Skip to content

פעילי חוסן / כחול לבן שוקלים להגיש תביעות כנגד בני גנץ על הפרת הבטחת בחירות

ביומיים האחרונים נפתחו מס קבוצות ווטסאפ ובהן ניתן להבחין בבירור בזעם ואכזבת פעילים מרכזיים שהריצו את כחול לבן עם גנץ בראשה לראשות הממשלה. "הוא בגד בנו", הם זועמים, הפעילים שוקלים תביעה. "הזעם מצטבר והוא יפרוץ", מזהיר תא"ל מיל' כץ. ליברמן לגנץ: העבר מיד חוק לפיו ראש ממשלה או שר מכהן שמואשמים בפלילים יתפטרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחת הכותרת "תביעה בשם הדמוקרטיה", מאות מפעילי חוסן / כחול לבן שוקלים כיום להגיש תביעות כנגד ראש כחול לבן, רב אלוף (מיל') בני גנץ וכנגד כינון ממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו שמשפטו נדחה לחודש הבא. הפעילים פנו לעו"ד דין דניאל חקלאי שיבדוק הגשת התביעות הללו במחוזי ו/ או גם בעליון. חקלאי הודיע כי יקים צוות עורכי דין מומחים שיבדקו את התכנות התביעות.
לאחרונה מתרבים סימני הכעס והמרירות של פעילים וביניהם פעילים מרכזיים שהתגבשו תחת מפלגת כחול לבן בבחירות שנערכו לכנסת. איש מהם לא ציפה שמנהיגי כחול לבן, (חוסן), גנץ וחבר הכנסת גבי אשכנזי,  יפרקו את הבלוק בו רצו יחד עם תלם ויש עתיד.

בודק את נושא התביעות - עו"ד דניאל חקלאי (צילום: רפי מיכאלי)
בודק את נושא התביעות – עו"ד דניאל חקלאי (צילום: רפי מיכאלי)

"ההתלבטות כעת היא בין תביעה נגד ראשי כחול-לבן לבין עתירה נגד כינון ממשלה", אמר עו"ד חקלאי למגפון.  "מובן שננקוט בפעולה משפטית מהירה. השאלה היא איזו פעולה ומהם סיכויי הצלחתה וכן מידת התהודה הציבורית שהיא תעורר". על רגשות הזעם של הפעילים אמר: "הן תחושת הפרת האמון העצומה, הן שבירת כללי ההגינות הדמוקרטיים הכי בסיסיים מצד מי שהתיימרו להציג חלופה ערכית לריקבון ממשל נתניהו והן הצורך בעתיד פוליטי אחר למעננו ולמען ילדינו – כולם מחייבים זאת (הגשת התביעות / עתירות)".  "נתניהו ימשיך במניפולציות. על כך אין חולק. השאלה היא כיצד ינהגו ראשי כחול לבן. והשאלה החשובה לא פחות: מה נכון וראוי לעשות כעת מבחינה משפטית", אמר חקלאי. "אני חברה במפלגת יש עתיד שהצטרפה לחוסן וכך עבדתי כפעילה נמרצת בכחול לבן במשל יותר משנה עבדנו מאוד קשה גם בצמתים גן בכנסים גם בסבב בארים הנפנו דגלים וגם בחמ"ל הטלפונים כאשר כל חברי כחול לבן כולל גנץ ואשכנזי, האוזר והנדל חזרו על המנטרה תחת ראש ממשלה עם כתבי אישום לא נשב  לאחר עריקתם הרגשתי פגועה עד מאוד נפשית לא התאוששתי והתביעה הזו אולי תרפה את נפשי", כתבה מ.ס אחת הפעילות.
מבחינה משפטית חושבב חקלאי  ש"לא ניתן לעתור לבג"ץ נגד כינון ממשלה בראשות נאשם בפלילים בטרם קמה ממשלה כזו כמובן. לכן יש להמתין מעט להתבהרות התמונה בהקשר זה", וכי "לא ניתן לתבוע את ראשי כחול-לבן בגין הפרת הבטחה בטרם הבשיל המשא ומתן ואכן קמה ממשלה. מלכתחילה טמון קושי משפטי בתביעה כזו". לכן, "לשם הגשתה, אנו בודקים פסיקה וחקיקה במסגרת משפט משווה במדינות דמוקרטיות אחרות וכן בוחנים את תקדים פרשת בג"צ ההתנתקות מעזה ואף תקדימים אחרים. וכעת ישנו מבוי סתום".

כך רואה הקריקטוריסט יותם נבין את חולשתם גנץ ואשכנזי מול נתניהו (באדיבות הקריקטוריסט)
כך רואה הקריקטוריסט יותם נבין את חולשתם גנץ ואשכנזי מול נתניהו (באדיבות הקריקטוריסט)

"אין ספק שהיית פה הטעייה של ציבור רחב. גם אם מדובר בהליך פוליטי לא יעלה על הדעת שהנבחרים יצאו בהצהרות והבטחות שגרמו לנו להעניק את קולנו וקול קול שנלחמנו על מנת שיבחרו ולבסוף הוליכו שולל ציבור רב", כתבה אחת הפעילות עו"ד דבורה ביטון, בעמוד הקבוצה שנפתחה לשם כך בווטסאפ. |הצהרות והבטחות כמוהם כהסכם בעל פה אילמלא ההבטחות וההתחייבויות יכול וכל אחד היה בוחר אחרת הגיע הזמן שכל מתמודד ישקול פעמיים לפני שהתחייב בשל סנקציה כזו או אחרת .צריך לגלות 0 סובלנות של ניצול ציני של הקולות שלנו שלא לומר השעות הרבות שהשקענו מזמננו", סיכמה ביטון את רגשות הפעילים. זה המקום לציין כי אל הקבוצה שנפתחה רק אתמול (רביעי) הגיעו מאות ואולי גם אלפי בקשות להצטרף לתביעות אלו כשכל אחד מהמבקשים מוכן לשלם את חלקו למימון התביעות.
"אני חושב שיש מקום לתביעה אפילו שבית המשפט ידחה אותה , ולו רק כדי שיראו וייראו! הייתה פה גניבת קולות המונית!  הרמאי הזה הבטיח תחת כל עץ רענן שלא יישב תחת המושחת לעולם,והנה ביום אחד הכל התהפך! ואני אומר לכם לפי ההרגשה שלי,  זה לא ביום אחד, העסק היה מבושל עוד הרבה לפני הבחירות! האדם פשוט גנב ושדד אותנו לאור היום! על זה אסור לשתוק! לא נשכח ולא נסלח לעולם!", כתב באסם חלבי, אחד מהפעילים.

 

הזעם נצבר: המנהיג שלי שקרן. המנהיג שלי מניפולטור. המנהיג שלי עוסק רק בעצמו

תא"ל מיל' אילן פז (צילום באדיבות המצולם)
תא"ל מיל' אילן פז (צילום באדיבות המצולם)

לוחם שייטת 13, ומפקד יהודה ושומרון בתפקידו האחרון בצה"ל תא"ל מיל', אילן פז, כתב השבוע אודות הזעם המצטבר בלבבות אנשים כלפי נתניהו וממשלו ומבטא אולי טוב יותר את המתרחש בלבבות הפעילים הרבים:
"אנחנו יושבים בבית. מבודדים. כל אחד לעצמו, או עם משפחתו הגרעינית. מתמודדים עם אובדן הפרנסה. מתמודדים עם המחשבות על העתיד. מקיימים את ההנחיות המוטלות עלינו. יודעים שעושים עלינו סיבוב. מבינים שאנחנו במשבר לא מנוהל. שמי שמנהל את העניינים אינו דורש מעצמו ומהסובבים אותו את מה שהוא דורש מאתנו. מבינים שהוא מנהל מו״מ קואליציוני בשם המאבק בקורונה, אבל למעשה מה שמעניין אותו זה רק הוא עצמו, ודרכו הפתלתלה לברוח מהכלא. הזעם נצבר.

למדנו מזמן שפאניקה לא תקדם אותנו לשום מקום. מדי יומיים שלושה מופע לאומה בכל רשתות הטלוויזיה. ״אני הוריתי, אני הנחיתי. שוחחתי עם ידידי פוטין, כולם משבחים אותי, אנחנו הראשונים לעשות. אני, ואני, ואני, ואני.״ לא מאמין למילה היוצאת מפיו. הזעם נצבר.

המנהיג שלי שקרן. המנהיג שלי מניפולטור. המנהיג שלי עוסק רק בעצמו. הוא סוחר בביטחוננו. הוא סוחר בבריאותנו. הוא סוחר בכספינו. הוא שולט בתקשורת. הוא מסית. הזעם נצבר.

האישה שלו רודה ומתעללת בעובדיה. הבן שלו מנאץ, מטנף, מסית, נגד כל מי שחושב אחרת ממנו או מאביו. הם גונבים רהיטי גן, הם לוקחים מכולות ובהן ציוד מיגון נגד קורונה המיועד לאחרים, הם משפצים את ביתם הפרטי על חשבוננו, ודווקא עכשיו-כשלכולנו אין כסף ואין עבודה. הם בונים לעצמם ארמון, הם בונים לעצמם מטוס מלכותי. הם מאובטחים 24/7 בין אם צריך ובין אם לאו. הזעם נצבר.

הוא מפרק את הדמוקרטיה. הוא מפרק את מערכת המשפט, את בית המשפט העליון. הוא ממנה שומרי סף עושי דברו. הוא השמיד את כל מי שאמור לאזן את השלטון. הוא לא ממנה מפכ״ל, הוא לא ממנה פרקליט מדינה. הוא רוצה לשלוט בוועדה למינוי שופטים. הוא לא ממנה ראש מוסד שלא מתחייב להיות נאמן לו אישית. הוא חושב שהמדינה זה הוא ומשפחתו. הוא לא פועל למען החברה. המדינה צריכה לפעול למענו. הזעם נצבר.

הוא מבטל חוזים בינלאומיים על ספינות מגן, הוא רוכש צוללות בניגוד להמלצות מפקד חיל הים, הרמטכ״ל ושר הביטחון, הוא מאשר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים מאחורי גבם של בכירי מע׳ הביטחון, צה״ל וחיל הים. הוא מרויח מרכישת מניות תמוהה של בן דודו המקושר לקונצרן בניית הצוללות. הוא מתנגד לוועדת חקירה בעינייני הצוללות. הזעם נצבר.

הוא מכניס מדינה שלמה לעוצר, כדי לא לריב עם מנהיגי הציבור החרדי הדרושים לו לצרכיו הפוליטיים. הוא מתעקש למנות גם בממשלה הבאה את ליצמן התמהוני המשיחי. זה שכשל ביחד אתו בהכנת מערכת הבריאות למציאות הקורונה, ובניהול המשבר. הוא דוחה את משפטו באיצטלת הקורונה. הזעם נצבר.

הזעם הזה נצבר, ונצבר, ונצבר. הוא עוד מעט יתפרץ. כפי שהזעם פרץ אחרי מלחמת יום כיפור. הוא נצבר, ונצבר, ונצבר. אנחנו בשקט עדיין. אבל בסוף זה יפרוץ. ואז נשתחרר ממך! ונמצא מנהיג שחושב על טובת עמו, ולא על עצמו. על מי שנותן דוגמא אישית. בעצמו, דרך משפחתו. מנהיג האומר אמת לעמו. מנהיג מאחד. ישר. קשוב. בסוף נמצא כזה!", מסכם פז.

ליברמן: לחוקק מיד חוק-יסוד: התפטרות ראש הממשלה או שר עקב הגשת כתב אישום

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן  הגיש היום 5 הצעות חוק 1.הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – הפסקת כהונה של ראש ממשלה בממשלת מעבר שהוגש נגדו כתב אישום).

  1. הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – התפטרות ראש הממשלה או שר עקב הגשת כתב אישום).

(זו אותה הצעת חוק שהוגשה בשנת 2008 על ידי ח"כ אופיר פינס, ונתניהו וסיעת הליכוד, ש"ס, גפני וליצמן הצביעו בעד)

  1. הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה רצופות).
  2. הצעת חוק החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן.
  3. הצעת חוק שתוגש היום לביטול סעיף 11 בחוק יסוד הממשלה.

במקום סעיף זה, המעניק היום לכנסת 21 יום להקים ממשלה או שהיא מתפזרת באופן אוטומטי והולכים לבחירות, תקבל הכנסת 6 חודשים בהם תכהן ממשלת המעבר עם סמכויות מוגבלות וברורות. לאחר חצי שנה, במידה ולא תוקם ממשלה, הנשיא יהיה רשאי למנות ממשלת מומחים שתורכב מ-18 שרים בלבד ללא סגני שרים, כאשר השרים לא יהיו מקרב חברי הכנסת או כאלו שהיו חברים במפלגה כלשהי במהלך 5 השנים שקדמו להקמת הממשלה.

"לאחר הפיאסקו שליווה אותנו בימים האחרונים, שהסתיים ללא הקמת ממשלה (בינתיים), אני דורש מבני גנץ לאפשר להניח על שולחן הכנסת את 5 הצעות החוק של ישראל ביתנו ולהעניק להן פטור מחובת הנחה, ובמקביל לפעול להקמת ועדה מיוחדת שתעסוק בקידומן", אמר ליברמן וציין: "3 שבועות הם די והותר על מנת להעביר את 5 החוקים הנ"ל בשלוש קריאות. כבר היו לא מעט מקרים בעבר בהם הכנסת העבירה חוקים בשלוש קריאות ביום אחד. עכשיו הכל תלוי ביו"ר הכנסת בני גנץ".

2 Comments

  1. קליין שמואל
    18 באפריל 2020 @ 21:41

    מילים הכי תואומות לדעתי מזה זמן רב אני מרכין ראש לאיש שכתב זאת איש בעל פוטניצאל אדיר ואדם שדרך שמירת החוק היא עולמו אני תומך בך בכל ליבי ועוד הרבה אחרים

    • אליק מאור
      21 באפריל 2020 @ 13:59

      תודה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן