחפש שיתופי פעולה נוספים ברחבי העולם על מנת לקדם יוזמות למחקר ולפיתוח תרופה למחלת נגיף הקורונה החדש.

//

מגפת הקורונה: עדכון עולמי: למעלה מ-861,000 אובחנו כחולים בנגיף קורונה החדש ברחבי העולם. דווח על למעלה מ-42,380 מקרי מוות כתוצאה מהמחלה. שלוש המדינות הנפגעות ביותר מהמגפה הן, נכון לעכשיו: בארצות הברית 188,592 מאובחנים ו-4,056 מקרי מוות; באיטליה – 105,792 מאובחנים ו-12,428 מקרי מוות; בספרד – 95,923 מאובחנים ו-8,464 מקרי מוות כתוצאה מנגיף הקורונה.

בישראל: 5,591 מאובחנים בנגיף הקורונה, מתוכם 97 במצב קשה (76 מונשמים כעת), 118 במצב בינוני והיתר – קל. עד כה דווח על 21 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן