Skip to content

לראשונה – קנסות למפגינים על פי חוק בטענה כי הפרו את הנחיות משרד הבריאות

עשרות מפגינים הגיעו למחות מול בית ח"כ אשכנזי כנגד אפשרות ויתור התנגדותם על מינוי שופטים כפי שדורש נתניהו ונקנסו בידי המשטרה. אשכנזי קורא לבטל את הדוחות. אחד המפגינים, אמיר השכל הגיב כי הוא מתכוון להגיש תלונות כנגד ראש הממשלה, נשיא המדינה ושר הבריאות שהפרו בגלוי את הנחיות משרד בריאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

עשרות מפגינים מחו הבוקר (שני) מול ביתו של חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן) בכפר סבא.
המפגינים מחו כנגד ניסיון מפלגתו של אשכנזי להקים ממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
במהלך ההפגנה טענה המשטרה כי "מדובר בהתקהלות אסורה ובהפרה בוטה של צו בריאות העם (קורונה)", והחלה לחלק דו"חות למפגינים, חלקם בני 5 אלפי שקלים.  בסך הכל קנסה המשטרה 5 מפגינים ופקח עיריית כפר סבא הגדיל וקנס מפגין אחד בשל רעש. המפגינים מסרו כי לא ישלמו את הקנסות. ראש העיר כפר סבא, רפי סער מסר כי יבטל את הקנסות שנתנו בידי העיריה. גבי אשכנזי קרא  לבטל את הקנסות למפגינים. "גם בימים אלה יש להבטיח את חופש הביטוי ואת זכות המחאה, בתנאי שהמפגינים מקיימים את תקנות משרד הבריאות", צייץ אשכנזי בטוויטר, "אני קורא לשר לביטחון פנים ולמ"מ מפכ"ל המשטרה לשקול את ביטול הדו"חות שנרשמו למפגינים הבוקר".

ציוצו של אשכנזי (מח"ן הטוויטר שלו)
ציוצו של אשכנזי (מח"ן הטוויטר שלו)

 

מארגני המחאה מסרו כי אין בכוונתם לשלם את הקנסות וכי ההפגנה היתה חוקית במסגרת הנחיות  משרד הבריאות. "במדינה דמוקרטית תפקידה של המשטרה הוא לאפשר את זכות המחאה לאזרחים, לא לדכא באמצעות קנסות עצומים שכל מטרתם היא לדכא מחאה. לא ניכנע ונמשיך להילחם על הדמוקרטיה הישראלית״

המשטרה מסרה כי המפגינים הפרו את ההנחיות שנועדו למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. "מדובר בהתקהלות אסורה ובהפרה בוטה של צו בריאות העם (קורונה)", נמסר  מהמשטרה, "לאחר שהמפגינים התבקשו על ידי השוטרים לשמור על מרחק נדרש בין מפגין ומפגין ולעמוד בהפגנה בדבוקות של עד עשרה משתתפים כנדרש על פי הנחיות משרד הבריאות והם סירבו, חולקו הדו"חות". כאן המקום לציין כי תקנות שעת החירום שנקבעו למאבק בנגיף ציינו כי מותר לקיים הפגנות, בתנאי שנשמר מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. אכן, בתחילת החודש הוציא מנכ"ל משרד הבריאות, משה סימן טוב  צו שהגביל את ההפגנות לקבוצות של עד עשרה מפגינים, אך הוא עשה זאת ללא אישור הממשלה או הכנסת.

השכל (מתוך סרטון הווידאו)

"אני מתכוון להגיש תלונה כנגד ראש הממשלה שהפר ביודעין את הנחיות מרד הבריאות ולא נקנס, כנגד נשיא המדינה, שנפגש עם בתו וכנגד שר הבריאות עצמו שהפר את הנחיות משרדו והתפלל בבית כנסת עם יותר מעשרה מתפללים ולא מיגון", אמר הבוקר תא"ל (מיל) אמיר השכל, אחד מהמפגינים. השכל עצמו שנקנס ב- 5 אלפי שקלים, סיפר כי "הגיע אליו סגן ניצב, כנראה מפקד תחנת כפר סבא, שלף אותי והודיע לי שעברתי על תקנות הבריאות. מדובר בשקר גס, אנו שומרים על מרחק כמו שצריך". לדבריו, "הניסיון לפגוע בניסיונות מחאה נגד שחיתות שלטונית מראה לאיזה ימים קשים הגענו. אנחנו נמשיך במאבק."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן