Skip to content

הרוגים בסדרת פיצוצים מסתוריים בלב דמשק

סדרה של פיצוצים החרידו הבוקר את בירת סוריה וגבו מחיר דמים כבד. הרשויות הסוריות מדווחות על נזק רב והרוגים אך ממעטות בפרטים ומפנות את האצבע המאשימה לאל-קאעדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סדרה של פיצוצים החרידו הבוקר את בירת סוריה וגבו מחיר דמים כבד. הרשויות הסוריות מדווחות על נזק רב והרוגים אך ממעטות בפרטים ומפנות את האצבע המאשימה לאל-קאעדה

מאת עידן בריר

הטלוויזיה הסורית מדווחת הבוקר (ש') על שני פיצוצים גדולים שזעזעו את לב הבירה סביב השעה 7:00 הבוקר. ארגון זכויות האדם הסורי "המשקיף הסורי למען זכויות אדם" (Syrian Observatory for Human Rights) שמרכזו בבריטניה, ציין כי הסיבה לפיצוצים הן כנראה שתי מכוניות-תופת שפוצצו טרוריסטים בפתח מפקדת המשטרה שבכיכר א-תחריר על שדרות בגדאד בעיר ובפתח מפקדת המוח'אבראת (שרות הביון) הסורי בכיכר אל-ג'מארק.


סרטון המראה את ענן העשן המיתמר מעל גגות דמשק ואת הפיצוץ השני

דיווחים שזרמו מדמשק ברשתות החברתיות ובסוכנויות הידיעות משעות הבוקר מדברים על הרס רב באזור הפיגועים ועל מניין הרוגים רב ופצועים רבים, ביניהם עוברי אורח ואנשי ביטחון שעבדו במבנים. ענני עשן גבוהים היתמרו מעל בנייני מרכז העיר דמשק שעה ארוכה לאחר הפיצוצים. "המשפחה שלי בסדר גמור אבל חלונות הבית שלנו התרסקו לחלוטין. הפיצוצים היו איומים", אמרה אזרחית המתגוררית בקרבת כיכר א-תחריר.

פיצוץ שלישי החריד את הבירה שעה קלה לאחר שני הפיצוצים הראשונים. התקשורת הסורית לא ציינה את מיקומו המדויק של הפיצוץ השלישי ולא דיווחה על הרוגים או פצועים בעקבותיו. הרשויות בסוריה הטילו את האחריות על שלושת הפיצוצים על אל-קאעדה.

בירת סוריה נותרה שקטה באופן יחסי מאז תחילת המהומות בסוריה לפני שנה, אך מפעם לפעם אירעו בה פיגועים גדולים בדומה לזה שאירע הבוקר. רק בדצמבר האחרון נהרגו למעלה מ-40 אזרחים באירוע דומה, שבו התפוצצו שתי מכוניות תופת מתוזמנות בפתח מפקדות של שירותי הביטחון הסוריים. גם אז הטילו הרשויות בסוריה את האחריות על אל-קאעדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן