Skip to content

גנץ: אנו שומרים שלטון החוק והדמוקרטיה ודורשים משרדים משפיעים וביניהם כלכלה הביטחון

בפוסט השבועי של יו"ר כחול לבן הוא מגיב לטענות הנשמעות כנגדו על הליכתו למו"מ עם נתניהו. והוא מדגיש ש"לא נוותר אלו עקרונות ברזל - נשמור על שלטון החוק והדמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש כחול לבן, ח"כ בני גנץ השיב היום (שישי) לטענות המושמעות כנגדו בגין הליכתו לממשלת אחדות עם ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו. בחשבון דף הפייסבוק שלו התייחס גנץ למשא ומתן מול נתניהו. "מי שרוצה בחירות רביעיות– שיגיד", כתב גנץ "מי שרוצה לגרור את ישראל לטירוף מערכות רק בשביל לקבל עוד כמה מנדטים – שיגיד" כתב ברמזו לראש הממשלה בנימין נתניהו. והוסיף: "מי שרוצה לבזבז מיליארדי שקלים במקום להעביר אותם למערכת הבריאות, לעצמאים, למפוטרים ולאלה שנותרו חסרי כל בגלל משבר הקורונה- שיתכבד ויגיד". לדבריו "מאז הבחירות מתנהל משחק כפול מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית".

צילומים - גנץ: רפי מיכאלי. נתנהו: ערוץ הכנסת
צילומים – גנץ: רפי מיכאלי. נתנהו: ערוץ הכנסת

גנץ טוען כי הוא ממשיך לנסות להקים ממשלה תוך חתירה למגע וזאת "תוך שמירה על עקרונות ברזל שלעולם לא נתפשר בהם ובראשם שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק"
"אני מוכן לסכן את התדמית הפוליטית שלי כדי לנסות, לא משנה מה יגידו. אותי לא מפחידים בברבורים. הציבור חכם והציבור מבין בדיוק מי פועל למענו ולמען המדינה", כתב יו"ר כחול לבן.
לדבריו בנוסף לכל הכלים שהוא ואשכנזי דורשים "למען שמירה על שלטון החוק, אנחנו דורשים גם כלים אמיתיים כדי להיות חלק מרכזי בהתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו.
הוא כותב כי הם דורשים מנתניהו שיקום קבינט קורונה "בהובלה משותפת שלי ושל ראש הממשלה שירכז את כל הטיפול בניגוד למה שקורה כעת בין הגופים השונים".

– "אנחנו נחזיק את המשרדים הכי משפיעים על ההתמודדות הכלכלית והחברתית עם הקורונה – ביניהם משרד הכלכלה, הרווחה וכמובן תיק הביטחון".

– "יהיה לנו מקום שווה בקבינט החברתי-כלכלי לגוש הליכוד".

– "נקים קבינט פיוס לאומי שידאג לאחות את הקרעים בחברה הישראלית המפולגת והמפוצלת בטח בתקופה הזו שבה כולנו מתמודדים עם משבר הקורונה. כוחנו באחדותנו".

גנץ מוסיף כי גם כעת "אני לא יודע להגיד לכם אם נצליח להקים הממשלה או לא. אני כן יודע להגיד לכם ששותפיי ואני עושים את כל מה שצריך וכל מה שאפשר תוך שמירה על עקרונותינו, כדי שהמדינה תצא מאחד המשברים הגדולים ביותר שחוותה מאז הקמתה".

למרות זאת, מול המגמה המסתמנת שנתניהו שואף להגיע לבחירות רביעיות הוא משיב: "אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר".
ראש הממשלה נתניהו לעומתו, לא התייחס היום בחשבון הפייסבוק שלו לנושא המו"מ הקואליציוני, אלא שיבח את פעולותיו בעניין הקורונה וטפח לעצמו על השכם,  לדבריו, בגין הובלה מוצלחת את משבר הקורונה בארץ ואל מול כל העולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן