Skip to content

מנדלבליט לנתניהו: על הממשלה להעביר החלטות ממשלה לאישור הכנסת ומיד

היועץ המשפטי הבהיר לנתניהו כי אם הדבר לא יעשה, ממחר לא תוכל המשטרה לפעול לאיכון סלולרי של חולי קורונה, או לעצור מפרי בידוד. הוא הזהיר את נתניהו שמסיבות הידועות רק לו מעדיף לפעול ללא אישור הכנסת – כך זה לא יכול להמשך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הזהיר אתמול (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו מההשלכות של הימנעות ממשלו של נתניהו להעביר החלטות ממשלה לאישור הצעות חוק שיאפשרו התמודדות עם מחלת הקורונה. מנדלבליט מזהיר כי המשך תקנות שעת חירום במקום חקיקה ראשית של הכנסת, זאת כאשר הכנסת מתפקדת באופן מלא, לא יוכל להימשך. כיום לפי סעיף 39 לחוק יסוד הממשלה, יש באפשרותה להתקין תקנות חירום ללא אישור הכנסת פעילות הממשלה תחת המשך התקנות. מנדלבליט הבהיר כי מרגע שהוקמו ועדות הכנסת הזמניות בשבוע שעבר, החקיקה צריכה להיעשות שם.

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ

היועץ המשפטי מבהיר כי הממשלה "נמנעת זה מספר ימים מלאשר טיוטות חוק אחרות, בעלות חשיבות רבה להתמודדות של המדינה במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה החדש". הוא הוסיף שטיוטות חוק דחופות אינן מוגשות לשולחן הכנסת, למרות שיותר משבוע שפועלות ועדות כנסת זמניות שיכולות לדון בכך ולאשר חקיקה.

מנדלבליט כותב במכתב לנתניהו כי "הימנעות הממשלה מאישור הצעות החוק המונחות על שולחנה והבאתן לכנסת עלולה להיות בעלת תוצאות קשות". לדבריו, ישנן כמה תקנות חירום שצפויות לפקוע בימים הקרובים, ומבלי חקיקה לא יהיה להן תחליף. "כך, בעוד יומיים (דהיינו – מחר ערב פסח, בו אכיפת הגבלות הפעילות והבידוד הקריטית) יפקע תוקפן של תקנות שעת חירום (נתוני מיקום)… והמשטרה עלולה להיות במצב בו תיאלץ לוותר על הכלי של איכון טלפונים ניידים, על אף שמדיווחיה נראה כי הוא אפקטיבי לאכיפת חובת הבידוד". כך גם המשטרה לא תוכל לבצע מעצר חולי קורנה שהפרו את צו הבריאות ויצאו מהבידוד בו חויבו לשהות.

היועץ הוסיף כי "המשמעויות השונות הכרוכות בהבאת דברי חקיקה דחופים לאישור הכנסת והשינויים שעשויים להיעשות בהם, אינן יכולות כשלעמן לבסס הימנעות מקידום של הליכי החקיקה בדרך זו. בנסיבות אלה, למעט במקרים חריגים ודחופים ביותר, לא ניתן יהיה לאשר תקנות שעת חירום חדשות".

1 Comment

  1. דוד בר-אופיר
    11 באפריל 2020 @ 21:26

    נתניהו הוא זקן ממרא ומורד במלכות. אם איננו מציית לחקיקה ומתחמק מלמלא את חובתו , איננו ראוי להיות ראש ממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן