Skip to content

הרשות הפלסטינית: מתכננים צעדת ענק לעבר ירושלים

הרשות קוראת לאזרחי כל עולם מכל דת שהיא להצטרף למצעד רגלי בסוף מרץ, שיחל בשטחיה ויסתיים בירושלים. לדעת המארגנים: מצעד כזה ימצב את ישראל כמבצעת פשעים נגד האנושות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות קוראת לאזרחי כל עולם מכל דת שהיא להצטרף למצעד רגלי בסוף מארס, שיחל בשטחיה ויסתיים בירושלים. לדעת המארגנים: מצעד כזה ימצב את ישראל כמבצעת פשעים נגד האנושות

מאת אליק מאור

הדגם - פלישת אזרחים פלסטינים מסוריה במעבר הגבול ברמת הגולן
הדגם - פלישת אזרחים פלסטינים מסוריה במעבר הגבול ברמת הגולן (צילום: PNN)

הרשות הפלסטינית קוראת לארגון צעדה בינלאומית מהשטחים שבשליטתה לעבר ירושלים או עד הנקודה הקרובה במזרח העיר. כך מפרסמת היום סוכנות הידיעות הרשמית  של הרשות (PNN). הכוונה להתארגנות כוללת, שלדברי הסוכנות, נמצאת בתהליך הכנות מתקדם, של פעילים מכל העולם ומארצות ערביות סביב ישראל.

הפעילים יתחלקו לקבוצות על פי ארצות המוצא וכל קבוצה תנוע לעבר ירושלים, כשהנקודה הסופית תיקבע על פי הנסיבות, ספציפית לכל קבוצה. כל קבוצות הפעילים ינועו בתיאום, והמובילים ירושתו למרכז תיאום אחד. המצעד ההמוני מתוכנן ליום האדמה הפלסטיני ב-30 במארס זה, או בסמוך לו.

כל המצעד ינוע תחת הקריאה להפסיק את משטר האפרטהייד, הגזענות, הדיכוי והכיבוש של הציבור הערבי החי במזרח ירושלים ושל ירושלים עצמה. "מצעד כזה", טוענים המארגנים, "ימקד את תשומת הלב בירושלים, יעזור למנוע את כיבושה על ידי המשטר הציוני הגזעני ויציג את מעשי המשטר הישראלי  לא רק כפשעים נגד הפלסטינים, אלא כפשעים נגד האנושות".

למצעד כזה, לדברי המארגנים יחברו נוצרים, מוסלמים ויהודים מרחבי העולם, כולל נציגים מארצות ערביות כמו מצרים, סוריה, לבנון וירדן.  יום האדמה, לטענת הרשות, מציין הן את כיבוש אדמות פלסטין על ידי ישראל ב-1948 והן את מה שקרה לאחר מכן וביתר שאת מאז 67', כולל הפקעת שטחים בגדה המערבית באמצעות הכרזה עליהם כאדמות מדינה. עוד הוסיפו המארגנים כי המצעד יאחד את מאמציהם של פלסטינים, ערבים, מוסלמים, נוצרים ויהודים רבים ושל כל אזרחי העולם שמגלים אכפתיות ודאגה להוכחת הטענה הצודקת כי ישראל עוברת על החוק הבינלאומי ומבזה אותו,  על ידי הכיבוש המתמשך של ירושלים בפרט ושל אדמות פלסטין בכלל".

1 Comment

  1. ישער
    18 במרץ 2012 @ 15:03

    חבל שאין בכתבה גם תגובה של מישהו מהגורמים הרשמיים ( כגון צהל, משטרה,המשרד לביטחון פנים.
    או כול דובר רשמי אחר ) לקריאה זו. אין חשיבות אם התגובה הייתה בסופו של עניין ראויה ועניינית
    הרי שהאוביקטיביות מחייבת קבלת תגובה.
    באשר למפגינים מהארצות השונות – אני מתקשה לקבל שכבר אין להם "עבודה" בארצם שלהם
    במיוחד ממצריים, לבנון , סוריה , או לחילופין "עבודה " יותר חשובה בטיבט, צ'צ'ניה, אפגניסטן, פקיסטן,
    אירן, צפון קוריאה, בורמה, תימן, (רשימה חלקית). דהיינו , יש מפגינים "סלקטיביים" לנושא אחד בלבד.
    ודבר אחרון , כירושלמי – אני רואה את סימני ה"אפרטאייד" בכול קניון , גן ציבורי , בבתי החולים,
    במשרדי הביטוח הלאומי לעומת הירושלמים "האחרים" הנתקלים במטר אבנים ובמבטי רצח
    אם נקלעת בטעות בשכונה "לא יהודית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן