Skip to content

עיתונאי פעיל שלום נעצר בעזה

העיתונאי העזתי, ראמי עמאן, נעצר בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל מאחר והפעיל קבוצות שקראו לשיתופי פעולה תרבותיים, לא אלימים של תיאטרון, מוסיקה, תרבות שיסבירו לכל העולם כי העזתים פשוט חפצים לחיות כמו כולם. בעבר נעצר, עונה ושוחרר לאחר של הוכח כי אכן לא ביצע שום פעולה כלשהי הקשורה לטובת ישראל וכנגד העם הפלסטיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החמאס עצר אתמול בבוקר (חמישי) את העיתונאי פעיל שלום פלסטיני, רמי עמאן (32) בטענה כי שיתף פעולה עם כוחות שלום בישראל להציגם באור חיובי בפני האזרחים הפלסטינים שברצועה. על פי דובר משרד הפנים העזתי (ממשל החמאס), "נעצר העיתונאי והפעיל החברתי ראמי עמאן מחאן יונס שבעזה, בעקבות הקמת פעילויות אזרחיות באמצעות האינטרנט ששואפות לנרמל את היחסים בין האוכלוסייה בישראל לאוכלוסייה בעזה מכל הגילאים. הוא מואשם בשיתוף פעולה עם הכיבוש הישראלי "באמצעות האינטרנט ושיפור הדימוי הישראלי ברשת המקוונת". בנוסף, מאשים החמאס את עמאן ב"ריגול כנגד העם הפלסטיני".
בעקבות מעצרו של הוציאו הפלגים המשותפים בעזה הודעה ובה נאמר כי "אנו מעריכים מאוד את מאמצי שירותי הביטחון בעזה לרדוף אחר משתפי הפעולה עם הציונים (ראמי עמאן) והמעורבים בה, ולנקוט בדרישה להעמידם לדין. אנו מאשרים כי נורמליזציה על כל צורותיה ופעולותיה עם הציונים היא בגידה ופשע שאינו קביל מבחינה דתית, לאומית ומוסרית. אנו קוראים לאנשינו להיזהר משיטות הכיבוש שמטרתן לערער את היציבות בביטחון הפנים בעזה ואת נחישות עמנו ורצון ההתנגדות אל מול הציונות".

נעצר עונה ושוחרר

עמאן נעצר פעם אחת בחודש יוני 2019 על ידי החמאס ושהה במעצר 18 ימים עד ששוחרר. הא נעצר ונחקר בטענות שונות לאחר שהפגין עם אחרים ברחובות עזה על יוקר המיסוי של החמאס וחוסר שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית – הפתאח.
"בסוף יוני הם (החמאס) קראו לי לחקירה", סיפר העיתונאי לאחר שחרורו, "הם קשרו את ידי לכיסא גילחו את שיער ראשי והתעללו בי באופן מתמיד. חלקתי תא עם עבריינים ופושעים וזה היה מפחיד", הוא סיפר. "הם שאלו אותי ללא הרף על פעילותי עם ישראלים וביקשו להציג שבעצם הייתי משתף פעולה", אמר בראיון שנתן בסקייפ לתקשורת, כשהוא מסביר שלו היה מואשם בשיתוף פעולה עם ישראל, עובדה שאיננה נכונה, הרי ששיתוף פעולה עם כוחות הביטחון הישראלים היה מסתיים בעונש של הוצאה להורג.

"פשעו" של העיתונאי היה נעוץ בכך שהפעיל סוג של וועדות שלוום אזרחיות בהן יצרו קשר זה עם זה קבוצות מכל הגילאים 13 – 60 עם בני גילם מעזה וישראל.
עמאן עשה זאת באמצעות פעילויות תרבות משותפות כמו תיאטרון, שירה, תיפוף, דבקה וגם ספורט. הרעיון הבסיסי שנע כחוט השני בין כלל הגילאים היה להראות לעולם כי תושבי הרצועה פשוט רוצים לחיות כמו כל שאר העולם ואת כך הוא הציג באמצעות הפגשת אנשים בעלי תחביבים משותפים, השכלה זהה, ומפגשים בין משפחות.
כאמור, מעצרו הראשון הגיע לאחר שהשתתף בהפגנות ברחובות עזה  בהן דרש להפחת מיסוי החמאס ושיפור תנאי המחייה של תושביה. מעצר ממנו שוחרר בסופו של דבר לאחר שהחמאס לא יכול היה להוכיח את אשמתו ולמצוא סימנים שעמאן פעל וריגל למען ישראל.

עמן בשוק עם ילדה מהפעילות לבניית דור מנהיגים שוחר שלום (צילום באדיבות המצולם)
עמן בשוק עם ילדה מהפעילות לבניית דור מנהיגים שוחר שלום (צילום באדיבות המצולם)

דור של מנהיגים

"הרעיון מאחורי הקמת הקבוצות", אמר ראמי, היה לעזור לגדל דור של מנהיגים מכל הגילאים שיתחברו עם חברים שחושבים כמוהם שניתן להפוך את עזה למקום טוב יותר, בלי שנאה ודעות קדומות כלפי ישראל".  הוא סיפר עוד כי "במהלך המחאות, אנשי ביטחון של החמאס עצרו אותי ופעילים אחרים, ביניהם מוחמד סאפי שהוכה קשות ובעקבות כך אבד את מאור עיניו", לדבריו רק לחץ בינלאומי גרם לחמאס לשחרר את שניהם.
לון הייתי נעצר ב2010 אמר העיתונאי לאחר שחרורו, הייתי מפחד היות ואז הייתי בלתי מוכר בעולם. אבל  ההיכרויות שיש לי הים עם מוסדות NGO (Non-governmental organization), וגופי ממשלות בעולם, גרמו לדעתי לחמאס להסס לפני שיפגע בי שוב".
"אנשים נדחפים לקיצוניות בגלל הפרובוקציות שהם רואים  סביבם ובגלל התקשורת שמנפחת את הסכסוך הישראלי פלסטיני מעבר לפרופורציות האמתיות. אבל אני מאמין שזה ישתנה. צריך לשם כך מנהיגים נכונים משני הצדדים – מעזה ומישראל, ויגיע יום חדש בו מנהיגים חדשים יקחו את מקומם ויעשו כך. וזה מה שאנו בעצם עשים כאן. מגדלים דור חדש של מנהיגים".

ראמי עמאן (צילום באדיבות המצולם)
ראמי עמאן (צילום באדיבות המצולם)

המטרה שלנו אומר ראמי היא היא לגייס מקבלי החלטות עתידיים בקהילה שלנו. דרכנו מחזקת את תפקיד הנוער בחברה ומאפשרת את השתתפותן בכל תחומי החיים.  כיום בשנה התשיעית מאז הקמתה הוועדה ממשיכה את עבודתה לטפח את כישורי הנוער בתחומים רבים, במטרה ליצור דור חדש של מנהיגים פלסטינים המסוגלים להיות מקבלי החלטות ולעבוד יחד עם שותפים בישראל, ארה"ב, אירופה, המזרח התיכון וצפון אפריקה.  אנו גאים שרוב חברי ועדת הנוער עובדים כצוות, המונחים על ידי הערכים האנושיים החיוביים, נגד אלימות ושפיכות דמים ברחבי העולם, משפיעים על החברה המקומית ומתגברות על האתגרים כאן, כמו גם על ידי רישות אינטרנטי עם אנשים מאופקים ובעלי השפעה וארגונים במדינות בכל רחבי העולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן